Giro 2017: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 25 mei 2017 om 12:55 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de achttiende etappe

Vandaag wacht er voor rozetruidrager Tom Dumoulin opnieuw een serieuze test. De etappe van Moena naar Ortisei/St. Urlich is met 137 kilometer weliswaar kort, maar met maar liefst vijf beklimmingen een loodzware beproeving. Draagt hij na vandaag nog het roze?

De start is om 13:10, de aankomst wordt verwacht tussen 17.00 en 17.30. Eurosport start om 13:15 met het live-verslag, met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 18

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 18

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
473 Reacties
1 2 3 19
25-05-2017 12:57
Zin in! En ik verwacht een getergde Dumoulin!
25-05-2017 12:57
Koers! Veel plezier allemaal
25-05-2017 12:57
Ik dacht dat we de koninginnenrit al gehad hadden..
25-05-2017 13:01
Spannend!

Morgen en overmorgen kan er nog veel gebeuren, maar na vandaag zouden we moeten weten of 'we':
-nog een reële kans maken op een succes dat we 37 jaar niet gekend hebben
-nog kans maken op een succes dat we 27 jaar niet gekend hebben
-op z'n best nog vorig jaar kunnen evenaren
25-05-2017 13:02
Hopelijk veel plezier iedereen, ik heb het nu wel eens gehad met het vlak voor het einde uiteenspatten van mooie Nederlandse wielerdromen. Het gaat koers worden vanaf het allereerste begin, dat staat wel vast. Gelukkig is de tv er vandaag ook vanaf het begin bij.
25-05-2017 13:03
Als wielerliefhebber hoop ik op spektakel met een spervuur aan demarrages. Maar als Dumoulin supporter hoop ik dat een saaie rit wordt waarin de toppers allemaal samen over de finish komen.
25-05-2017 13:04
Potjandikkie dit wordt me er een. Als Dumoulin zijn darmen onder controle houdt en de benen heeft van dinsdag heb ik goede hoop. Vanavond weten we meer. Thijs Zonneveld meldt al dat de laatste 35km een hel zijn...
25-05-2017 13:04
Beter is dumoulin slim en eet die in het begin nog een halve banaan of een stuk pure chocolade want zorgt ervoor dat die geen diaree krijgt.
25-05-2017 13:04
ergens goeie link om via pc de koers te kunnen volgen?
25-05-2017 13:06
Volgens Thijs Zonneveld zijn de laatste 35km een hinderlaag. Veel zwaarder dan op papier.
25-05-2017 13:09
@fcbforever check de link die WF gaf
25-05-2017 13:10
Nou Thijs Zonneveld wil ook weer even alle aandacht op zich.
25-05-2017 13:10
@mollemarijden,
Was het wel diaree? Het kon toch ook [url=http://4.bp.blogspot.com/-azc6FTdc-1E/T9ZeWXmZe3I/AAAAAAAABF8/Vb4RH6KaumU/s1600/pink_poop.jpg]een gewone drol[/url] zijn?
25-05-2017 13:12
@leegloper
Was echt diarree
25-05-2017 13:13
Iets in mij zegt dat het vandaag verschrikkelijk fout gaat met TD.
25-05-2017 13:15
Leuk.. zo'n reactie van een leegloper :P
25-05-2017 13:15
Thijs maakte zich eergisteren ook onnodig druk over de bochten in Bormio. Hopelijk valt het mee, want ik wil het finalerondje zo nog ff doen. Ik sta nu halverwege de Pordoi, bij de kruising naar de Sella.
25-05-2017 13:16
@mollemarijden,
Ok, bedankt voor de info. Hopelijk eet hij vandaag niet te veel... maar ook niet te weinig.
25-05-2017 13:16
Hup xistnc!
25-05-2017 13:16
Ervaringen van iemand die de finale heeft verkend en Spruch zet het weg als iemand die aandacht zoekt. Zwaar leven zul jij hebben...
25-05-2017 13:16
Iets in mij zegt dat het vandaag verschrikkelijk goed gaat met TD
25-05-2017 13:17
Die eurosport mag hopelijk zo snel alst kan failliet gaan. Zelfs alle online streams zijn nu weg en nu gaat er een Nederlander glorieuz overwinnen kan ik ni kijken. Echt ik heb steeds meer een hekel aan eurosport.

[i]Edit redactie: Let op je taalgebruik![/i]
25-05-2017 13:18
Het halve peloton probeert er in de eerste kilometers vandoor te gaan.
25-05-2017 13:18
Denk dat Eurosport met deze stap alleen maar meer geld heeft gekregen.
25-05-2017 13:19
Kroon ipv Traksel.. Heeft Eurosport dan toch geluisterd?
1 2 3 19

Om te reageren moet je ingelogd zijn.