Giro 2017: Volg hier de elfde etappe
woensdag 17 mei 2017 om 12:20 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de elfde etappe

Met Tom Dumoulin in het roze maakt het peloton in de Giro d’Italia zich op voor de koninginnenrit in de Appennijnen. Deze rit is door de organisatie bestempeld als de Tappa Bartali, een eerbetoon aan wijlen Gino Bartali. Geeft de eerste Italiaanse zege (!) deze Giro daaraan een passend antwoord?

e officiële start is in Ponte a Ema, een klein dorpje onder de rook van Florence. In 1914 zag Bartali hier het levenslicht en in 2000 stierf hij er. Tegenwoordig is er een museum ter herinnering aan zijn carrière. De Tappa Bartali voert dwars door de Toscaanse Apennijnen en telt over een korte afstand van 161 kilometer vier bergpassen. “Als Bartali er nog was geweest, had hij hier zeker aangevallen”, zo stelt de organisatie. De Giro kennende, staat zo’n rit ook in deze tijd garant voor spektakel!

De start is vandaag om 12.35, terwijl men de finish verwacht tussen 16.54 en 17.29. Net na 13.00 begint de live-uitzending op Eurosport 1. Het commentaar is van Jeroen Van Belleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Giro d'Italia 2017 - profiel etappe 11

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 11 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 11

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
342 Reacties
1 3 4 5 6 7 14
17-05-2017 13:50
Amador dus mee... Meteen al de eerste rit van de waarheid voor Dumoulin.
17-05-2017 13:51
amador er kangert.. ai
17-05-2017 13:51
Dit koersverloop is niet gunstig voor de Nederlanders met hun zwakke ploegen.
17-05-2017 13:52
Movistar weer de slimste..
17-05-2017 13:52
Lekker laten rijden die Amador, geen paniek.
Goede ontwikkeling voor Tommie
17-05-2017 13:52
Goed strijd plan van Movistar. Pinot en Mollema niemand mee? Die mogen wel gaan mee draaien dan.
17-05-2017 13:52
Ten Dam heeft blijkbaar gezegd dat het voor Sunweb ideaal zou zijn als Amador het roze pakt met een paar minuutjes.. Lijkt dus alsof ze deze situatie wel best vinden.
17-05-2017 13:53
Pff amador mee is zeer linke soep... wie gaat dit dichtrijden?
17-05-2017 13:53
We zijn toch niet serieus bang voor Amador?
17-05-2017 13:53
Movistar is ook wel idioot sterk. Zoetemelk moest ook naar een sterke ploeg om de tour te winnen. Nu ja, we gaan het zien.
17-05-2017 13:54
Toch wel een gevaarlijke groep met Amador. Is gewoon een van de 3 of 5 beste klimmers en kan redelijk tijdrijden.
17-05-2017 13:54
Lijkt me eigenlijk niet slecht als Amador met klein verschil de roze trui pakt. Dan mag Movistar de komende dagen werken.
17-05-2017 13:54
Zit Ten Dam er niet meer bij?
17-05-2017 13:55
Amador is echt een topklimmer die altijd in de knechtende rol is.
17-05-2017 13:55
Nou denk dat fdj en trek en mogelijk ook tlj nu wel moeten gaan werken om de groep kort te houden.
17-05-2017 13:55
Monfort en Hermans staan ook nog redelijk
17-05-2017 13:56
Amador dichterbij laten komen in het klassement is uiteraard niet ideaal. Geeft die ploeg alleen maar sterkere papieren om volgende week in een echte bergrit hun duo uit te spelen.
17-05-2017 13:57
dit gaat nog dichtgereden hoor en een nieuwe groep een keer verderop in de etappe
17-05-2017 13:58
Voordeel van deze situatie is dat Amador in de eerste plaats een bedreiging is voor de renners vlak voor hem in het klassement. Dus Sunweb hoeft alleen een steady tempo te rijden; als het verschil te groot wordt, mogen andere ploegen het verder regelen.
17-05-2017 13:58
Dan gaan ze het plan omgooien bij Movistar en alles op Amador? Geloof er niets van! Daar is ook gewoon 1 kopman Quintana! Movistar is geen Sky met 7 man op de laatste klim in de tour. Zaten er ook maar 3 op het einde van de rit naar Blockhaus.
17-05-2017 14:01
Perfecte situatie voor Tom en Steven. Als FDJ en Trek hier moeten werken kan Steven wellicht verderop in de etappe wegkomen (wegens gebrek aan knechten bij de andere ploegen), aldus een optimist.
17-05-2017 14:01
@AZH
Je vergeet zeker even dat Amador de voorbije twee jaar 4de en 8ste in de Giro is geëindigd. Als je nog niet bang was zou ik het maar snel worden.
17-05-2017 14:02
Denk dat de meeste ploegen gewoon gaan bluffen. Ze hebben allemaal wel een excuus om een ander het werk te laten doen.
17-05-2017 14:04
Een groter gevaar is wanneer Quintana straks zich zou kunnen losrijden van Dumoulin en al die ploeggenoten inclusief Amador hem kunnen opwachten. Die kans is op deze minder steile beklimmingen misschien kleiner, maar toch.
17-05-2017 14:04
Amador verloor op Blockhaus al zowat 2,5 minuut op Tom. Daar zou ik ook (nog) niet bang van worden. Kun je gerust 5 minuten geven vandaag. Heeft ie kleine marge in AK en kan Movistar de komende dagen weer aan de bak voor 't roze.
1 3 4 5 6 7 14

Om te reageren moet je ingelogd zijn.