Giro 2017: Volg hier de elfde etappe
woensdag 17 mei 2017 om 12:20 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de elfde etappe

Met Tom Dumoulin in het roze maakt het peloton in de Giro d’Italia zich op voor de koninginnenrit in de Appennijnen. Deze rit is door de organisatie bestempeld als de Tappa Bartali, een eerbetoon aan wijlen Gino Bartali. Geeft de eerste Italiaanse zege (!) deze Giro daaraan een passend antwoord?

e officiële start is in Ponte a Ema, een klein dorpje onder de rook van Florence. In 1914 zag Bartali hier het levenslicht en in 2000 stierf hij er. Tegenwoordig is er een museum ter herinnering aan zijn carrière. De Tappa Bartali voert dwars door de Toscaanse Apennijnen en telt over een korte afstand van 161 kilometer vier bergpassen. “Als Bartali er nog was geweest, had hij hier zeker aangevallen”, zo stelt de organisatie. De Giro kennende, staat zo’n rit ook in deze tijd garant voor spektakel!

De start is vandaag om 12.35, terwijl men de finish verwacht tussen 16.54 en 17.29. Net na 13.00 begint de live-uitzending op Eurosport 1. Het commentaar is van Jeroen Van Belleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Giro d'Italia 2017 - profiel etappe 11

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 11 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 11

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
342 Reacties
17-05-2017 13:33
Favoriete film, American History X. Tja, ieder zijn smaak...
17-05-2017 13:33
@zeurwiggo: zoek gewoon op giro live op youtube
17-05-2017 13:34
Wel knap van De Plus. Dit is een goede leerschool.
17-05-2017 13:35
Landa en van Garderen alweer gelost. Kwestie van tijd dat Landa afstapt.
17-05-2017 13:38
@jannibal
Net zoals ik niet zo goed tegen die belg van eurosport kan vind ik sean kelly nog vervelender. Op Youtube zie ik alleen Engelse streams.
17-05-2017 13:39
Ja en dat Van Garderen ergens meesterknecht wordt in plaats van te falen als kopman..
17-05-2017 13:39
Dit bericht is verwijderd
17-05-2017 13:39
Irritant dat ze nu nog steeds de samenstelling van de kopgroep niet kunnen geven.
17-05-2017 13:39
In zulke etappes zal het gemis van Kelderman groot zijn.
17-05-2017 13:42
En kunnen we alsjeblieft ophouden met zeuren over het gemis van Kelderman? Dat is nu al wel twintig keer gezegd, tjonge jonge. Als diegene in het dagelijkse leven ook zo omgaan met tegenslagen zal er wel niet heel veel van terecht komen.
17-05-2017 13:43
De Plus en Fraile lijken de mannen te zijn die voor de bollen gaan.
17-05-2017 13:44
Anton rijdt toch vanvoor, niet Fraile?
17-05-2017 13:45
Knap van De Plus, maar ik snap niet zo goed waarom hij zoveel energie geeft nu. Ik denk dat hij die energie aan het eind tekort kan komen.
17-05-2017 13:46
3 renners van Movistar mee in de achtervolgende groep
17-05-2017 13:47
Ik snap niet waarom Anton met de Plus mee draait. Als ze echt de bergtrui willen met Fraille moet je de Plus opbranden.
17-05-2017 13:47
Nog 122km Dumoulin heeft alles onder controle;)
17-05-2017 13:48
Bahrein uiteindelijk niemand in de kopgroep? Vind ik toch opmerkelijk met zo'n ploeg.
17-05-2017 13:48
Visconti, Dupont, Montaguti, Cataldo, Kangert, Hermans, Carthy, Villella, Rovny, Marczinsky, Monfort, Amador, Herrada, Rojas, Rolland, Plaza, Fraile, Keizer, Landa, Deignan, Rui Costa e Petilli
17-05-2017 13:49
Amador dus mee, linke soep!
17-05-2017 13:49
wie van movistar? wie van cannondale? en costa en lls?
17-05-2017 13:49
Amador met Herrada en Rojas. Leuk.
17-05-2017 13:49
Amador met twee knechten... gevaarlijke groep op deze manier.

Visconti nu gemeld. Blijkbaar over het hoofd gezien.
17-05-2017 13:49
Ja. Amador rijdt gecontroleerd nar het roze.
17-05-2017 13:50
Amador voor het roze
17-05-2017 13:50
Amador is gevlogen.

Visconti is mee voor bahrein

Om te reageren moet je ingelogd zijn.