Giro 2015: Volg hier de elfde etappe
woensdag 20 mei 2015 om 12:46 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de elfde etappe

De renners in de Giro d’Italia beginnen vandaag om 13.00 uur aan de elfde etappe. De finishlijn is getrokken op het circuit van Imola, waar in het verleden jaarlijks de Grand Prix Formule 1 van San Marino werd gehouden. De winnaar zal daar tussen vijf uur en half zes worden ‘afgevlagd’.

Onderweg moet het peloton twee cols van de derde en een van de vierde categorie over. Met 153 kilometer is de etappe relatief kort. Sporza en Eurosport beginnen iets na half drie met de rechtstreekse uitzending.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
432 Reacties
1 2 3 18
20-05-2015 12:56
Het grote wielen wisselen al begonnen?
20-05-2015 12:57
Porte rijdt iedereen eraf op het circuit !!!
20-05-2015 12:59
Ben erg benieuwd naar het begin van de etappe en de vluchters, dit zou wel weer eens oorlog kunnen worden. Betancur zal er wel weer bij zitten.

Mijn dark horse voor vandaag: Adam Hansen
20-05-2015 12:59
Gewoon niet starten maar het zal wel weer ieder voor zich zijn, weet nog dat Teun v Vliet half dood lag te gaan, alleen Breukink nam de tijd om langs te gaan.
20-05-2015 12:59
@Mus, Dat gaan ze pas doen in de pitstraat van het circuit.
20-05-2015 13:00
lobato voor de winst...
20-05-2015 13:02
Utrecht19 +1
En dan allemaal stoppen bij de pitsbox van een andere ploeg (behalve Porte en Clarke natuurlijk).
20-05-2015 13:05
iemand livebeelden al? kan weer een hectische start worden.
20-05-2015 13:05
Zie het al voor me: 30 sprinters en Porte, die strijden om de etappe overwinning en de rest komt 2 minuten later over de finishlijn. Ik weet het, het is een utopie, maar dat zou geniaal zijn.
20-05-2015 13:06
Mis de link naar de liveticker van Nu sport.
20-05-2015 13:06
Echt heel vreemd dat er maar zo weinig gecategoriseerde klimmen zijn vandaag.
Die drie ongecategoriseerde klimmen na de eerste gecategoriseerde klim zijn namelijk:

4 km aan 7% (max 13%)
3 km aan 10% (max 14%)
4,5 km aan 6% (max 9%)
20-05-2015 13:14
@waggie: ja doen ze regelmatig deze giro, ze kunnen prima met cat.4 of cat.3 gelabeld worden wat mij betreft.
20-05-2015 13:15
http://www.nu.nl/girolive/index.html
20-05-2015 13:16
Nizzolo wint de tussensprint, voor Viviani en Boem
20-05-2015 13:17
@ waggie: sterker nog: die laatste col van de vierde cat. doen ze vier keer aan. En hij is slechts een keer gecategoriseerd.
20-05-2015 13:22
Die Boem gaat dus serieus voor de puntentrui.. Zal hij ook meesprinten vanmiddag dan? Hij moet die heuveltjes wel kunnen overleven toch?
20-05-2015 13:25
Nu had ik de opening van de etappe graag willen zien. Het eerste heuveltje zal wel spektakel roden met een grote kopgroep. Zal leuk zijn als Kruijswijk weer meegaat. Bergtrui mee naar huis nemen is best leuk!
20-05-2015 13:28
Chavez wilde wegrijden maar het peloton vond dat een slecht idee. Daarom zit hij nu weer midden in het peloton. Diego Rosa probeert het nu.
20-05-2015 13:28
Eerst een aanval van Chaves en daarna een aanval van Rosa. Het zal hard gaan in het peloton.
20-05-2015 13:29
Er moeten al heel wat sprinters lossen lees ik
20-05-2015 13:31
@LL: idd. Die krijgen een zware dag
20-05-2015 13:32
Kruiswijk moet proberen deze klim als eerste boven te komen en dan rustig terug in het peloton gaan zitten rest van de dag. Volgens mij haal je dan toch wat punten op zonder teveel inspanning
20-05-2015 13:32
En Hofland nog zeggen dat hij zichzelf kansrijk acht....
20-05-2015 13:33
@Utrecht
als je als eerste bovenkomt op deze klim zit je denk ik al in de ontsnapping van de dag.
20-05-2015 13:34
Rosa, Zakarin, Intxausti en Kruijswijk proberen het nu
1 2 3 18

Om te reageren moet je ingelogd zijn.