Giro 2017: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 25 mei 2017 om 12:55 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de achttiende etappe

Vandaag wacht er voor rozetruidrager Tom Dumoulin opnieuw een serieuze test. De etappe van Moena naar Ortisei/St. Urlich is met 137 kilometer weliswaar kort, maar met maar liefst vijf beklimmingen een loodzware beproeving. Draagt hij na vandaag nog het roze?

De start is om 13:10, de aankomst wordt verwacht tussen 17.00 en 17.30. Eurosport start om 13:15 met het live-verslag, met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 18

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 18

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
473 Reacties
25-05-2017 16:15
@raket
Waarschijnlijk heb je meer verstand van verzekeren.
25-05-2017 16:15
Nou! Met zijn allen naar de voet van de laatste klim. Dan kan je 100 knechten hebben maar daar heb je niks meer aan. Wordt een man tegen man gevecht maar Dumoulin zou daar normaal geen minuten meer verliezen.
25-05-2017 16:15
Zit Formolo voor of achter de groep Dumoulin?
25-05-2017 16:15
@schipperaar
Waar heb je het over?
25-05-2017 16:16
@tdfan..ik heb er geen verstand van, maar ik voel aan m'n water dat Kruijswijk hoge ogen gaat gooien aan de streep.
25-05-2017 16:16
@Cap
Klinkt een beetje alsof ES het beste is wat je momenteel hebt. Misschien moet je daar gewoon tevreden mee zijn. Je hoeft iig niet ieder halve uur een gare nieuwe stream te zoeken die een minuut achterloopt. Schijnbaar verkies je reclames en Flecha items boven dat.
25-05-2017 16:17
Kruijswijk oogt altijd ontspannen, daar zie je niks aan af. Die kan er ook zomaar doorheen vallen.
25-05-2017 16:18
@RV
Die afdaling zitten bijna vlakke stukken in. Domste wat je dan kan doen is als klassementsleider op kop gaan rijden.
25-05-2017 16:18
@rv
Als je ooooit zelf hebt geklommen weet je dat je in de afdaling niet met je krachten moet smijten en met een hartslag van 200 aan de klim moeten beginnen, man, man.
25-05-2017 16:19
@maklukzat
Afdaling ziet er echt een stuk steiler uit op het profiel dan die andere afdalingen. Misschien een kilometer vlak, maar als je daar een gaatje hebt, kun je dat prima bolwerken.
25-05-2017 16:21
@schipperaar
Tjeetje, slecht humeur ofzo? Haha! Als je dat tweede deel van de afdaling ziet, is dat echt geen bijtrap afdaling. Hij kan goed dalen, en van goed sturen krijg je geen hogere hartslag.. Man man :P
25-05-2017 16:21
Wat rijdt Plaza ook een etappe zeg. Blijft maar terug komen.
25-05-2017 16:21
Nog één klont, en dan is de zwaarste test voor Dumoulin voorbij.
25-05-2017 16:22
Wat lopen jullie nou te nuilen ? Ik zeg dat Quintana er op hoopt en niet dat Dumoulin dat per se moet doen.

EDIT > Ah well, er is nog een RV
25-05-2017 16:22
Waar is Formolo ineens? Hij zat er op de top nog bij, heeft hij misschien pech gehad of is hij gevallen?
25-05-2017 16:22
@schipperaar.
200? Dat haal ik niet eens meer ! Afgelopen week op Mallorca naar puig Major max 176 gehaald. Maar ja ben ook al bijna 56.
25-05-2017 16:23
Laatste 5-6 km valt de beslissing. TD ziet er ontspannen en sterk uit.
25-05-2017 16:23
Maar goed, die afdaling lijkt niet super technisch..
25-05-2017 16:23
@rv
En wat wou je gaan doen met dat gaatje alleen op de wereld? Aub.
25-05-2017 16:23
Het is trouwens al niet vacant meer, kijken wie de beste is en of er nog een slimme renner op zijn Sastre's op tijd kan vertrekken voor de ritzege
25-05-2017 16:23
amirdexter, het maakt niet uit waar formolo is. wachten doet nibali niet ;-)
25-05-2017 16:24
Volgens mij was Formolo er al af, Rolland draagt trouwens nummer 1 bij Cannondale.
25-05-2017 16:24
@Schipperaar
Nou ja, aangezien het daarna meteen weer klimmen is en hij super benen heeft, kun je die klim opknallen met een voorgift. Als daarachter dan naar elkaar gekeken wordt, kun je goeie zaken doen. Maar goed, ik merk dat je erg gefrustreerd reageert, dus bij deze wil ik deze discussie graag afsluiten.
25-05-2017 16:24
Nu is me wel duidelijk waarom Sagan niet dichter kwam op Plaza in die bewuste tour etappe. Plaza kan gewoon goed dalen!
25-05-2017 16:26
@Zjoske klopt maar daarom mag ik toch gewoon wel verlangen naar een zender zoals in de vorige jaren, dus zonder reclame en met zo min mogelijk onzin items, zoals Sporza of de NOS. Een publieke zender dus...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.