WK 2018: Alle medaillewinnaars op een rijtje

maandag 1 oktober 2018 om 08:30

foto: Innsbruck-Tirol 2018 / BettiniPhoto

Eind september is het Oostenrijkse Innsbruck het decor van het WK wielrennen op de weg. Een heus klimkampioenschap staat de renners te wachten. Op zondag 23 september begint het toernooi met het allerlaatste WK ploegentijdrit voor merkenteams. Een week later is de wegwedstrijd van de elite mannen de afsluiter. WielerFlits zet het programma voor Innsbruck 2018 op een rijtje.


Medaillespiegel WK wielrennen 2018, Innsbruck
1. flag-nl Nederland flag-nr1 flag-nr1 flag-nr1 flag-nr2 flag-nr2 flag-nr2 flag-nr3 flag-nr3
2. flag-be België flag-nr1 flag-nr1 flag-nr1 flag-nr2 flag-nr2 flag-nr3
3. flag-de Duitsland flag-nr1 flag-nr2 flag-nr2
3. flag-au Australië flag-nr1 flag-nr2 flag-nr2
5. flag-dk Denemarken flag-nr1 flag-nr3
6. flag-at Oostenrijk flag-nr1
6. flag-ch Zwitserland flag-nr1
6. flag-es Spanje flag-nr1
9. flag-fr Frankrijk flag-nr2 flag-nr2
10. flag-it Italië flag-nr2 flag-nr3 flag-nr3 flag-nr3
11. flag-ca Canada flag-nr3 flag-nr3
12. flag-us Verenigde Staten flag-nr3
12. flag-gb Groot-Brittanië flag-nr3
12. flag-fi Finland flag-nr3


Zondag 23 september
flag-wc WK ploegentijdrit voor vrouwenteams (54,5 km) – Verslag
flag-nr1 flag-de Canyon SRAM in 01u 01m 46s
flag-nr2 flag-nl Boels-Dolmans op 22s
flag-nr3 flag-nl Sunweb op 29s

flag-wc WK ploegentijdrit voor mannenteams (62,8 km) – Verslag
flag-nr1 flag-be Quick-Step Floors in 01u 07m 25s
flag-nr2 flag-de Sunweb op 18s
flag-nr3 flag-us BMC op 19s

Maandag 24 september
flag-wc WK tijdrijden voor junioren vrouwen (20 km) – Verslag
flag-nr1 flag-nl Rozemarijn Ammerlaan in 27m 02s
flag-nr2 flag-it Camilla Alessio op 7s
flag-nr3 flag-gb Elynor Backstedt op 18s

flag-wc WK tijdrijden voor beloften mannen (27,8 km)Verslag
flag-nr1 flag-dk Mikkel Bjerg in 32m 31s
flag-nr2 flag-be Brent Van Moer op 33s
flag-nr3 flag-dk Mathias Norsgaard op 38s

Dinsdag 25 september
flag-wc WK tijdrijden voor junioren mannen (27,8 km) – Verslag
flag-nr1 flag-be Remco Evenepoel in 33m 15s
flag-nr2 flag-au Lucas Plapp op 1m 23s
flag-nr3 flag-it Andrea Piccolo op 1m 37s

flag-wc WK tijdrijden voor elite vrouwen (27,8 km)Verslag
flag-nr1 flag-nl Annemiek van Vleuten in 34m 25s
flag-nr2 flag-nl Anna van der Breggen op 28s
flag-nr3 flag-nl Ellen van Dijk op 1m 25s

flag-wc WK tijdrijden voor elite mannen (52,5 km)Verslag
flag-nr1 flag-au Rohan Dennis in 1u 03m 02s
flag-nr2 flag-nl Tom Dumoulin op 1m 21s
flag-nr3 flag-be Victor Campenaerts z.t.

Donderdag 27 september
flag-wc WK op de weg voor junioren vrouwen (71,7 km) – Verslag
flag-nr1 flag-at Laura Stigger in 1u 56m 26s
flag-nr2 flag-fr Marie Le Net z.t.
flag-nr3 flag-ca Simone Boilard z.t.

flag-wc WK op de weg voor junioren mannen (132,4 km)Verslag
flag-nr1 flag-be Remco Evenepoel in 3u 03m 49s
flag-nr2 flag-de Marius Mayrhofer op 1m 25s
flag-nr3 flag-it Alessandro Fancellu op 1m 38s

Vrijdag 28 september
flag-wc WK op de weg voor beloften mannen (179,9 km)Verslag
flag-nr1 flag-ch Marc Hirschi in 4u 24m 05s
flag-nr2 flag-be Bjorg Lambrecht op 15s
flag-nr3 flag-fi Jaakko Hänninen op 15s

Zaterdag 29 september
flag-wc WK op de weg voor elite vrouwen (156,2 km)Verslag
flag-nr1 flag-nl Anna van der Breggen in 4u 11m 04s
flag-nr2 flag-au Amanda Spratt op 3m 42s
flag-nr3 flag-it Tatiana Guderzo op 5m 26s

Zondag 30 september
flag-wc WK op de weg voor elite mannen (258,5 km)Verslag
flag-nr1 flag-es Alejandro Valverde in 6u 46m 41s
flag-nr2 flag-fr Romain Bardet z.t.
flag-nr3 flag-ca Michael Woods z.t.

Dit artikel delen:

32 Reacties

Explorer 18 september 2018 om 18:45

Ik ben erbij live op het parkoers vanaf donderdag!
Heerlijk!

aardappeljager 19 september 2018 om 08:54

Waarom is er geen beloften categorie bij de dames?

Front-runner 20 september 2018 om 14:01

Dat vroeg ik me ook af na het lezen van het programma

bidon colle 21 september 2018 om 13:52

@aardappeljager: Als ik mij niet vergis wordt het volgend jaar of pas in 2020 invoeging van beloften dames. Nu wordt je nog steeds na junior direct elite.

Attack 19 september 2018 om 10:14

Bijna 63km ttt is best lang en 55km voor de vrouwen ook.

52voor11achter 22 september 2018 om 15:13

Gaat Nederland weer het medailleklassement winnen? Of Belgie met Evenpoel deze keer?

Marcel1112 22 september 2018 om 16:25

Jammer dat Sunweb heren onder een Duitse licentie rijdt; de Sunweb tijdritploeg zie ik wel podium rijden. Voor de dames elite voorzie ik 6 medailles: 2x TTT, 2x wegwedstrijd en 2x ITT. Voor de heren elite 1 medaille ITT en een podiumplaats op de weg. Junioren en beloften: geen idee. Maar al met al denk ik dat Nederland een goede kans maakt het medailleklassement weer te winnen.

Grobbel 25 september 2018 om 08:58

@Marcel1112: je *verwacht* ook echt een podiumplek op de weg bij de elite mannen? Je weet dat dat sinds Van Bon in 1997 al niet meer is gelukt?

Marcel1112 25 september 2018 om 14:19

@Grobbel

Ja, ik heb goede hoop dat Dumoulin of Poels podium gaat rijden.

Marcel1112 25 september 2018 om 17:23

Tot nu toe klopten mijn voorspellingen aardig, maar vandaag zat ik er gelukkig naast.

Jan 22 september 2018 om 18:01

De links naar het parcours werken niet

Arry1337 24 september 2018 om 10:56

Aangezien het niet mogelijk is om te reageren op de deelnemerslijst van het WK, geef ik het hier even aan. Porte is daar nog niet vervangen door Schultz

peervaneynthoven 24 september 2018 om 12:39

Winst in een ploegentijdrit van een met een Belgische licentie rijdende ploeg van 6, waarvan 4 buitenlanders, wordt dus beschouwd als “Belgische” medaille voor het medaille klassement? Canyon SRAM, ook met 4 buitenlandse vrouwen, een gouden medaille voor Duitsland? Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor andere ploegen zoals Sunweb en Boels Dolmans. Buiten beschouwing laten wat mij betreft, slaat nergens op.

AZH 24 september 2018 om 17:50

Als Ajax de CL wint, wint er ook een Nederlandse club.

john 25 september 2018 om 09:21

AZH ,reken er maar niet op dat dit gaat gebeuren met deze Trainer

toiletduck 25 september 2018 om 14:34

@AZH: de CL is toch ook geen WK? (en voor je begint over WK voor clubteams: dat is ook geen WK ;))

leegloper 25 september 2018 om 09:33

Waar is de Evenepoel voorbeschouwing? En de volg-hier-Evenepoel? Het is wel de nieuwe Merckx he.

bidon colle 25 september 2018 om 16:52

Sorry jongens maar de ploegentijdrit bij de mannen & vrouwen tellen niet voor het medaille klassement dus telt Nederland 4 medailles en België 2.

Col du Bramont 25 september 2018 om 20:44

Begreep ook even de medalranking niet, tot ik dacht men heeft toch niet de ploegentijdrit mee laten tellen.
Ja dus, niet doen. Zeer ongebruikelijk.
Bij de oude landen 100km formule wel uiteraard, bij de huidige formule niet.
Die mannen rijden voor hun ploeg, niet voor hun land in een landen shirtje.

marprins 26 september 2018 om 14:52

Waarom rijdt de Sunweb mannenploeg met een Duitse Licentie?

Viktrodriguez 27 september 2018 om 07:57

Dat is volgens mij nog uit de tijd dat ze Degenkolb en Kittel hadden met Duitse Alpecin als subsponsor. Toen zijn ze Duits geworden, maar nooit terug veranderd om wat voor reden dan ook. Ook al is de leiding, de sponsor en een aantal toppers nog altijd Nederlands (Dumoulin, Kelderman, Oomen). Ik heb ze ook altijd als tweede Nederlandse WT-team gezien.

west 28 september 2018 om 08:55

Als je de TTT toch ook meetelt voor het landenklassement;
Bmc; Goud, Brons
Mitchelton; Goud
Canyon; Goud
Quickstep; Goud
Sunweb; Zilver, Zilver, Brons, Brons
Boels; Zilver, Zilver
Lotto-BE; Brons

Chasse_patate 28 september 2018 om 17:09

Wil NL de medaillespiegel winnen dan zullen de vrouwen morgen een gouden medaille moeten pakken.

peervaneynthoven 29 september 2018 om 20:17

Dat is dus gebeurd dankzij een fantastische Anna van der Breggen! Wat mij betreft de solo van het jaar op een uitermate zwaar parcours.Gelukkig gedroeg Anna zich normaler en volwassener dan die “Belgische hype” Evenepoel met zijn fietsje boven zijn hoofd.

Silent Hill 30 september 2018 om 09:18

Anna is 10 jaar ouder dan Evenepoel, dus gelukkig is die al wat volwassener inderdaad. En ah, herinner je je Sagan in zij beginperiode ? Zijn arrogante zegegebaren ? Knijpen in billen ? Die jonge snaken moeten hun weg nog vinden. Laat ze toch eens. Je wil niet weten wat ik allemaal deed toen ik 18 was. Met ouder worden is het nog goed gekomen – hehe.

dumoman 30 september 2018 om 10:21

Morgen geen goud voor België en het klassement is binnen, voor wat het waard is.

TomVD 30 september 2018 om 10:42

Wel opvallend… Nederland heeft 7 medailles, waarvan 3 gouden, bij de vrouwen. Geen enkel ander land dat ook maar in de buurt komt bij de vrouwen.

België heeft 6 medailles, waarvan 3 gouden, bij de mannen. Geen enkel ander land dat ook maar in de buurt komt bij de mannen.

xistnc 30 september 2018 om 10:51

Als Evenepoel een land was, dan had hij twee keer goud en België er één, die in het medailleklassement niet eens geteld wordt.

meestre 1 oktober 2018 om 12:19

@ xistnc Waar slaat dit nu weer op ??
De reacties tegen Evenepoel ( en België) lijken meer en meer dommer te worden.
Ik vindt dit jammer als wielerflits fan .

west 1 oktober 2018 om 21:22

Boels; Goud, Zilver, Zilver
Mitchelton; Goud, Zilver
BMC; Goud, Brons
Canyon; Goud
Quickstep; Goud
Movistar: Goud
Sunweb; Zilver, Zilver, Brons, Brons
Ag2R; Zilver
Bepink; Brons
Lotto-BE; Brons
EF; Brons

girardengo 1 oktober 2018 om 21:30

En dat terwijl de Nederlandse ploeg in Apeldoorn op de baan ook al zo sterk was.