Giro 2017: Volg hier de elfde etappe
woensdag 17 mei 2017 om 12:20 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de elfde etappe

Met Tom Dumoulin in het roze maakt het peloton in de Giro d’Italia zich op voor de koninginnenrit in de Appennijnen. Deze rit is door de organisatie bestempeld als de Tappa Bartali, een eerbetoon aan wijlen Gino Bartali. Geeft de eerste Italiaanse zege (!) deze Giro daaraan een passend antwoord?

e officiële start is in Ponte a Ema, een klein dorpje onder de rook van Florence. In 1914 zag Bartali hier het levenslicht en in 2000 stierf hij er. Tegenwoordig is er een museum ter herinnering aan zijn carrière. De Tappa Bartali voert dwars door de Toscaanse Apennijnen en telt over een korte afstand van 161 kilometer vier bergpassen. “Als Bartali er nog was geweest, had hij hier zeker aangevallen”, zo stelt de organisatie. De Giro kennende, staat zo’n rit ook in deze tijd garant voor spektakel!

De start is vandaag om 12.35, terwijl men de finish verwacht tussen 16.54 en 17.29. Net na 13.00 begint de live-uitzending op Eurosport 1. Het commentaar is van Jeroen Van Belleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Giro d'Italia 2017 - profiel etappe 11

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 11 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 11

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
342 Reacties
1 4 5 6 7 8 14
17-05-2017 14:04
Ik zit dus letterlijk 3 minuten wielrennen te kijken op Eurosport en het is alweer reclame dit is niet normaal toch. Wanneer gaan hun failliet???
17-05-2017 14:04
@kijl

Vraag me alleen af wie dat werk bij Trek gaat doen?Die zijn behoorlijk zwak.
17-05-2017 14:04
@AZH: Amador kan zomaar de Pereiro van deze giro worden, als sunweb niet oppast. Als hij 4 á 5 minuten krijgt zie ik niemand dat gat meer dichtrijden, behalve quintana zelf misschien.
17-05-2017 14:05
Als deze groep met minuten vooruit blijft wordt Astana ook echt gevaarlijk trouwens. Je zou dus toch zeggen dat er teveel van voren zit om niet met z'n allen te achtervolgen, maar voorlopig moet vooral Sunweb het doen. Betwijfel of proberen te profiteren hier wel verstandig is voor een Trek of FDJ...
17-05-2017 14:06
Amador is geen pannekoek, die zie ik zo podium rijden. Movistar pakt dit gewoon weer rete goed aan. Als ze ver weg rijden pakt amador veel tijd. Als ze dichtbij blijven poeft quintana er wellicht heen op de top van de laatste beklimming.
17-05-2017 14:06
Amador en Quintana die wil je straks niet beide op 2 minuten hebben staan. Hopelijk blijven Landa en Fraile weg.
17-05-2017 14:06
@mollemarijden wanneer jij foutloos Nederlands kunt schrijven, dan gaan ze failliet. Eerder niet
17-05-2017 14:06
Amador is een redelijk klimmer. Maar als je de Giro wilt winnen moet je geen schrik hebben van Amador. Geef hem gerust een minuut of 5 dan is er nog niks aan de hand. Wappert altijd wel weer terug
17-05-2017 14:07
@HoofdisVrij. Je hebt gelijk dat Amador niet zomaar een renner is, maar in 2015 en 2016 pakte hij zijn winst in de eerste 10 dagen om vervolgens tijd te verliezen in de tweede helft van de Giro - typisch voor een wat zwaardere klimmer - en ik verwacht niet dat dat deze Giro anders gaat zijn.
17-05-2017 14:08
@Wielerman, eens.
17-05-2017 14:08
Hilarisch de paniek hier haha
17-05-2017 14:09
Waarom is Amador niet meegesprongen met Landa? Zal hij met Herrada en Rojas dan toch een bruggenhoofd gaan vormen voor Quintana?
17-05-2017 14:10
Tja... lastig. Zolang de situatie zo blijft verliest Dumoulin geen tijd op zijn andere concurrenten. Dus eerder consolideren dan als idioten op Amador en Cataldo jagen, lijkt me.
17-05-2017 14:10
Hofland for the win!
Jammer dat Kelderman er niet meer bij is.
Ik word helemaal gestoord van die reclame!
17-05-2017 14:10
Ja ik hoop dat de ploegleiding en renners van Sunweb hun zenuwen beter onder controle hebben dan de reaguurders hier, maar daar heb ik alle vertrouwen in :)
17-05-2017 14:11
Of gewoon niet goed genoeg. Fraile en vooral Landa ogen wel erg sterk. Zat er ook dik in, na die goede tijdrit van gister (voor zijn doen), dat Landa deze Giro nog flink gaat huishouden met ontsnappingen.
17-05-2017 14:12
Hoe meer reclame, des te minder snel ze failliet gaan...
17-05-2017 14:13
Zo jammer van kelderman. Kelderman was echt in topvorm man man. Dan had hij gwn nog 5 knechten op dit moment gehad!
17-05-2017 14:13
Tja, iedereen blijft toch kijken omdat ze het als enige aanbieden, dus ik zie geen redden dat ze failliet gaan.
En de reclameblokken zijn vaak vroeg in de uitzending zodat je er in de finale geen hebt.
17-05-2017 14:14
Waardoor denken jullie dat commerciële zenders als Eurosport e.d. kunnen blijven voortbestaan? 4 uur non stop koers uitzenden zonder reclames?? Komaan denk even na. Het moet toch ergens van betaald worden?
17-05-2017 14:15
Sunweb moet er vooral voor oppassen dat ze de ploeg niet vandaag al oproken.
Milaan is nog enorm ver !
Overdracht van de roze trui aan Amador of Kangert is zeker geen slecht scenario. Als ze te ver weg lopen zal Nibali en/of Pinot ook nerveus worden.
17-05-2017 14:15
Eigenlijk zou Kruijswijk in die kopgroep moeten zitten
17-05-2017 14:17
Ergens jammer dat Kruijswijk niet is meegesprongen, had rustig mee kunnen peddelen in dat 2e groepje. Renners die +- in dezelfde tijd staan (Amador & Kangert) doen dat ook.

Begrijp het ook wel maar had tactisch wel leuk geweest, ook voor Tom was dat niet verkeerd geweest (meer druk op Movistar & FDJ bijv.). Iets meer ballen tonen in dit soort ritten kan best, hierna komen toch meerdere 'makkelijkere' ritten aan.
17-05-2017 14:17
volgens sporza live ticker is enkel Amador gevaarlijk
Kangert toch ook zou ik denken of heeft die al in één of andere voorgaande etappe een klop van minuten gekregen (buiten de tijdrit)?
17-05-2017 14:17
Ben toch wel blij dat ik Landa en Fraille geselecteerd heb. :)
1 4 5 6 7 8 14

Om te reageren moet je ingelogd zijn.