WK 2015: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen
zondag 27 september 2015 om 14:30 Volg in Google

WK 2015: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen

De slotdag van het WK Wielrennen 2015 is aangebroken, en nadat alle categorieën hebben gestreden om hun goud, gaan vandaag de elite heren op jacht naar de regenboogtrui. Nederland mikt op Niki Terpstra, maar op dit terrein in Richmond is een duidelijke favoriet aanwijzen onmogelijk. Het zal een groot deel van de wedstrijd regenen. Wie volgt Michal Kwiatkowski op en pakt de regenboogtrui? Volg het verloop van de wedstrijd op WielerFlits.

De start van het WK is om 15.00 uur Nederlandse tijd. Zestien rondjes op het lokale parcours door Richmond later – in totaal 261,4 kilometer – zal net na de klok van 21.30 uur gefinisht worden.

Meerdere tv-kanalen zullen de koers live uitzenden. De NOS komt om 14.55 uur met een livestream op haar website en zal vanaf 20.10 uur uitzenden op NPO2. Sporza is er vanaf 15.00 uur al bij op afwisselend Eén en Canvas. Op de YouTube-stream van de UCI is vanaf 14.30 uur al beeld.

Noot: Er is zes uur tijdsverschil met Richmond (15.00 uur in Nederland, is 09.00 uur in Richmond)

Links:
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Weekendinterview: Niki Terpstra (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Livestream (NOS.nl)

Live Timing (Tissot)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
496 Reacties
1 5 6 7 8 9 20
27-09-2015 18:42
Oké maar Gesink en van Emden zijn toch van dezelfde ploeg? Misschien draagt van Emden de helm uit de Tour toen LottoNL - Jumbo de leiding had in het ploegenklassement.
27-09-2015 18:48
@pirazzi
Volgens mij heeft Bell meerdere soorten helmen uitgedeeld voor LottoNL. Gesink draagt de zwarte (die droegen ze in een Amerikaanse koers volgens mij) en Van Emden draagt een gele aero-helm. Ze zullen allebei ook nog een gele met luchtgaten hebben.
27-09-2015 18:49
Tvetcov heeft er wel lol in vandaag, heeft een goede babbel met de cameraman.
Stevic ook trouwens, maar die is al klaar.
27-09-2015 18:49
Jos komt er weer aan.
27-09-2015 18:51
Titel '[s]mongool[/s] van het WK' lijkt me bij deze duidelijk, in de kopgroep eraf gereden worden en dan quasi-lollig het peloton voorblijven om daarna net halverwege de koers uit te stappen en zijn omkadering te knuffelen… Wodka in de bidon?

[i]Edit redactie: Let op je taalgebruik[/i]
27-09-2015 18:51
Overigens opvallend dat van de 8 voormalige koplopers er 5: King, Sergent, Tvetcov, Stevic en Alzate voor teams uit de VS rijden of reden.
27-09-2015 18:52
Aha, djw. Bij Spanje kun je wel de renners van Movistar herkennen aan hun helm, die zal Amador van Costa Rica ook wel dragen dan.
27-09-2015 18:55
@pirazzi
Inderdaad. Opzich wel handig om renners te herkennen, maar sommige kleurencombinaties zijn werkelijk te afschuwelijk voor woorden (gele helm, oranje tenue, celeste fiets)
27-09-2015 18:56
Van Emden schijnt al 150km op kop te rijden? Als dat zo is, is het echt een keizer!
27-09-2015 18:59
Een standbeeld voor jos, zijn werk zit er bijna op.
27-09-2015 19:02
NL moet er wel voor zorgen een goede renner in de opspelende anticipatie te hebben na al dat harde werk, ik neem aan dat er iemand voor aangewezen is.
27-09-2015 19:03
Regenverwachting pas na vieren, mooi balen.
27-09-2015 19:04
'Inderdaad. Opzich wel handig om renners te herkennen, maar sommige kleurencombinaties zijn werkelijk te afschuwelijk voor woorden (gele helm, oranje tenue, celeste fiets)'

Helemaal eens. Gewoon op zwarte fietsen met 1 helm per ploeg mag van mij ingevoerd worden, geen punt.
27-09-2015 19:05
Waarom is van Emden niet geselecteerd voor de tijdrit dan, had het wellicht beter gedaan dan Kelderman.
27-09-2015 19:07
@Pirazzi

Omdat Keldermand Nederlands Kampioen tijdrijden is en normaal gesproken op die afstand beter is dan Van Emden. Toevallig deed Kelderman t ditmaal wat minder.
Kan gebeuren.
27-09-2015 19:11
Oorlog lekker Nederland!!
27-09-2015 19:12
Groepje met Purito, Costa, Nibali, Gilbert en Breschel weg.
27-09-2015 19:12
Gesink, Mollema en Boom mee in de eerste groep?
27-09-2015 19:13
Goede afscheiding, juiste mannen mee voor deze fase. Blijven ze weg?
27-09-2015 19:17
Gesink en vanmarcke :)
27-09-2015 19:17
Duitsers opsouperen , ideaal
27-09-2015 19:18
Ik zou me Gesink zijnde nu effe lekker wegsteken want dit ziet er erg goed uit.
27-09-2015 19:18
Groep komt er weer bij maar wow! Wachten, wachten, wachten? Dacht het niet. Nederlanders willen voor elkaar werken. Heeft de bondscoach goed geregeld. Terpstra vooralsnog in luxepositie.
27-09-2015 19:19
In ieder geval mooiste WK sinds jaren?
27-09-2015 19:23
Kopgroep van 4 nu.
1 5 6 7 8 9 20

Om te reageren moet je ingelogd zijn.