Giro 2017: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 25 mei 2017 om 12:55 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de achttiende etappe

Vandaag wacht er voor rozetruidrager Tom Dumoulin opnieuw een serieuze test. De etappe van Moena naar Ortisei/St. Urlich is met 137 kilometer weliswaar kort, maar met maar liefst vijf beklimmingen een loodzware beproeving. Draagt hij na vandaag nog het roze?

De start is om 13:10, de aankomst wordt verwacht tussen 17.00 en 17.30. Eurosport start om 13:15 met het live-verslag, met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 18

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 18

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
473 Reacties
25-05-2017 15:50
Natuurlijk heeft Tom een jasje uitgedaan. Maar dat hebben Quintana en Nibali ook gedaan, daarbij is het qua ploegentactiek vandaag ook wel gedaan verwacht ik.
25-05-2017 15:51
Kruijswijk ook slim in het wiel van Nibali.

Edit: en alweer kwijt.
25-05-2017 15:51
Quintana zal hopen dat Nibali zo aangaat en Dumoulin het dichtsleurt, kan hij op de allerlaatste klim zijn buitengewone klimtalent aanspreken.

Spannende giro dit jaar !
25-05-2017 15:51
Ik begrijp niet echt dat Kruijswijk a la Cataldo Dumoulin gaat helpen. Vorig jaar bood Giant ook hulp aan toen hij in het roze reed.
25-05-2017 15:52
Dumoulin heeft de gevaarlijkste aanval in ieder geval afgeslagen. Zoals Olly al zei heeft Quintana nu geen teamgenoten meer voor hem die hij als springplank kan gebruiken. Het zal nu dus een man tegen man gevecht worden en Dumoulin maakt weer een sterke indruk.
25-05-2017 15:53
De koplopers zijn zo al terug gepakt.
25-05-2017 15:53
Nibali krijgt daalles van de master.
25-05-2017 15:53
@Spruch: Kruijswijk rijd zelf voor een klassement dat is wel wat anders dan Cataldo.
25-05-2017 15:54
Man man man, waarom moet dit nou weer zo onnodig moeilijk gemaakt worden?
25-05-2017 15:54
Ik heb last van een Tommetje, moet naar de wc maar ben bang dat ik wat mis.
25-05-2017 15:55
Ik heb het idee dat Quintana veel energie verspilt voor een paar luttele seconden in de afdaling.. Mooi.
25-05-2017 15:55
Nog liever reclame dan Fleche-items..
25-05-2017 15:55
Ja, Kruiswijk gaat Dumoulin helpen om vervolgens in de finale net te kort te komen voor de ritwinst.
Snap dat teamNL gedoe echt niet van sommigen hier.
25-05-2017 15:55
Nu zou Nibali dus echt kunnen bluffen.
25-05-2017 15:56
Flecha is enorm storend deze Giro
25-05-2017 15:56
Dumoulin gaat tijd pakken op laatste klim, let maar op
25-05-2017 15:57
Enorm k*t dat "aankleden" van de koers met al die items, muziekjes, interviews. Helemaal in de finale. Natuurlijk om de "jonge" kijker te trekken, zogenaamd. En dan de hele tijd die bagger reclame's ook nog. Bah. Doe mij maar gewoon Sporza ofzo. De adverteerders winnen zo toch: zij kopen de uitzending via Eurosport en dat soort B-zenders en dwingen je dan toch naar die infantiele reclames te kijken. Het is niet anders...
25-05-2017 15:57
Inderdaad! Was al uitgezonden om 13 uur. Niet herhalen als er zo veel gebeurt in de koers!
25-05-2017 15:58
Over afscheid nemen gesproken: voor wat betreft deze Giro nemen we afscheid van de 2000+ hoogten. Komen vanaf nu niet meer boven de 1635 meter
25-05-2017 15:58
De verkenning van flecha uitzenden in de finale????!!?? Te bizar voor worden, eurosport. Echt heel, heel slecht
25-05-2017 15:58
Oke, snap dat Kruijswijk en Mollema zelf ook klassementsbelangen hebben, maar t zou toch mooi zijn als ze Tom zouden helpen a la Uran vorig jaar in de giro of Cataldo bij Nibali deed.
25-05-2017 15:59
Fijn moment weer voor een onderbreking, tjonge :( Superspannend in de afdaling.
25-05-2017 16:00
Kruijswijk mag best een handje toesteken natuurlijk, temeer kans ie heeft op een ritzege.
25-05-2017 16:00
@Wielrennertje
Wat boeit het Mollema en Kruijswijk nu of er een Nederlander de Giro wint? Die zijn zelf sporters, geen fans.
25-05-2017 16:00
@vevie...ik let op

Om te reageren moet je ingelogd zijn.