Giro 2015: Volg hier de elfde etappe
woensdag 20 mei 2015 om 12:46 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de elfde etappe

De renners in de Giro d’Italia beginnen vandaag om 13.00 uur aan de elfde etappe. De finishlijn is getrokken op het circuit van Imola, waar in het verleden jaarlijks de Grand Prix Formule 1 van San Marino werd gehouden. De winnaar zal daar tussen vijf uur en half zes worden ‘afgevlagd’.

Onderweg moet het peloton twee cols van de derde en een van de vierde categorie over. Met 153 kilometer is de etappe relatief kort. Sporza en Eurosport beginnen iets na half drie met de rechtstreekse uitzending.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
432 Reacties
20-05-2015 13:34
Ik zie een geel poppetje in de Gazzetto ticker. Kruijswijk!
20-05-2015 13:35
Hij rijdt wel veel aantrekkelijker nu, die Kruijswijk. Heeft zelfs al een tweede plaats opgeleverd.
20-05-2015 13:36
@wheely, Dat betekend toch niet dat Kruiswijk dan door moet gaan. Je kan ook niet elke dag in de ontsnapping gaan zitten met de derde week nog op komst
20-05-2015 13:36
@Wheely
Dat valt nog te bezien, ze zijn al bijna boven, verschillen zijn nog erg klein
20-05-2015 13:36
Supergeinige ticker trouwens die van de Giro
20-05-2015 13:36
Zou hij voor de bergtrui willen gaan??
20-05-2015 13:37
Intxausti pakt de bergpunten, Kruissie 2e voor Zakarin en Rosa

Peloton op 10 seconden
20-05-2015 13:37
Kruiswijk misschien voor de bergpunten? Verder niet echt een etappe voor hem...
20-05-2015 13:37
Kruijswijk dus echt wel geïnteresseerd in het bergklassement. Zou leuk zijn, volgens mij heeft na Gert-Jan Theunisse geen enkele landgenoot meer dat klassement in een grote ronde gewonnen.
20-05-2015 13:37
Passage op de col:
1 Intxausti
2 Kruijswijk
3 Zakarin
4 Rosa
het peloton volgt op 10"
Alles nog op een zakdoek dus.
20-05-2015 13:39
@Utrecht
Kruijswijk wel hoor!

@Waggie
Spannend, we gaan het meemaken!
20-05-2015 13:39
Laat die trui toch varen...verspilde energie! Die trui boeit toch niemand iets. Een poedelprijsje. Een rit winnen is zoveel mooier
20-05-2015 13:40
AZH: hij moet wel meezijn he..
20-05-2015 13:40
Blijkbaar heeft hij het klassement opgegeven. Anders ga je niet zo met je krachten zitten smijten.
20-05-2015 13:41
Kruijswijk!! Koning!
20-05-2015 13:41
eens met AZH, als het nou nog een echte bollentrui was ok, nee een rit is wat we willen!
20-05-2015 13:41
Intxausti loop voorlopig wel uit op Kruijswijk. Dat wordt nog een leuk gevecht in de derde week. Ben ook benieuwd wat Geschke dan nog kan.
20-05-2015 13:41
Tuurlijk heeft hij het klassement opgegeven, kijk wie er voor hem staat. Daar rijd je niet zomaar 5 min op dicht zonder in een ontsnapping te zitten.
20-05-2015 13:42
Hoeveel punten heeft hij nu erbij?

En krachten smijten? Hij is de renner met het beste herstelvermogen
20-05-2015 13:42
@maklukzat Voor een 14e of 16e (of 12e of 9e) plek in het AK heb je niet zo gek veel hoor, daar hebben we er al genoeg van. Aanvallende jongens zoals Kruijswijk verdienen een keer een rit, dan kom je tenminste mee in de boeken.
20-05-2015 13:42
Daarom ontsnappen is het snappen. Geen grappen! ;)
20-05-2015 13:44
Ze komen niet echt weg..
20-05-2015 13:44
Etappe winnen en de tussensprint winnen.. Dan staat hij ook goed voor de putentrui ;)
20-05-2015 13:45
@Wheely

Aan het eind van de middag biertje tappen!
20-05-2015 13:45
Kruijswijk wel echt heel actief de laatste zoveel etappes! Hier leert hij alleen maar van als hij straks Hollands rittenkaper is ;-) Wel leuk om altijd wat spanning in de race te hebben als er een NL-er meezit (geeft toch extra kleur).

Om te reageren moet je ingelogd zijn.