Giro 2017: Volg hier de elfde etappe
woensdag 17 mei 2017 om 12:20 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de elfde etappe

Met Tom Dumoulin in het roze maakt het peloton in de Giro d’Italia zich op voor de koninginnenrit in de Appennijnen. Deze rit is door de organisatie bestempeld als de Tappa Bartali, een eerbetoon aan wijlen Gino Bartali. Geeft de eerste Italiaanse zege (!) deze Giro daaraan een passend antwoord?

e officiële start is in Ponte a Ema, een klein dorpje onder de rook van Florence. In 1914 zag Bartali hier het levenslicht en in 2000 stierf hij er. Tegenwoordig is er een museum ter herinnering aan zijn carrière. De Tappa Bartali voert dwars door de Toscaanse Apennijnen en telt over een korte afstand van 161 kilometer vier bergpassen. “Als Bartali er nog was geweest, had hij hier zeker aangevallen”, zo stelt de organisatie. De Giro kennende, staat zo’n rit ook in deze tijd garant voor spektakel!

De start is vandaag om 12.35, terwijl men de finish verwacht tussen 16.54 en 17.29. Net na 13.00 begint de live-uitzending op Eurosport 1. Het commentaar is van Jeroen Van Belleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Giro d'Italia 2017 - profiel etappe 11

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 11 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 11

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
342 Reacties
17-05-2017 16:09
Dyoko daar zit 3 minuten tussen had ie nooit kunnen zien...
17-05-2017 16:09
FDJ, Trek en Sunweb rijden gebroederlijk samen.
17-05-2017 16:10
Met al dat sparen bij tlj moet de zilvervloot toch een keer in zicht komen.
17-05-2017 16:10
Toch best een saaie etappe vandaag.
17-05-2017 16:11
Huh landa liet zich afzakken
17-05-2017 16:12
Ze onderschatten Dumoulin duidelijk nog steeds. Denken dat ze hem later nog wel zullen voorbijfietsen. Huge mistake...
17-05-2017 16:14
Wat wel duidelijk wordt is dat de Sunwebploeg het heel lastig gaat krijgen in de bergen, nu nog maar 2 man bij Tom. LTD natuurlijk er nog voor maar wat gaan ze Kelderman missen.
17-05-2017 16:17
Kruijswijk gaat het niet redden met de 'zo lang mogelijk volgen' tactiek, hij had net zoals landa moeten aanvallen
17-05-2017 16:18
Hopelijk gaat er sebiet toch nog wat spektakel komen in de kopgroep.
17-05-2017 16:18
Over de reclame onderbrekingen op Eurosport is natuurlijk al veel gezegd, maar je wordt toch suicidaal van die Tix reclame die iedere keer weer voorbij komt. Die gozer die dat "daar gaat ie weer" roept verdient per reclame onderbreking een stomp op zijn neus.

Dat moest er even uit.
17-05-2017 16:18
Het grappige is dat Movistar Sunweb onder druk wil zetten maar ondertussen verspillen de Movistar knechten en Amador erg veel energie en heeft Sunweb het relatief rustig en wordt geholpen door Fdj en Trek.
17-05-2017 16:21
Nee voor Landa pakt het lekker uit dat aanvallen
17-05-2017 16:23
Nee eurosport kijken terwijl je weet dat ze veel reclame uitzenden.

Accepteren heet dat
17-05-2017 16:24
@honderprocent
Landa toonde meer ballen dan éénder welke renner vandaag (en dat is JVDB meegerekend).
Deze missie was een zelfmoordmissie, maar hij gaat het nog proberen.
Verder zie ik vooral passiviteit: lammeren naar de slachtbank. Afwachten of Dumoulin, Quintana of Nibali uiteindelijk de hoofdslachter wordt.
17-05-2017 16:26
Deze aanval van Movistar is toch gewoon alvast een voorbereiding voor de komende dagen (week)? Als Quintana en Amador beide op 2 minuten staan dan wordt het voor Dumoulin al lastig genoeg.
17-05-2017 16:26
Kan De Plus dit volhouden? Sterk!
17-05-2017 16:27
Geweldenaar die De Plus! Hopelijk weet hij Rui Costa te slim af te zijn.
17-05-2017 16:28
Is die Ben Hermans niet gewoon een betere klimmer dan Monfort?
17-05-2017 16:29
regie is chaos nou, we willen favo's zien
17-05-2017 16:29
zoveel aanvallen overal, ik kan het amper volgen
17-05-2017 16:30
Nibali gaat aanvallen voor de top en dan de afdaling inknallen
17-05-2017 16:31
Nibali valt aan, maar Italianen zien het niet, geinig.
17-05-2017 16:31
Kruijswijk er af
17-05-2017 16:32
kruis door Kruissie
17-05-2017 16:33
Dumoulin geïsoleerd

Om te reageren moet je ingelogd zijn.