WK 2015: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen
zondag 27 september 2015 om 14:30 Volg in Google

WK 2015: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen

De slotdag van het WK Wielrennen 2015 is aangebroken, en nadat alle categorieën hebben gestreden om hun goud, gaan vandaag de elite heren op jacht naar de regenboogtrui. Nederland mikt op Niki Terpstra, maar op dit terrein in Richmond is een duidelijke favoriet aanwijzen onmogelijk. Het zal een groot deel van de wedstrijd regenen. Wie volgt Michal Kwiatkowski op en pakt de regenboogtrui? Volg het verloop van de wedstrijd op WielerFlits.

De start van het WK is om 15.00 uur Nederlandse tijd. Zestien rondjes op het lokale parcours door Richmond later – in totaal 261,4 kilometer – zal net na de klok van 21.30 uur gefinisht worden.

Meerdere tv-kanalen zullen de koers live uitzenden. De NOS komt om 14.55 uur met een livestream op haar website en zal vanaf 20.10 uur uitzenden op NPO2. Sporza is er vanaf 15.00 uur al bij op afwisselend Eén en Canvas. Op de YouTube-stream van de UCI is vanaf 14.30 uur al beeld.

Noot: Er is zes uur tijdsverschil met Richmond (15.00 uur in Nederland, is 09.00 uur in Richmond)

Links:
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Weekendinterview: Niki Terpstra (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Livestream (NOS.nl)

Live Timing (Tissot)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
496 Reacties
1 18 19 20
27-09-2015 21:24
Lekkere wedstrijd
27-09-2015 21:24
Wow!! Wat een wedstrijd. Wat een winnaar.
@nickdt zuurpruim...
27-09-2015 21:24
Sagan steekt zijn middelvinger op naar de Vuelta
27-09-2015 21:24
@tendam, toch in gedachten weer even weer naar Gesink die Sagan er uit sprint in Canada?
27-09-2015 21:24
Leuk dat ze ook even de aankomst van de rest lieten zien... Maar een geweldig wereldkampioen!
27-09-2015 21:24
De terechte kampioen hoor. Wat een baas. Hij verdient het. Valverde 5e of 6e?
27-09-2015 21:25
Geweldig!
27-09-2015 21:25
Wow! Zonder team - haha
27-09-2015 21:25
Lekker hoor sagan erg sterk
27-09-2015 21:25
wat een wk!
27-09-2015 21:25
Nederland geweldig gereden. Boom was tegenvallend voor de rest veeel labsen die leuk reden
27-09-2015 21:25
Hopelijk volgend jaar, Nederland een keer voor iemand anders rijden dan Terpstra. Verder mooie koers en mooie winnaar natuurlijk.
27-09-2015 21:25
Mooie koers gezien, mooie winnaar. NL goed gereden, maar hebben niemand om hier te kunnen winnen, dus geen frustratie en zeer voldaan op de bank hier
27-09-2015 21:27
en voor iedereen die vind dat Nederland een slechte tactiek gebruikte : hoever zijn Duitsland en Spanje gekomen met afwachten? Of Italie met alles terughalen?
Spanje ongezien naar een 5de plek. dan liever aanvallend 11e als beste resultaat.
27-09-2015 21:27
Geweldige koers en winnaar. Maar slechtste tv-beelden ooit in de laatste 10 km. Ik kijk nooit meer.
27-09-2015 21:27
Een wheelie ontbrak er nog aan, maar verder helemaal goed!
27-09-2015 21:28
En daar is de wheelie!!
27-09-2015 21:29
Mooie winnaar. En oranje goed gekoersd. Jammer voor niki en tom dat er geen verschil gemaakt kon worden. Super gesink en bauke ook top. Maar waar was Boom? Elk wk hoop je op hem maar hij komt zo vaak te kort om in finale mee te spelen. Echt een wedstrijd voor finishers.
27-09-2015 21:33
Hopelijk volgend jaar?Heb het om 17.45 al voorspeld;Oranje goed van voren,behalve als het om de prijzen gaat.Zo is het toch al jaren!
Nederland geweldig gereden?NL goed gereden?
Gaat toch om de prijzen.Waarom maar vast blijven houden aan Lars Boom.
27-09-2015 21:48
@Turtlehead ... nu weer een tijdje niet in Amerika ... je kunt gerust gaan kijken de komende jaren :)
27-09-2015 21:50
@oborobo ... kom nou joh! NL heeft alleen goed of geweldig gereden als ze winnen? Dan hebben er dus 24 landen waardeloos gereden en alleen Slowakije goed ofzo? Kom nou ... ze hebben zich laten zien, ze hebben gegokt, ze hebben verloren. Maar goodwill gewonnen ... althans: niet bij jou blijkbaar.
1 18 19 20

Om te reageren moet je ingelogd zijn.