WK 2015: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen
zondag 27 september 2015 om 14:30 Volg in Google

WK 2015: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen

De slotdag van het WK Wielrennen 2015 is aangebroken, en nadat alle categorieën hebben gestreden om hun goud, gaan vandaag de elite heren op jacht naar de regenboogtrui. Nederland mikt op Niki Terpstra, maar op dit terrein in Richmond is een duidelijke favoriet aanwijzen onmogelijk. Het zal een groot deel van de wedstrijd regenen. Wie volgt Michal Kwiatkowski op en pakt de regenboogtrui? Volg het verloop van de wedstrijd op WielerFlits.

De start van het WK is om 15.00 uur Nederlandse tijd. Zestien rondjes op het lokale parcours door Richmond later – in totaal 261,4 kilometer – zal net na de klok van 21.30 uur gefinisht worden.

Meerdere tv-kanalen zullen de koers live uitzenden. De NOS komt om 14.55 uur met een livestream op haar website en zal vanaf 20.10 uur uitzenden op NPO2. Sporza is er vanaf 15.00 uur al bij op afwisselend Eén en Canvas. Op de YouTube-stream van de UCI is vanaf 14.30 uur al beeld.

Noot: Er is zes uur tijdsverschil met Richmond (15.00 uur in Nederland, is 09.00 uur in Richmond)

Links:
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Weekendinterview: Niki Terpstra (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Livestream (NOS.nl)

Live Timing (Tissot)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
496 Reacties
1 4 5 6 7 8 20
27-09-2015 18:01
Juist van emden als tijdrijder zou zich moeten sparen voor de finale, deden wij ook bij de zilvervloot, kregen nog een premie ook.
27-09-2015 18:02
Prachtig die bianchi fietskleur met oranje outfit
27-09-2015 18:04
Nochtans zou het redelijk geniaal zijn mocht er een Nederlander WK worden, want dat ligt niet voor de hand.
27-09-2015 18:04
Natuurlijk begrijpen ze het niet. Het is ook totaal zinloos nu op kop te rijden. Een lekker egaal tempo... Met welk doel? Je knechten al laten werken zodat ze straks niet meer kunnen. Iemand voorop sturen oke.
27-09-2015 18:07
Ik vind het juist heel goed wat NL doet. Je kunt ook 200 km meerijden en vervolgens dan niet meer meekunnen... Dan ben je ook je ploeggenoten kwijt....
27-09-2015 18:08
@schipperaar

In sommige posts twijfelde ik al aan je deskundigheid, maar na zulke posts kan ik je helaas niet meer serieus nemen. Vertel mij eens wat V. Emden nog moet doen in de finale?
27-09-2015 18:13
@rm
Vertel mij eens voor wie ie 100km op kop moet sleuren en al zn kruit verschieten.
27-09-2015 18:13
God wat kunnen sommigen blijven zeiken. Ik vind t een lekkere koers tot nu toe.
27-09-2015 18:19
Boom ziet er heel goed uit! Superscherp
27-09-2015 18:19
Feit is dat Polen vorig jaar veel renners liet afvallen en de race won na hard te werken. En dat zonder duidelijke favoriet. Nederland probeerd nu ook zo iets. Veel teams kleiner maken zodat Terpstra straks mag aanvallen en er niemand meer is om hem terug te halen omdat alle landen hun knecht kwijt zijn. In klassiekers doen ze bij Etixx niet anders en het werkt soms ook nog.
27-09-2015 18:21
Moeten ze alleen zorgen dat ze niet met Stannard naar de streep rijden ;).
27-09-2015 18:24
Heeft Gesink een zwarte helm?
27-09-2015 18:25
@pirazzi ja
27-09-2015 18:26
Dit bericht is verwijderd
27-09-2015 18:28
@klootje
Route du Sud vorig jaar?

Edit: aha, dus ook in de Vuelta. Heb van die betreffende rit helaas niks meegekregen destijds.
27-09-2015 18:29
@klootje, dat was volgens mij in de Vuelta vorig jaar.
27-09-2015 18:30
@klootje
Vuelta 2014, met aankomst in Obregon. De etappe die Navarro won, en Nacer de enige sprinter was tussen allemaal ronderenners/puncheurs.

Die andere is wellicht de eerste etappe van de Route du Sud vorig jaar. Dat was een halve bergrit (laatste kilometers bergop), waar hij 3e werd achter Herrada en Valverde.
27-09-2015 18:30
@klootje

Rut de sud en de Vuelta, beide in 2014
27-09-2015 18:31
Dit bericht is verwijderd
27-09-2015 18:31
@Klootje
Ik denk dat je op de Vuelta 2014 doelt. Reed daar paar keer kort in een soort Cauberg-achtige aankomst.

edit: ben veel te laat
27-09-2015 18:32
[quote] Verweggistan - 27 september 2015 om 15:31
Jos op kop [/quote] :)
27-09-2015 18:33
Dus de kleur van de shirts is wel uniform (oranje) maar de kleur van de helmen niet. Zie dat van Emden bijvoorbeeld een gele helm heeft.
27-09-2015 18:34
@pirazzi
Het tenue krijgen ze van de bond, de rest is eigen materiaal (helm, fiets)
27-09-2015 18:36
Helm en fiets zijn van de eigen ploeg
27-09-2015 18:41
Straks komen [url=http://cqranking.com/men/asp/gen/rider.asp?riderid=1638] Rojas [/url] en [url=http://cqranking.com/men/asp/gen/rider.asp?riderid=2897] Stevic [/url] elkaar tegen, kunnen ze wat tips uitwisselen.
1 4 5 6 7 8 20

Om te reageren moet je ingelogd zijn.