WK 2015: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen
zondag 27 september 2015 om 14:30 Volg in Google

WK 2015: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen

De slotdag van het WK Wielrennen 2015 is aangebroken, en nadat alle categorieën hebben gestreden om hun goud, gaan vandaag de elite heren op jacht naar de regenboogtrui. Nederland mikt op Niki Terpstra, maar op dit terrein in Richmond is een duidelijke favoriet aanwijzen onmogelijk. Het zal een groot deel van de wedstrijd regenen. Wie volgt Michal Kwiatkowski op en pakt de regenboogtrui? Volg het verloop van de wedstrijd op WielerFlits.

De start van het WK is om 15.00 uur Nederlandse tijd. Zestien rondjes op het lokale parcours door Richmond later – in totaal 261,4 kilometer – zal net na de klok van 21.30 uur gefinisht worden.

Meerdere tv-kanalen zullen de koers live uitzenden. De NOS komt om 14.55 uur met een livestream op haar website en zal vanaf 20.10 uur uitzenden op NPO2. Sporza is er vanaf 15.00 uur al bij op afwisselend Eén en Canvas. Op de YouTube-stream van de UCI is vanaf 14.30 uur al beeld.

Noot: Er is zes uur tijdsverschil met Richmond (15.00 uur in Nederland, is 09.00 uur in Richmond)

Links:
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Weekendinterview: Niki Terpstra (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Livestream (NOS.nl)

Live Timing (Tissot)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
496 Reacties
27-09-2015 19:43
Dom moment ook van Gesink om te gaan. Had beter bij dit kopgroepje kunnen zitten.
27-09-2015 19:45
Ja ... hij had beter moeten weten en had kunnen weten dat dit groepje vooruit zou komen ... -kuch-
27-09-2015 19:47
Drücker was betrokken bij een valpartij.
27-09-2015 19:48
Hij gaat op t moment dat hele peloton op een lint zit en even op adem moest komen van het eerste bommetje van Belgie. Had beter even gewacht tot er wat mindere goden (hoewel Phinney) a la dit kopgroepje weer aansloten.
27-09-2015 19:49
@Krypton als Maes echt op kant was gegaan, was dat een signaal geweest aan he peloton dat de Belgen het niet gingen oplossen.
27-09-2015 19:49
Kijk ... nu moeten ze er zitten!
27-09-2015 19:52
De westrijd wordt hard gemaakt en de Nederlanders zijn in geen veld of wegen te vinden... Toch vreemd.
27-09-2015 19:53
Iemand Sagan nog gezien?
27-09-2015 19:55
@Scotty
geen paniek, op 30 sec zitten ze allemaal nog
27-09-2015 19:56
Nu is het wel eindelijk koers! Serieuze kerels in de aanval.
27-09-2015 19:57
Iemand Terpstra nog gezien?
27-09-2015 19:57
Volgende keer Libby Hill ... op de eerste rij zitten!! Dan wordt het vuurwerk :) Mooie koers zeg.
27-09-2015 19:58
@Sjaak ... Niki was de tweede Nederlander in de koers bij de finish van net. Goed van voren.
27-09-2015 19:58
Geen paniek hier, wel enkele vraagtekens. Gesink lijkt me tot dusver het makkelijkst te fietsen, zat met Boom en Mollema in de eerste sliert. Terpstra en Langeveld in de tweede sliert volgens mij.
27-09-2015 19:58
Ja terpstra zat net in dat 2e peleton met dumoulin, maak me geen zorgen over hem.. alles weer bij elkaar
27-09-2015 19:59
Zelfs Ligthart hangt er nog aan.
27-09-2015 19:59
@scotty Langeveld zat ook in die eerste groep
27-09-2015 20:01
Bouhanni op achterstand.
27-09-2015 20:02
Deze ronde een sterke uitval van Gesink en Mollema nodig. Zitten nu op 200 km grens en dus zullen renners breken.
27-09-2015 20:03
"2e sliert" had niets meer te beduiden dan een paar drinkflessen aanpakken
27-09-2015 20:04
Bagdonas goed.
27-09-2015 20:05
Ligthart op kop van het peloton, Boom en Terpstra voelen zich duidelijk echt goed
27-09-2015 20:06
De koers hard maken. Niet met 1 forcing maar met verschillende acties. Precies wat onze oranje vrienden doen. Het tegenovergestelde van wachten, wachten, wachten. Enige die dat moet doen is Terpstra die i.i.g. Langeveld, Ligthart en Dumoulin nog tot z'n beschikking heeft.
@scotty Combi 'dom' en Gesink. Raarrr. Ik zeg: sterk! Nederlanders maken er een mooie koers van. Hulde. Aan het eind wordt er gesprint of een Terpstra, Stybar, Kwiat of Trentin-achtige wint. Niet lullen maar poetsen!
27-09-2015 20:07
valpartij
27-09-2015 20:07
Nederlanders goed van voren.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.