Roompot-Nederlandse Loterij in 2018 met Rookvrije Generatie op het shirt

Door , vrijdag 5 januari 2018 om 17:50

Foto: Marcel Koch

Roompot-Nederlandse Loterij heeft in Rotterdam Ahoy haar nieuwe tenue gepresenteerd. De ProContinentale formatie voegt een zwarte balk op de borst toe aan het tenue en heeft plek ingeruimd voor een maatschappelijk doel: een rookvrije generatie.


Het overgrote deel van het tricot is oud en vertrouwd oranje. Het witte vlak boven de borst is verdwenen. Op de voor- en achterzijde van het tenue staat de tekst ‘Op weg naar een rookvrije generatie’, wat een maatschappelijk doel dient. Het logo van kansspelaanbieder Nederlandse Loterij maakt daarvoor plaats.

In een foto-album op de Facebook-pagina van Materiaalzone worden alle wielertenues voor 2018 verzameld. Like de pagina en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. 

Dit artikel delen:

53 Reacties

Chrys 5 januari 2018 om 17:50

Heten ze nu Roompot-Rookvrije generatie?

mooiman 5 januari 2018 om 18:08

Duurt helaas dus nog wel even voordat ze bij de finish zijn

Duvel 5 januari 2018 om 18:14

Merckx in zijn oranje Molteni shirt. Lijkt ook op het shirt van wv de kannibaal ;)

schipperaar 5 januari 2018 om 18:18

De hele zorg draait op de tabaks accijnsen, benieuwd wie dat gaat ophoesten als de rook om ons hoofd is verdwenen. Nu nog op weg naar een gokvrije generatie.

Jacco van Stierop 5 januari 2018 om 18:41

Maar snus, dat mag toch wel?
En “ben ik vrij onverveerd”, is dat nog ergens op het shirt te lezen?

zipp404 5 januari 2018 om 18:47

Zonde, Berden was een uitzonderlijke voorvechter van campanges tegen roken…

Utrecht19 5 januari 2018 om 18:50

Een mooi shirt en dat ze gaan voor een maatschappelijk doel is alleen maar te prijzen

DeGroteMolen 5 januari 2018 om 18:58

Hebben ze Gerts al gestrikt? Zou em staan z’on rookvrij shirtje.

Stenalic 5 januari 2018 om 19:18

Rookpot oranje peleton les goo

Pelgo 5 januari 2018 om 19:19

@schipperaar, dat is een beetje overdreven. De inkomsten aan tabaksaccijnsen zijn rond de 2,5 miljard terwijl de totale zorgkosten rond de 100 miljard zitten.

vluggejapie 5 januari 2018 om 19:25

Geen longkanker maar hartritmestoornissen.

SolitaryShell 5 januari 2018 om 19:50

@Pelgo

En sowieso is dat een standaard onzinargument. Alsof die mensen hun geld dan opeens niet aan andere zaken zouden uitgeven, maar het in een bodemloze put verdwijnt.

joowii 5 januari 2018 om 20:05

@schipperaar
Maar de sport draait dan weer voor een groot deel op de gokindustrie…

schipperaar 5 januari 2018 om 20:07

@ss
Op een pakje zit zo'n 500% belasting, niet te vergelijken met 21% btw op produkten, geen onzin dus.
@joowi
Goed gezien, de staatsloterij keert zo'n 60% uit dacht ik, tel uit je verlies.

Jungle Man 5 januari 2018 om 20:21

Goed streven, maar bij koersen in het buitenland kunnen ze Nederlandse teksten meestal niet lezen

cyclemaster 5 januari 2018 om 20:26

De tekst vind ik helaas slecht te lezen. Waarom geen zwarte letters?

jvh93 5 januari 2018 om 20:29

Dat zwart staat voor de zwarte longen die je krijgt van het roken

west 5 januari 2018 om 20:40

Gelukkig hebben ze bij Roompot Vakanties nog steeds speciale rokershuisjes…

ah-ja 5 januari 2018 om 21:36

Dat fascisme tegen roken… wordt steeds erger. Eerder de ‘onvrije generatie’… en ok jongens, gaan jullie maar lekker aan de stilnoct tijdens kamp

mk187 5 januari 2018 om 21:41

Heel goed initiatief!

Romāns Vainšteins 5 januari 2018 om 21:44

Ik weet dat er genoeg wielerliefhebbers zijn die er graag eentje paffen en zuipen erbij ook nog, die moeten van Roompot dus oprotten ?

Max01 5 januari 2018 om 21:54

RV stoppen lijkt me meer. Voor alle kinderen die nog geboren gaan worden en dan inderdaad niet zullen gaan roken ‘omdat papa en mama dat ook doen’

Sephiroth 5 januari 2018 om 21:55

neuh RV, dat staat er niet. Maar an sich ben ik alleen maar voor hoor. mensen die zich met hard drugs (gedoogd of ongedoogd) inlaten mogen het wat mij betreft zo snel mogelijk afleren. Dus ja dan ook Alcohol en Rokers. Tuurlijk zijn de rokers goed voor het pensioen van anderen etc. Maar principeel is het toch maf dat zulke schadelijke gewoontes getolereerd worden?

AWestie 5 januari 2018 om 21:57

Een van de mooiste shirts van het peloton. Al komt dat ook omdat ik oranje kan waarderen.

Patat Lefevre 5 januari 2018 om 21:57

Betutteling!