Giro 2017: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 25 mei 2017 om 12:55 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de achttiende etappe

Vandaag wacht er voor rozetruidrager Tom Dumoulin opnieuw een serieuze test. De etappe van Moena naar Ortisei/St. Urlich is met 137 kilometer weliswaar kort, maar met maar liefst vijf beklimmingen een loodzware beproeving. Draagt hij na vandaag nog het roze?

De start is om 13:10, de aankomst wordt verwacht tussen 17.00 en 17.30. Eurosport start om 13:15 met het live-verslag, met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 18

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 18

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
473 Reacties
25-05-2017 16:26
Landa weer lekker in de afdaling.
Yates had misschien beter direct in Plaza's wiel kunnen zitten. Wie weet waar nog gaatjes zouden vallen.
25-05-2017 16:26
@Fast Freddy,
Sagan kwam wel dichterbij, maar het was gewoon een korte afdaling.
25-05-2017 16:28
@springel
Tom zal wel boven de 200 uitkomen maar denk ook als rustpols afneemt de piek ook wellicht anders komt het bloed uit je oren. Op 45 had ik nog een max van 195 maar niet in supervorm.
25-05-2017 16:28
Nou Yates, begin naar meteen, dan wordt t nog wat.
25-05-2017 16:29
Kruijswijk heeft er zin in
25-05-2017 16:30
Slotklim is leuk, tot 3km van de top heeft Tom niks te vrezen. De laatste km echter, oefff. Bovendien is het warm en staat er een vies windje. Rond de laatste km, dus na de GPM, zit ook nog ondeugend stukkie.

Van 600-200m is licht omlaag over steenrjes, de laatste 200 vlak maar smal. Zit Bauke er nog bij? Iets voor hem.
25-05-2017 16:31
Tom gaat vandaag tijd pakken, jongens. Laatste km op de macht weer net als in Oropa.
25-05-2017 16:33
Pinot ziet er ook niet meer echt lekker uit.
25-05-2017 16:33
Die Movistars rijden niet echt rap
25-05-2017 16:34
@schipperaar
hartslag is heel erg afhankelijk per persoon. Misschien heeft Tom 'maar' een max van 180, maar dat betekent niet dat ie langzamer rijdt daardoor.
25-05-2017 16:34
Tom achteromkijkend naar Nairo: "gaat het een beetje?"
25-05-2017 16:34
@ Nils96: als er echt wordt gas gegeven ligt hij eraf, denk ik
25-05-2017 16:35
@Nils96,
Dat zou Mollema dan eens kunnen testen, als ie nog wat over heeft.
25-05-2017 16:35
Tom moet aanvallen als hij kan, natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan maar hij ziet er echt goed uit. Hij kan Quintana en Nibali onder druk zetten hier.
25-05-2017 16:35
Movistar heeft wel de beste ploeg, maar de meesterknechten zijn toch ook niet goed genoeg om het Dumoulin moeilijk te maken.
25-05-2017 16:35
Quintana is zijn boog aan het spannen. Gaat zo als een pijl. Hopelijk kan Dumoulin de schade beperken.
25-05-2017 16:36
@xistnc Ja Mollema er nog bij (bij Dumoulin c.s.)
25-05-2017 16:37
Landa voor de etappeoverwinning
25-05-2017 16:37
Tom rijdt echt goed! Elke meter zonder demarrage is echter winst.

En de vluchten pakken misschien wel de winst + bonificatieseconden.
25-05-2017 16:37
Waar wacht Yates nou op?
25-05-2017 16:39
Rijdt vooral Van Garderen nou op kop? Dan kletst Landa er zo toch van weg?
25-05-2017 16:39
waar wacht iedereen op? Als je Tom nog wil aanvallen moet je nu wat doen.
25-05-2017 16:39
Zijn die movistars nu aan het knechten voor Tom of wat?
25-05-2017 16:40
Ziet er goed uit voor Dumoulin. Het loont blijkbaar niet de moeite om aan te vallen. Slotklim van morgen is lastiger.
25-05-2017 16:40
Geen spetterende etappe toch,

Om te reageren moet je ingelogd zijn.