Giro 2015: Volg hier de elfde etappe
woensdag 20 mei 2015 om 12:46 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de elfde etappe

De renners in de Giro d’Italia beginnen vandaag om 13.00 uur aan de elfde etappe. De finishlijn is getrokken op het circuit van Imola, waar in het verleden jaarlijks de Grand Prix Formule 1 van San Marino werd gehouden. De winnaar zal daar tussen vijf uur en half zes worden ‘afgevlagd’.

Onderweg moet het peloton twee cols van de derde en een van de vierde categorie over. Met 153 kilometer is de etappe relatief kort. Sporza en Eurosport beginnen iets na half drie met de rechtstreekse uitzending.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
432 Reacties
1 6 7 8 9 10 18
20-05-2015 15:21
minimaal twee!, en 200 zwitserse franken boete! flauww
20-05-2015 15:21
Benieuwd of contador nu ook een tijdstraf krijgt.. Het zou ze sieren als ze gewoon hun fout toegeven of wat rechtlijniger zouden zijn.
20-05-2015 15:22
Diskwalificatie is de straf. Hier doen ze waarschijnlijk niks mee, omdat Contador in een vlakke rit ook zijn helm af deed.
20-05-2015 15:22
http://sports-livezz.com/7/100/ doet het voor geen meter. Procycling heeft geen sporzalink vandaag. Iemand een andere Sporza stream?
20-05-2015 15:22
@Utrecht19
9 minuten.
20-05-2015 15:23
Contador zet even zijn helm af, wat niet mag volgens het reglement.
Tijdstraf?

Kruiswijk in ieder geval straks lekker meerijden met eerste peloton, dan pakt hij op heel wat renners weer tijd.
20-05-2015 15:23
@Blurry
Ik zat te denken aan het winnen van een eindklassement, Weening reed natuurlijk maar een paar dagen in het roze.
20-05-2015 15:24
Ik ben nu toch echt benieuwd, ze moeten Contador nu eigenlijk wel bestraffen.
20-05-2015 15:25
Tja, dat met de helm zie je wel heel vaak hoor.
20-05-2015 15:26
@ NumberSeventeen
Thnx, deze al stuk beter!
20-05-2015 15:26
Maar het mag dus eigenlijk niet. Vanaf nu moeten ze iedereen een straf geven die dat doet.
20-05-2015 15:26
Die Jose(of de ander) snapt niet zo goed hoe interpretatie werkt geloof ik.
20-05-2015 15:27
@skedel
José heeft anders wel volkomen gelijk
20-05-2015 15:27
Volgens de regels wel.. Alleen is context iets belangrijker in deze
20-05-2015 15:29
Wie 't algemeen klassement bestudeert ziet het complot. De door Vino cq Kazachstan gefinancierde UCI wil een podium met uitsluitend Astana's. Missie Bert van vorige week: fail, missie Richie in the Sky: check. Het wielrennen is dood. Lang leve het wielrennen. En lang leve Sporza.
20-05-2015 15:29
Een jury hoort juist heel arbitrair te zijn en allesbehalve domweg regels toe te passen imo.
20-05-2015 15:29
Volgens de regels moet Contador nu uit de Giro gehaald worden. Zie tweet PCS.

Maar dat zullen ze wel niet doen.
20-05-2015 15:30
Zo, lekker kijken!
Het gat is maar klein zeg.
20-05-2015 15:30
@Purito.
Als dat de regels zijn, moeten ze het wel toepassen, anders krijg je scheve verhoudingen en gaan Sky en Orica zeker klagen.
20-05-2015 15:31
@purito

ik kan me ook nog herinneren dat kruijswijk een paar ritten terug even zn petje onder zn helm vandaan haalde. Hadden ze hem ook moeten disqualificeren, maarja daar werd toen niet over gesproken
20-05-2015 15:31
Gilbert zal zich sterk voelen!
20-05-2015 15:31
Renaat en jose zijn het alleszins niet eens over de zaak Porte..
20-05-2015 15:31
@Purito
Hoorde net precies hetzelfde... gaan ze vast niks mee doen.
20-05-2015 15:31
@deux-vitesse : geen dank!
20-05-2015 15:32
Tsja,

José en Renaat geven precies mijn interne strijd weer. Ik blijf mooi nog even in kamp Cataldo
1 6 7 8 9 10 18

Om te reageren moet je ingelogd zijn.