Giro 2017: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 25 mei 2017 om 12:55 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de achttiende etappe

Vandaag wacht er voor rozetruidrager Tom Dumoulin opnieuw een serieuze test. De etappe van Moena naar Ortisei/St. Urlich is met 137 kilometer weliswaar kort, maar met maar liefst vijf beklimmingen een loodzware beproeving. Draagt hij na vandaag nog het roze?

De start is om 13:10, de aankomst wordt verwacht tussen 17.00 en 17.30. Eurosport start om 13:15 met het live-verslag, met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 18

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 18

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
473 Reacties
25-05-2017 15:45
Onthou wel dat dit een klim van 6-6,5% was. Op de steile stukken is Quintana met zijn gewicht meer in het voordeel, daar is Dumoulin nog niet vanaf. Quintana leek nu ook nog niet vol te gaan.
25-05-2017 15:45
SUPER TOM!

Nu is het hele plan van Nibali en Quintana al in duigen gevallen, en zijn de knechten voorin weg! Man tegen man op de slotklim, dat kan Tom uitstekend! Ik dacht even dat het er heel slecht uitzag, en opeens kwam ie daar weer. Hij kan zó goed zijn inspanningen indelen, held!
25-05-2017 15:45
Ja.... En nu.... Quintana heeft wel heel vroeg zijn ploegentactiek aangesproken/verspeeld.
25-05-2017 15:46
@ RaketVuist: een gaatje dichtrijden kost ook geen energie...
25-05-2017 15:46
@nickdt
Idd, en die twee ploeggenoten zijn inmiddels flink uitgepierd
25-05-2017 15:46
Haha nou tom heeft vast ook wel een jasje uit moeten doen om terug te komen
25-05-2017 15:46
Tuurlijk helpt Cataldo zijn ex-ploegmaat en landgenoot Nibali wanneer dat toevallig zo uitkomt,
25-05-2017 15:47
Voor alle mopperkonten: voor de laatste keer naar reclame dus nu live koers tot de finish
25-05-2017 15:47
Niet slim van Quintana weer krachten verspelen vlak voor de top terwijl ie geen daler is.
25-05-2017 15:47
Movistar ook geen helpers meer voor in! Goede ontwikkelingen.
25-05-2017 15:47
Dumoulin mag de mannen van Orica wel dankbaar zijn. Als de voorsprong van de kopgroep groter was geweest had ie nu een groot probleem gehad.
25-05-2017 15:47
@PaulSchoonakker
Natuurlijk ging Quintana wel vol! Deze aanval moest lukken, want nu zijn zijn ploeggenoten niet meer van nut. Vanaf nu zal Quintana bij een volgende aanval zelf moeten rijden. Dit is echt wel een grote klap voor de tactiek van Movistar.
25-05-2017 15:48
Goede tactiek van Dumoulin, nu heeft Quintana niemand meer vooruit. Omdat de movi's op hem hebben gewacht.
25-05-2017 15:48
Quintana heeft nog genoeg mogelijkheden over, hij reed maar even op zijn eigen tempo en liet daarna Amador de kar trekken.
25-05-2017 15:48
Kleine Quintana wordt zo mentaal helemaal de grond in geboort nu hij weer niet van Dumoulin afkomt.
25-05-2017 15:48
@bertvd
Tuurlijk wel, maar niet zo veel als een flinke demarrage
25-05-2017 15:48
Ik heb het idee dat kruijswijk heel goed is, het leek of hij bewust koos om niet met nibali mee te springen maar geen energie te verspelen en lekker in t wiel van dumoulin.
25-05-2017 15:48
Quintana moet wel vroeg beginnen met dumoulin slopen want hij heeft nog een buffer van 2 min nodig. Enkel suf dat amador en co nu half opgerookt zijn. Ik verwachtte een eenval 2km voor de top en dan in de afdaling nibali quintana met amador.
25-05-2017 15:48
Niet bij Zakarin in het wiel, Tom. Das brokkenpiloot
25-05-2017 15:49
Argh in de afdaling achter Zakarin en Pinot brrr snel daar langs!!
25-05-2017 15:49
Straks gewoon ff een 20 minuten test er uit gooien en de rollen zijn omgedraaid
25-05-2017 15:49
Quintana zal niet gaan op de volgende klim omdat de afdaling daarna behoorlijk lang is. Nibali daarentegen...
25-05-2017 15:49
Mooie daler die voorste van movistar, heerlijke bochten ook, prachtig beroep.
25-05-2017 15:49
Op laatste klim gaan kruijswijk en Dumoulin weg. Steven voor de rit en Tom voor tijdwinst.
25-05-2017 15:49
Kruijswijk heeft eindelijk het goeie wiel te pakken in de afdaling, in plaats van het laatste wiel.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.