WK 2015: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen
zondag 27 september 2015 om 14:30 Volg in Google

WK 2015: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen

De slotdag van het WK Wielrennen 2015 is aangebroken, en nadat alle categorieën hebben gestreden om hun goud, gaan vandaag de elite heren op jacht naar de regenboogtrui. Nederland mikt op Niki Terpstra, maar op dit terrein in Richmond is een duidelijke favoriet aanwijzen onmogelijk. Het zal een groot deel van de wedstrijd regenen. Wie volgt Michal Kwiatkowski op en pakt de regenboogtrui? Volg het verloop van de wedstrijd op WielerFlits.

De start van het WK is om 15.00 uur Nederlandse tijd. Zestien rondjes op het lokale parcours door Richmond later – in totaal 261,4 kilometer – zal net na de klok van 21.30 uur gefinisht worden.

Meerdere tv-kanalen zullen de koers live uitzenden. De NOS komt om 14.55 uur met een livestream op haar website en zal vanaf 20.10 uur uitzenden op NPO2. Sporza is er vanaf 15.00 uur al bij op afwisselend Eén en Canvas. Op de YouTube-stream van de UCI is vanaf 14.30 uur al beeld.

Noot: Er is zes uur tijdsverschil met Richmond (15.00 uur in Nederland, is 09.00 uur in Richmond)

Links:
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Weekendinterview: Niki Terpstra (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Livestream (NOS.nl)

Live Timing (Tissot)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
496 Reacties
1 3 4 5 6 7 20
27-09-2015 17:15
@hoofdisvrij
Dus jij ziet liever de Nederlanders de hele dag knechten voor de toppers? Dit is een soort MTN-Qhubeka dat in de Tour op kop gaat rijden ipv de topteams.
27-09-2015 17:15
Degenkolb en Dumoulin aan het overleggen. Werken Nederland en Duitsland voor Giant? ;)
27-09-2015 17:15
Wat een zeurkous is die Wuyts toch.Zeuren als het saai is en zeuren als Nederlanders de koers hard maken, want dan begrijpt hij het niet.Wat wil je nu Michel??
27-09-2015 17:18
Lastig parkoers om iets tactisch te proberen, zo vroeg mogelijk uitdunnen lijkt me het enige wat je kunt doen, en vervolgens chaos creëren.
27-09-2015 17:24
@peer: Michel wil enkel dat jij de koers volgt op NOS ipv Sporza
27-09-2015 17:29
Dit bericht is verwijderd
27-09-2015 17:37
Als niemand er wat van begrijpt is het ofwel geniaal ofwel oerdom. We zullen zien wat het is.
27-09-2015 17:38
Als België of Spanje of wie dan ook nu op kop gaat rijden wordt V. Emden er waarschijnlijk ook afgeknalt. Ik zie het probleem niet zo waarom de Nederlanders de koers hard maken, vind het juist mooi om te zien!
27-09-2015 17:39
Met richardm eens. Weer eens wat anders en we zien ze ten minste. Polen begrijpen het overigens wel...
27-09-2015 17:40
Ik weet het ook niet goed wat de tactiek is van Nederland. Misschien worden ze zo wereldkampioen.
27-09-2015 17:42
Duidelijk dat Terpstra en Boom steeds vooraan de klimmetjes beginnen, en zich dan langzaam laten uitzakken. Daarom wacht Nederland bij de finish elke keer effetjes, zodat ze weer rustig naar voren kunnen komen.
27-09-2015 17:45
Hallo ziet niemand dan,dat het precies zo gaat als alle voorgaande jaren.
Volop Oranje in beeld en als straks de prijzen verdeeld gaan worden,zie je helemaal niemand meer!
27-09-2015 17:47
@oborobo:

Dus V. Emden moet het gaan doen voor NL als de prijzen verdeeld worden?
27-09-2015 17:50
Als Lars en Niki nu al moeite hebben "bergop" zal de pijp wel leeg zijn over drie uur.
27-09-2015 17:52
@schipperaar; dat schijnt tactiek te zijn, ze laten zich uitzakken tijdens de klimmetjes, om te sparen...
27-09-2015 17:55
Zeer vreemde tactiek van onze landgenoten en volgens mij een beetje kansloos. Nu rijden ze al dik 60 (?) km op kop maar hebben ze nog niemand uitgeschakeld. Sterker nog de rest kan zich sparen. Als je dan toch flink tempo wilt maken moet je dat doen met landen die daar ook voordeel bij hebben zoals de Duitsers.
27-09-2015 17:55
Nederland gaat los !
27-09-2015 17:55
Dit bericht is verwijderd
27-09-2015 17:57
De afgelopen Libbyloop ging Boom in elk geval lekker op!
27-09-2015 17:58
@HoofdIsVrij

Ik zeg niet dat ik het niet mooi vinddat de Nederlanders op kop rijden. Maar mijnsinziens wordt je hier geen wereldkampioen mee. Een WK is nog nooit anders geweest dan: wachten, wachten, wachten, wachten,.........
Een koers hard maken op dit parkoers gaat volgens mij niet lukken. Daar is het veel te vlak voor op de laatste paar kilometer na dan.
27-09-2015 17:59
Even voor het geval straks wel het Wilhelmus klinkt. Willen de zeurders dan aub niet gaan brallen dat dit geniaal is. DANK U.
27-09-2015 18:00
en wie weet....goed voorbeeld doet goed volgen...dan is de koers hard van A tot Z
27-09-2015 18:00
Wil Nederland überhaupt kans maken, dan moeten de Sprinters afgepeigerd worden. Waarschijnlijk staan we straks met lege handen, maar rustig volgen zonder V Poppel en Slagter in de gelederen is sowieso kansloos. Prima dat deze strohalm wordt aangegrepen.
27-09-2015 18:01
Wel leuk dat er een beetje oorlog is.
27-09-2015 18:01
Ik vind dit wel mooi eigenlijk! Beetje initiatief van de Nederlanders.
1 3 4 5 6 7 20

Om te reageren moet je ingelogd zijn.