Giro 2017: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 25 mei 2017 om 12:55 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de achttiende etappe

Vandaag wacht er voor rozetruidrager Tom Dumoulin opnieuw een serieuze test. De etappe van Moena naar Ortisei/St. Urlich is met 137 kilometer weliswaar kort, maar met maar liefst vijf beklimmingen een loodzware beproeving. Draagt hij na vandaag nog het roze?

De start is om 13:10, de aankomst wordt verwacht tussen 17.00 en 17.30. Eurosport start om 13:15 met het live-verslag, met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 18

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 18

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
473 Reacties
25-05-2017 16:00
Sterk hoor van Stuyven. Had dit niet van hem verwacht.
25-05-2017 16:01
Zet een andere stream/zender op en stop eens met zeiken. Man man man. Verwende nesten.
25-05-2017 16:02
Waarom zo'n rare indeling van items. Bij Eurosporr moeten ze nog veel leren.
25-05-2017 16:02
@vanSpringel: just remember I said it.
25-05-2017 16:02
Als je op een forum al niet meer mag zeiken...
25-05-2017 16:03
Mag het gezeik vanaf nu op ES gedaan zijn, kijk naar Rai2 leer je nog wat, in hemelsnaam.
25-05-2017 16:04
Wat een rit, nog een keer klimmen, dan een vette afdaling en dan nog een klim!
25-05-2017 16:05
@boehoe
Je doet je naam eer aan...
25-05-2017 16:05
@boehoe..gewoon lekker zeiken ! Al die proffesionele ploeglijders hier aan wal.
25-05-2017 16:05
Ik hoop dat Dumoulin zich straks in de afdaling gewoon op kop zet en probeert tijd te pakken.
25-05-2017 16:06
WAt denken jullie van Pinot. Steeds minder opzichtig in beeld. Zou hij op z'n tandvlees zitten?
25-05-2017 16:07
@raket
Tom stak meermaals een handje toe bij die harkers dus mag best wat tegenover staan één keer.
25-05-2017 16:07
Moet je wel "een andere zender" hebben, zoals RAI2. Heb ik hier niet.

Streams? Tja, illegale streampjes die er om het half uur uit liggen zodat je naarstig naar een nieuwe op zoek moet en weer een stuk koers mist. En bovendien zijn die vaak al helemaal niet live omdat ze met hun buffering etc een minuut of meer achter liggen. Nee, geen optie.

Natuurlijk mag je wel zeiken op Eurosport, onzin.
25-05-2017 16:07
@Schipperaar
Ja, dat is natuurlijk heel lief, maar zo werkt topsport niet. Ze zijn Dumoulin niets schuldig.
25-05-2017 16:08
Rosa rijdt een wereldkoers.
25-05-2017 16:08
And again: die Rosa wat sterk
25-05-2017 16:09
Mooi net even in beeld, de drie Nederlanders in de Maglia Rosa groep.
25-05-2017 16:10
Kruijswijk kijkt wat om zich heen. Benieuwd wat hij kan!
25-05-2017 16:10
@RV
Dumoulin moet helemaal niet op kop gaan rijden. Domste wat hij kan doen.
25-05-2017 16:10
Ik denk dat Kruijswijk alles op de slotklim gooit. Die gaat dat ding echt hard oprijden.
25-05-2017 16:11
Als jullie mogen zeiken op ES dan mogen anderen ook op jullie gezeur zeiken. ;)
25-05-2017 16:11
@maklukzat
Wat maakt dat nou uit in een steile afdaling? Dan kun je juist je eigen snelheid rijden en hopen dat er achter gaten vallen.
25-05-2017 16:12
Alles zegt me dat de slotklim de Giro definitief gaat plooien. Kom op Tom!
25-05-2017 16:13
@ tdfan: iets zegt me dat we het zondag pas echt weten
25-05-2017 16:14
Nibali en Quintana doen deze klim wel echt laf hoor, was steil zat om aan te vallen. Op die manier gaan ze nooit de 2 minuten pakken die ze nodig hebben om echt kans te hebben op de eindzege...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.