Giro 2015: Volg hier de elfde etappe
woensdag 20 mei 2015 om 12:46 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de elfde etappe

De renners in de Giro d’Italia beginnen vandaag om 13.00 uur aan de elfde etappe. De finishlijn is getrokken op het circuit van Imola, waar in het verleden jaarlijks de Grand Prix Formule 1 van San Marino werd gehouden. De winnaar zal daar tussen vijf uur en half zes worden ‘afgevlagd’.

Onderweg moet het peloton twee cols van de derde en een van de vierde categorie over. Met 153 kilometer is de etappe relatief kort. Sporza en Eurosport beginnen iets na half drie met de rechtstreekse uitzending.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
432 Reacties
20-05-2015 15:32
@WcEendt.
Ze zullen wel moeten nu, anders is het duidelijk dat ze met twee maten meten.
20-05-2015 15:34
Dat renners de helm af zetten voor een goede reden (wissel na valpartij, defecte sluiting oid.) Hooeft van mij zeker niet bestraftvte worden... als het echter geen duidelijke legitieme reden heeft vind ik dat ze ook in dit geval de regels hanteren en handhaven... zou wel zo eerlijk zijn
20-05-2015 15:34
@nickdt en anderen
Maar als ik het goed begrijp, zijn er ook weer uitzonderingen op die specifieke regel.

Ik denk dat lesjes 'wat zijn de regels en hoe werken ze' voor wielrenners, ploegleiders en wielerfans (;) ) niet slecht zijn.
20-05-2015 15:36
Slachtoffers bij de eerste 20? Denk Geniez, aangezien er drie FDJ rijden.
20-05-2015 15:36
Zit natuurlijk gewoon een verschil in om een petje op te zetten of af te doen waardoor je helm even af moet of dat je je helm weg doet en zonder helm verder rijdt. Volgens mij twee belgen in de tour net na de regelwijziging dat je ook verplicht was bergop finish met helm te doen. Die hadden hem toen toch afgezet en zijn uit koers genomen.
20-05-2015 15:37
Geniez (FDJ, 19e) wellicht in het tweede peloton, want er proberen 3 man van FDJ de oversteek te maken.

Edit:
@RogerGarcia
Dat zeg ik ;)
20-05-2015 15:37
Zit Hofland nog in het peloton?
20-05-2015 15:37
@Utrecht19, juist, ga er ook vanuit dat de rest niet serieus is, hoop ik dan maar.
20-05-2015 15:38
FDJ probeert trouwens van tweede groep naar eerste groep te rijden. Volgens mij was daar Geniez bij en dat zou goed nieuws zijn voor Kruijswijk.
20-05-2015 15:38
@purito
En zo ook de jury natuurlijk..
Ze passen op porte een regel toe die allesbehalve dekkend is.. En die tot gister uberhaupt zelden is toegepast.
20-05-2015 15:39
@52voor11achter: Nee, van LottoNL zitten Keizer en Lindeman in het eerste peloton.

Kan iemand die ene renner van IAM in die voorste groep identificeren. Nog geen close-ups gehad, maar ben benieuwd of het Clement is. Aan zijn stijl vanuit de lucht gezien wel.
20-05-2015 15:40
Hoe heb je Lindeman en Keizer zo snel herkent?
20-05-2015 15:40
Visconti is het grootste slachtoffer trouwens. Die zit in groep 2 volgens Movistar zelf.
20-05-2015 15:41
Vanuit de lucht. 185 en 186. Sowieso is die stijl van Lindeman heel makkelijk te herkennen.

En inderdaad Clement ook in peloton 1.
20-05-2015 15:42
Wat zou Lotto Jumbo zijn geweest in deze Giro zonder Kruijswijk?
20-05-2015 15:42
Zagreb jullie dat Contador....zette zijn helm af. Dat mag volgens reglementen ook niet...Ook tijdstraf :-)....Kijk zo gaat Aru makkelijk de giro winnen...
20-05-2015 15:43
Skedel

Misschien hoeft die regel zelden toegepast worden omdat het zelden gebeurd. Sky had gisteren haar zaakjes gewoon niet voorelkaar. En die regel is vrij duidelijk lijkt me.
20-05-2015 15:43
Sorry ben net thuis, maar voor wie rijdt BMC????
20-05-2015 15:43
Voorsprong nog maar 1'35''
20-05-2015 15:44
@TheArt
Nee, hoor, ze zeggen dat hij gewoon in de eerste groep zit.

#Giro: @giovisco (119) también está en el primer grupo. A punto de iniciar las cuatro vueltas finales en Imola.
20-05-2015 15:44
@mollemarijden
Gilbert
20-05-2015 15:44
Ik kan me niet voorstellen dat BMC voor Gilbert rijdt. Het zal dus wel voor Porte zijn.
20-05-2015 15:45
@Purito: Ze zeiden eerst dat ie er niet zat.
20-05-2015 15:46
@ideefiks, hehe, 2 minuten straf voor Porte erbij.
20-05-2015 15:47
@met de kop in de wind
Volgens die regel mag je alleen een wiel krijgen van je eigen mechaniciens, de neutrale wagen of de bezemwagen.. Dus ook niet van ploeggenoten..
En dit gebeurt natuurlijk elke maand wel ergens maar word nu pas voor de 2e keer bestraft vooor zover ik weet.
Gewoon uiterst selectief.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.