Giro 2017: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 25 mei 2017 om 12:55 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de achttiende etappe

Vandaag wacht er voor rozetruidrager Tom Dumoulin opnieuw een serieuze test. De etappe van Moena naar Ortisei/St. Urlich is met 137 kilometer weliswaar kort, maar met maar liefst vijf beklimmingen een loodzware beproeving. Draagt hij na vandaag nog het roze?

De start is om 13:10, de aankomst wordt verwacht tussen 17.00 en 17.30. Eurosport start om 13:15 met het live-verslag, met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 18

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 18

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
473 Reacties
1 9 10 11 12 13 19
25-05-2017 15:43
Tom speelt hier wel hoog spel. Of hij moet echt niet kunnen natuurlijk..
25-05-2017 15:43
Dumoulin goed! Maar die Cataldo helpt mij niet over het nibali-syndroom heen te komen..
25-05-2017 15:43
Intelligent gekoerst, precies waar Dumoulin goed in is.
25-05-2017 15:43
Not gonna lie: Even dacht ik dat het voorbij was, maar wat is Tom sterk!
25-05-2017 15:43
Eerlijk gezegd hoop ik dat Quintana een bocht mist.
25-05-2017 15:43
Quintana be like: Kak, te vroeg. Tactiek werkt nu niet meer.
25-05-2017 15:43
No worries, topper!
25-05-2017 15:43
Hij is echt sterk. Ook mentaal.
25-05-2017 15:43
Terwijl de nerveuzen zich opblazen blaast Tom rustig door, Nibali alsof het vlak is.
25-05-2017 15:44
Mag er nu gewoon een keertje een bond komen tussen de Nederlanders tegen die Zuid Europeanen

Gewoon een keertje??
25-05-2017 15:44
Echt waar, sommige mensen stressen hier wel heel snel altijd, haha. Tom gaat ons nog verrassen vandaag, denk ik. Gaat tijd pakken op Nibali, dat geloof ik zeker. Denk alleen dat hij iets gaat verliezen op Quintana
25-05-2017 15:44
Maar Cataldo zeg. Ziekelijk dat die Nibali helpt
25-05-2017 15:44
Dumoulin rijdt ze op de slotklim gewoon eraf als het zo door gaatl
25-05-2017 15:44
Zo gaat Quintana niks hebben aan zijn ploegmaats :)
25-05-2017 15:44
Dit is wel heel mooi. Quintana en nibali geen mannen meer die er voor rijden. Grootse tactisch plan mislukt :-)
25-05-2017 15:44
Niets Vuelta 2015 vergelijk!
25-05-2017 15:44
Ik ga één keer mopperen. Wat een klotezender is dat Eurosport ook. Terug naar de koers.
25-05-2017 15:44
Quintana en Nibali toch een jasje uitgedaan nu, terwijl Tom geen krachten heeft verspeeld door te demarreren
25-05-2017 15:44
Dit is een mentale tik voor Quintana, het gaat tot nu toe hetzelfde als de andere berg etappes.
25-05-2017 15:45
Baas, onze Tom :-)
25-05-2017 15:45
Erg sterk van Dumoulin, hij zit op zich niet heel erg genaaid nu maar moet op een of andere manier ('ik haal je in volle finale niet terug!') Kruijswijk en/of Mollema voor zich zien te winnen.
25-05-2017 15:45
Dumoulin is gewoon zijn eigen Sky-trein.
25-05-2017 15:45
Ik word wel heel simpel van die doomdenkers hier, bij elk gat van 2 meter is het opeens over.
25-05-2017 15:45
Je kunt er donder op zeggen dat dit geintje zaterdag nog een keer herhaald wordt.
25-05-2017 15:45
Netjes! Movistar en Bahrain hebben zich direct in de kaarten laten kijken. De knechten van Quintana zijn nu wel opgerookt.

Kruijswijk en Mollema zouden best iets mogen doen in de achtervolging in het vervolg. Zo zie je maar weer dat het belangrijk is om vrienden te hebben in het peloton (Cataldo als voorbeeld).
1 9 10 11 12 13 19

Om te reageren moet je ingelogd zijn.