Giro 2015: Volg hier de elfde etappe
woensdag 20 mei 2015 om 12:46 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de elfde etappe

De renners in de Giro d’Italia beginnen vandaag om 13.00 uur aan de elfde etappe. De finishlijn is getrokken op het circuit van Imola, waar in het verleden jaarlijks de Grand Prix Formule 1 van San Marino werd gehouden. De winnaar zal daar tussen vijf uur en half zes worden ‘afgevlagd’.

Onderweg moet het peloton twee cols van de derde en een van de vierde categorie over. Met 153 kilometer is de etappe relatief kort. Sporza en Eurosport beginnen iets na half drie met de rechtstreekse uitzending.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
432 Reacties
1 4 5 6 7 8 18
20-05-2015 15:00
BMC op kop peleton
20-05-2015 15:00
Betancur voor de bergtrui? ;)
20-05-2015 15:00
BMC heeft mannen op kop gezet... Om er straks te worden uitggesprint door Matthews.
20-05-2015 15:00
Van mij hoeft ie niet mee te doen om het blauw maar wel leuk om te zien.
20-05-2015 15:00
Dit bericht is verwijderd
20-05-2015 15:01
Loop niet zo te nuilen Klootje, als 'onze jongens' een rit willen winnen dien je ook af te rekenen met Astana's, daar wordt een zege alleen maar mooier van toch?
20-05-2015 15:01
Bergsprintje
Betancur
Intxausti
Kruijswijk
20-05-2015 15:01
Snap niet zo goed wat hij wil hier. Maar goed bergpunten zijn bergpunten
20-05-2015 15:01
Kruisie gaat weer een solootje doen?
20-05-2015 15:01
@RogerGarcia
Ze hebben natuurlijk dat recht.
20-05-2015 15:01
Betancur 1, Intxausti 2 en Kruiswijk op waarde geklopt op 3
Dan gaat de bergtrui nog erg lastig worden voor Kruiswijk
20-05-2015 15:02
Bergtrui boeit natuurlijk minder dan een rit maar het is wel een leuk doel/bijvangst
20-05-2015 15:03
@Utrecht
Dat hangt helemaal af van de grote cols. Dit is sprokkelwerk.
20-05-2015 15:04
Wie verdient op dit ogenblik de bergtrui? intxausti of geschke? beiden 50 ptn..
20-05-2015 15:04
Mocht Intxausti geen punten meer pakken op die laatste col, pakt hij dan de trui of houdt Geschke hem? Volgens mij hebben ze evenveel punten.
20-05-2015 15:05
Voor Slagter is dit misschien een gunstig scenario, moet weg geraken met wat strijkijzers vanaf de top van het laatste klimmetje.
20-05-2015 15:05
Jose slaat de spijker op zijn kop wat betreft het verhaal Porte.
20-05-2015 15:05
@dikkechaap, Dat klopt helemaal maar je ziet dat Intxausti steeds net wat sneller is in de sprint en hij klimt echt niet minder in de hooggebergte normaal gesproken. Maar goed ook hij kan de slag een keer missen wanneer er veel punten zijn te verdienen.
20-05-2015 15:06
Betancur pakt 'em, de rit!
20-05-2015 15:07
Dit bericht is verwijderd
20-05-2015 15:08
Op Sporza vinden ze het niet kunnen dat renners van Orica Porte helpen... maar hoe vaak hebben we in het verleden niet de Spanjaarden elkaar zien helpen.. alleen al de Vuelta waarin Menchov door het volledige Spaanse wielrennen van de leiderstrui werd gehouden.
20-05-2015 15:08
Er lijkt een soort spraakverwarring hier. Je hebt 'de bergtrui pakken' zoals Lindeman (je mag em een dagje aan), dat is inderdaad niet heel veel waard, al geeft het wel wat publiciteit aan het begin van een ronde. En dan heb je voor eens en voor altijd het bergklassement winnen van een grote ronde. En dat heeft zeker wel waarde! Daarvoor maakt het vandaag niet uit of Steven op een 3e categorie colletje geklopt wordt door explosievere sprinters, daarvoor moet hij zondag en maandag met de eersten over een paar fikse 1e categorie bergen.

Ik kan me 88 en 89 nog goed herinneren, en ook de puntentrui van Bauke was machtig mooi!
20-05-2015 15:09
José spreekt zulke duidelijke en ware taal hier. Ben het echt he-le-maal met hem eens.
20-05-2015 15:09
@magikdatzeggen

Nusport beweert dat intxausti de trui reeds virtueel draagt.
20-05-2015 15:10
Glasheldere analyse van de Cauwer (die vannacht zijn huiswerk heeft gemaakt). Kan Sky in zijn zak steken.
1 4 5 6 7 8 18

Om te reageren moet je ingelogd zijn.