Giro 2015: Volg hier de elfde etappe
woensdag 20 mei 2015 om 12:46 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de elfde etappe

De renners in de Giro d’Italia beginnen vandaag om 13.00 uur aan de elfde etappe. De finishlijn is getrokken op het circuit van Imola, waar in het verleden jaarlijks de Grand Prix Formule 1 van San Marino werd gehouden. De winnaar zal daar tussen vijf uur en half zes worden ‘afgevlagd’.

Onderweg moet het peloton twee cols van de derde en een van de vierde categorie over. Met 153 kilometer is de etappe relatief kort. Sporza en Eurosport beginnen iets na half drie met de rechtstreekse uitzending.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
432 Reacties
1 3 4 5 6 7 18
20-05-2015 14:27
Die 8 minuten die Kruijswijk in die ene rit verloor: ik geloof dat ik daar achteraf toch wel blij mee ben. Mooi om hem steeds zo te zien aanvallen. En nu maar hopen dat het ook een keer echt loont, dan kan hij in de laatste week alsnog voor die top-10plaats gaan.
20-05-2015 14:27
BMC, Orica en Lampre gaan binnen de kortste keren hun mannetjes laten werken.
20-05-2015 14:29
Het leuke voor Kruiswijk met de manier van koersen hoe hij dat nu doet is dat iedereen hem een overwinning gunt en ook vindt dat hij een goede giro heeft gereden ipv in peloton blijven zitten en anoniem naar plaats 11 ofzo rijden.
20-05-2015 14:29
@Bertsu of Zakarin! ;)
20-05-2015 14:31
Nou hopen dat kruijswijk de bergtrui kan pakken. Het is hem gegund. morgen is het zo plat als een pannenkoek
20-05-2015 14:33
@lombarda
Top 10 worft praktisch onmogelijk, hoe dichter ie komt, hoe moeilijker om weg te komen.
Zijn aanvalslust zal veel eerder beloond worden met een goed contract next year, waar dan ook.
20-05-2015 14:34
Kruijswijk heeft hier ook veel meer aanleg voor. Slagter trouwens ook maar dan voor de iets minder bergachtige ritten waarbij die ook nog eens op zijn spurt kan vertrouwen.

Forza Hollandesi! Ze hebben het verdiend met hun inzet.
20-05-2015 14:36
Dit bericht is verwijderd
20-05-2015 14:40
Het lijkt er op dat de voorsprong weer wat terugloopt.
20-05-2015 14:40
Gaat niet gebeuren, maar zou wel leuk zijn: kopgroep geeft zo hard gas, dat ze het peloton op een rondje zetten. Op het circuit
20-05-2015 14:41
3 maal scheepsrecht.
20-05-2015 14:43
Buiten het feit dat het allicht minder WT punten oplevert zie ik, en ik denk ook de sponsor kruijswijk en de rest van de ploeg liever zo rijden als nu.

Bij de (gedopeerde?) Top 3 a 4 blijven is toch een utopie, en aangezien de camera's toch altijd bij de 4 a 5 voor het klassement belangrijksten blijven (en bij eventuele koplopers) krijg je als nummer 6 t/m 20 bij lange na niet de exposure voor je sponsor.

Nu geven ze kleur aan de wedstrijd, zijn veel langer in beeld en zal de publieke opinie positiever worden (men ziet namelijk liever een underdog een gevecht leveren op het scherpst van de snede en dan falen, dan dat men je niet ziet en alleen terugvind op nummer 16 in de uitslagen).

Dit is daarom voor de sponsor veel interessanter
20-05-2015 14:47
heeft er iemand een livestream?
20-05-2015 14:48
Ik vraag me af waarom de mannen van Contador het gat zo kort houden.
20-05-2015 14:48
En, niet te vergeten, gaan zowel Kruijswijk als Slagter op termijn gewoon een rit in een grote ronde winnen wanneer ze zo doorgaan.
20-05-2015 14:49
Dit bericht is verwijderd
20-05-2015 14:50
Dit bericht is verwijderd
20-05-2015 14:51
We zijn live en eerste wat ik zie is dat Kruijswijk weer zo veel werk doet.
20-05-2015 14:52
Astana ploegleider heeft gewoon gelijk. Als je graag erop uit trekt draai je gewoon mee tot de finale waarin het eindspel plaatsvindt, kijk maar hoe die Italiaantjes dat deden gisteren.
20-05-2015 14:53
Koplopers rijden niet heel onverstandig. Bergop rustig, bergaf winnen ze veel tijd op het peleton
20-05-2015 14:54
Leuk natuurlijk dat Kruijswijk mee is, hij kan dan na vandaag 3 dagen sparen en dan moet hij zondag en maandag weer mee zijn om de bergtrui te kunnen pakken. Daar moet hij dan echt sterker zijn dan Inxausti, niet alleen aanvalslustiger.
20-05-2015 14:54
Dit bericht is verwijderd
20-05-2015 14:55
Kruiswijk voelt zich als een vis in het water in Italië lijkt het wel, mooi om te zien!
20-05-2015 14:56
Hahahaha Gilbert, wat een zelfoverschatting dit...
20-05-2015 14:59
Wie rijdt er in het peloton? Nog steeds enkel tinkoff?
1 3 4 5 6 7 18

Om te reageren moet je ingelogd zijn.