Giro 2015: Volg hier de elfde etappe
woensdag 20 mei 2015 om 12:46 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de elfde etappe

De renners in de Giro d’Italia beginnen vandaag om 13.00 uur aan de elfde etappe. De finishlijn is getrokken op het circuit van Imola, waar in het verleden jaarlijks de Grand Prix Formule 1 van San Marino werd gehouden. De winnaar zal daar tussen vijf uur en half zes worden ‘afgevlagd’.

Onderweg moet het peloton twee cols van de derde en een van de vierde categorie over. Met 153 kilometer is de etappe relatief kort. Sporza en Eurosport beginnen iets na half drie met de rechtstreekse uitzending.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
432 Reacties
20-05-2015 13:47
Betancur, Pellizotti, Chavanel en Montaguti zijn aangesloten
20-05-2015 13:47
Betancur, Montaguti, Slagter, Chavanel, Pellizotti erachteraan... negen man vooraan
20-05-2015 13:47
Slagter er ook achteraan? Steeds dezelfde namen :)
20-05-2015 13:47
Astana in de kopgroep, dus als Tinkoff het prima vind gaan ze voor de overwinning strijden
20-05-2015 13:47
Prima groepje dan, jammer dat geen van orica mee is want die zullen gaan rijden :(.
20-05-2015 13:47
Kopgroep uitgebreid: ook Pelli en Betancur zitten er weer bij
20-05-2015 13:48
Slagter wordt door de organisatie wel vermeld, maar niet door Sporza. Even afwachten.
20-05-2015 13:48
Misschien Keizer ook meesturen?
20-05-2015 13:48
@nasibal
:p
20-05-2015 13:48
Intxausti heeft ook zijn zinnen gezet op de bergtrui en lijkt me de sterkste van de 2, jammer maar toch goed dat Kruijswijk het weer probeert.

edit: Kruijswijk staat nu op 41 punten, 9 achter op Geschke en 5 achter op Intxausti
20-05-2015 13:49
Betancur en Kruiswijk kunnen het samen wel vinden in de vlucht zeg. 3e keer al
20-05-2015 13:49
Giro-Ticker zegt nu 11 man voorop
20-05-2015 13:49
TJ heeft de sprong naar de kopgroep ook gewaagd. Leuk! Alleen nog maar 15s voorsprong.
20-05-2015 13:49
Dit is geen ontsnapping voor de bollentrui per sé hè, wat er vandaag te rapen valt is echt niets vergeleken met later deze Giro.
20-05-2015 13:50
Sterke kopgroep, met weer de usual suspects.
20-05-2015 13:50
Ja hoor, de beste eerste 70 kilometer ooit in een rit in een grote ronde, en de Rai zendt niet uit. Lekkah hoor.
20-05-2015 13:51
Ik denk ook dat het niet zoveel uitmaakt of je nou in een groep van 15 in de kopgroep zit of in het peloton
20-05-2015 13:52
Hoop dat de Nederlanders gaan samenwerken... Oh wacht.
20-05-2015 13:53
Volgens de liveticker ligt het hele veld nu al in groepjes uitelkaar.
20-05-2015 13:54
Oei, het hele peloton ligt al aan stukken. oa Hesjedal nu bij Kruijswijk en co die nu bijna een halve minuut hebben
20-05-2015 13:55
Het bergklassement is qua nationaliteiten iig spannender dan het punten klassement
20-05-2015 13:56
Nu zie ik Slagter er niet meer bij staan in de liveticker en staat Hesjedal er. Maar even afwachten lijkt het op.
20-05-2015 14:00
Peloton in stukken? Minder organisatie? Kansen?
20-05-2015 14:01
Ach Boem rijdt op achterstand in zijn rode trui zie ik.
20-05-2015 14:02
@ Bert, haha dat viel mij ook al op, tijd dat Greipel afstapt ;)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.