Giro 2015: Volg hier de elfde etappe
woensdag 20 mei 2015 om 12:46 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de elfde etappe

De renners in de Giro d’Italia beginnen vandaag om 13.00 uur aan de elfde etappe. De finishlijn is getrokken op het circuit van Imola, waar in het verleden jaarlijks de Grand Prix Formule 1 van San Marino werd gehouden. De winnaar zal daar tussen vijf uur en half zes worden ‘afgevlagd’.

Onderweg moet het peloton twee cols van de derde en een van de vierde categorie over. Met 153 kilometer is de etappe relatief kort. Sporza en Eurosport beginnen iets na half drie met de rechtstreekse uitzending.

Links:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
432 Reacties
20-05-2015 16:14
Ok -_-'
20-05-2015 16:15
@NairoQ
Dat is Vittorio Adorni, oud-wereldkampioen, Girowinnaar (meen in 1964) en laureaat in Ronde van Zwitserland. Een van de beste Italiaanse wielrenners uit de historie, en rivaal van Merckx.

Edit: Hij won de Giro in 1965.
20-05-2015 16:16
Lobato schijnt erbij te zitten, Felline niet.
20-05-2015 16:17
3 van Orica vs 7 in de kopgroep. Gaat toch nog spannend worden wellicht.
20-05-2015 16:17
Geschke en Intxausti hebben nu allebei 50 punten in het bergklassement.

Wie mag dan morgen de trui aantrekken?
20-05-2015 16:17
@escapades oké is dit overigens ergens officieel bevestigd of zijn het eigen waarnemingen?
20-05-2015 16:17
Bijna bingo! 'chasse patatte'
20-05-2015 16:18
Ulissi zit dus ook in de verkeerde groep.
20-05-2015 16:18
Visconti 7e uit het klassement op 7 minuten van het peloton.
20-05-2015 16:19
@mollemarijden: Nee dat is wat Movistar eerst meldde, maar hij zit toch in groep 1.
20-05-2015 16:19
Edjahh > Waarneming van de cyclingquotes liveticker (aanrader!).

Volgens hun: We have identified the following fast riders in the main group: Frapporti, Tiralongo, Chirico, Gilbert, Bole, Boonen, Mori, Lobato, Matthews, Gavazzi, Geschke, Chernetskii.

Felline zit in de 2de groep.
20-05-2015 16:19
Ik zie geen enkele renner van Trek in de groep contador... dus geen Felline
20-05-2015 16:20
Heeft iemand trouwens Cunego kunnen spotten.
20-05-2015 16:20
Chernetskiy is toch niet echt een fast rider..
20-05-2015 16:21
@nickdt
Cunego zit er gewoon bij.

@Romains
Confermati in telecronaca Francesco Pancani e Silvio Martinello con Max Lelli alla motocronaca. - See more at: http://simonesalvador.blogspot.com/2015/05/giro-ditalia-2015-sulla-rai-canali-programmi-commentatori-HD.html#sthash.bBk8gceu.dpuf
20-05-2015 16:22
Dit bericht is verwijderd
20-05-2015 16:23
@escapados Geschke is gelost
20-05-2015 16:23
Heel veel renners weer teruggekeerd in het peloton. Nu weer zo'n 80 man groot.
20-05-2015 16:24
@Javier, hij heeft anders wel een sprint van een uitgedunde groep gewonnen dit jaar.
20-05-2015 16:24
@Purito.
Oke dank je. Had hem nog niet gezien namelijk.
20-05-2015 16:24
Net ingeschakeld, geweldige kopgroep zeg! Kruijswijk zou zo voor de bergtrui kunnen gaan, Zakarin aanval.
20-05-2015 16:24
Zakarin voor Intxausti boven gekomen.
20-05-2015 16:24
Zakarin gaat ervoor, lijkt me veel te vroeg
20-05-2015 16:25
Kruijswijk tweede? edit: helaas, Inxausti
20-05-2015 16:25
@Javier: ik denk intxausti....gewoon Omdat het een Spanjaard is en het internationale wielrennen heeft een voorkeur voor spanjaarden en italianen...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.