Giro 2015: Volg hier de elfde etappe
woensdag 20 mei 2015 om 12:46 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de elfde etappe

De renners in de Giro d’Italia beginnen vandaag om 13.00 uur aan de elfde etappe. De finishlijn is getrokken op het circuit van Imola, waar in het verleden jaarlijks de Grand Prix Formule 1 van San Marino werd gehouden. De winnaar zal daar tussen vijf uur en half zes worden ‘afgevlagd’.

Onderweg moet het peloton twee cols van de derde en een van de vierde categorie over. Met 153 kilometer is de etappe relatief kort. Sporza en Eurosport beginnen iets na half drie met de rechtstreekse uitzending.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
432 Reacties
20-05-2015 14:04
Betancur
Montaguti
Pellizoti
[s]Stortoni[/s]
Rutcuwitz
[s]Mourey[/s]
[s]Atapuma[/s]
[s]Chavanel[/s]
Rosa
[s]Berlato[/s]
Hesjedal
Fernandez
Intxausti
Zakarin
Kruijswijk
53 seconden op peloton, meldt Giro
eerste uur 40.2km/h

[b]EDIT:Inmiddels bevestigt Sporza en Giro bovenstaande 10 op 1.19[/b]
20-05-2015 14:06
Balen dat Hesjedal erbij zit. Dan zal het peloton minder snel ruimte geven
20-05-2015 14:06
Denk dat die groep het wel eens kan halen.
20-05-2015 14:06
Atapuma en Hesjedal maken dit een kansloze ontsnapping helaas...
20-05-2015 14:08
@Bert
Atapuma nog meer, die staat op 3 minuten, Hesjedal op 6
20-05-2015 14:09
@Bertvd, dat zal wel loslopen hoor, ze hebben hem eerder al laten belopen.
20-05-2015 14:09
Bertie wil de trui wel verliezen zei hij toch?
20-05-2015 14:10
Atapuma staat ook nog heel kort in het klassement op 3:10. Zou dat dan de tussenpaus worden? Geen Trek, Lampre en Orica in de kopgroep. Dus als de voorsprong nu niet rap groeit kunnen ze de kopgroep nog wel terughalen voor Felline, Ullisi en Matthews.
20-05-2015 14:11
Atapuma zit er niet (meer) bij.
20-05-2015 14:12
Atapuma wordt in de liveticker nu niet meer getoond bij de leiders. Er staan er nog maar 10.
20-05-2015 14:13
Heel jammer van Atapuma en Hesjedal inderdaad. Ik ben benieuwd of de overige vluchters dit even goed duidelijk maken.
-edit Zo te zien heeft Atapuma eieren voor zijn geld gekozen.
20-05-2015 14:14
Benieuwd welke van deze 20 overtredingen vandaag gezien worden:
[url]http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Giro/1.2345016[/url]
20-05-2015 14:14
Mijn bewondering voor Kruijswijk groeit met de dag.
20-05-2015 14:15
Berlato, Betancur, Chavanel, Fernandez, Hesjedal, Intxausti, Kruijswijk, Montaguti, Pellizotti, Rosa, Rutkiewicz, Stortoni en Zakarin hebben bijna 2 minuten.
20-05-2015 14:15
km 48 nu 2:05 voorsprong. Ze gaan nu een beuk van een ongecategoriseerde klim op. Kansen voor de kopgroep zouden wel stijgen zonder Atapuma. Of juist niet vanwege Gilbert.
20-05-2015 14:15
Alle sprinters enzo weer terug en de groep is helemaal weg. Niets staat in de weg voor de groep behalve teams als orica.
20-05-2015 14:17
Kruissie is back! Zo ben ik fan van hem geworden: als neo al steeds in ontsnappingen mee. Levert veel mooier wielrennen op dan 'bij de kopman blijven en niets verliezen'.
En resultaten komen er dan ook vanzelf (zie Boem!).
20-05-2015 14:18
@redactie
Willen jullie het profiel van de etappe toevoegen in de tekst van het volgtopic, net zoals vorige week? Dat scheelt heen en waar zappen naar andere websites met profiel.
20-05-2015 14:18
Dat betekent natuurlijk ook dat BMC gaat rijden voor Gilbert he. En Lampre zit er ook niet bij? Dus die zullen voor Ulissi ook wel willen rijden.
20-05-2015 14:21
@Tight
Hopen dat Gilbert zijn eigen kunnen beter kan inschatten dan Boonen. Die kan hier niet winnen.
20-05-2015 14:22
Ik zet mn geld in op Rosa vandaag
20-05-2015 14:23
Zoals nagenoeg altijd in grote rondes wederom de vluchters in goede vorm vooruit, Kruijswijk heeft niet alleen (gelukkig) zijn toekomst als AK-man overboord gegooid maar meteen zijn toekomstig métier gevonden, mooi.
20-05-2015 14:23
Dit bericht is verwijderd
20-05-2015 14:25
Met al die snelheid vandaag een vroege finish of niet?
20-05-2015 14:26
er kan er nu maar 1 winnen: Rosa. Jammer, maar iedereen weet het.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.