WK 2015: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen
zondag 27 september 2015 om 14:30 Volg in Google

WK 2015: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen

De slotdag van het WK Wielrennen 2015 is aangebroken, en nadat alle categorieën hebben gestreden om hun goud, gaan vandaag de elite heren op jacht naar de regenboogtrui. Nederland mikt op Niki Terpstra, maar op dit terrein in Richmond is een duidelijke favoriet aanwijzen onmogelijk. Het zal een groot deel van de wedstrijd regenen. Wie volgt Michal Kwiatkowski op en pakt de regenboogtrui? Volg het verloop van de wedstrijd op WielerFlits.

De start van het WK is om 15.00 uur Nederlandse tijd. Zestien rondjes op het lokale parcours door Richmond later – in totaal 261,4 kilometer – zal net na de klok van 21.30 uur gefinisht worden.

Meerdere tv-kanalen zullen de koers live uitzenden. De NOS komt om 14.55 uur met een livestream op haar website en zal vanaf 20.10 uur uitzenden op NPO2. Sporza is er vanaf 15.00 uur al bij op afwisselend Eén en Canvas. Op de YouTube-stream van de UCI is vanaf 14.30 uur al beeld.

Noot: Er is zes uur tijdsverschil met Richmond (15.00 uur in Nederland, is 09.00 uur in Richmond)

Links:
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Weekendinterview: Niki Terpstra (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Livestream (NOS.nl)

Live Timing (Tissot)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
496 Reacties
27-09-2015 16:41
@pirazzi en Van Emden is Clement geworden :)
27-09-2015 16:49
Vorig jaar reed Polen ook de hele dag op kop, volgens velen een slechte tactiek, maar ze werden er wel WK mee. Ik hoop dat het voor ons ook zo uitpakt.
27-09-2015 16:51
Is Gesink al terug?
27-09-2015 16:52
ja
27-09-2015 16:55
Gesink rijdt al weer tijden vooraan (met zwarte helm). Mollema en Gesink pakken wat mij betreft te veel wind. Tactiek is gewaagd, en gevaarlijk.
27-09-2015 16:55
Han kock werkt ook bij sporza tegenwoordig? (Interview Kristoff)
27-09-2015 16:56
Wie van NL zijn er niét aan het rijden?
27-09-2015 16:57
Iedereen behalve Jos is niet aan het rijden.
27-09-2015 16:58
daar stuurde een nederlander met zwarte helm uit
27-09-2015 16:59
@Cannontop:
Dumoulin dacht ik
27-09-2015 16:59
@PF wie niet waagt, niet wint
27-09-2015 16:59
Dit is de perfecte tactiek. Een soort situatie creeeren als Gent-Wevelgem dit jaar. Daar zat geen renner als Sagan, Kristoff of Degenkolb vooraan en Terpstra wel.
27-09-2015 17:00
@Krypton. Je hebt gelijk dat een kopgroep het ook nooit haalt op een WK. Maar wat voor zin heeft dit. Alle landen profiteren hiervan. Hebben straks 8 á 9 fitte renners op het laatst. Zoals de Nederlanders nu doen houden zij er straks hooguit 3 over. Terpstra, Mollema en misschien Boom. Dan ga je het tegen een blok als Belgie bijvoorbeeld met Boonen, Van Avermaet, Gilbert, Benoot en de Fransen met Gallopin, Bouhanni, Alaphillipe, Démare en een breed arsenaal Italianen nooit redden. Want zij hebben dan ook nog hun helpers.
27-09-2015 17:00
@prima facie
Gesink en Mollema zijn mee om de eerste 100 km op kop te rijden ;)

Ik vind dit een wat geforceerde tactiek van NL, ik snap niet wat Terpstra hiermee opschiet tov z'n meeste concurrenten.
27-09-2015 17:02
Nu een Duitse trein op kop
27-09-2015 17:04
Sagan zou zijn 2 ploegmaten al kwijt zijn.
27-09-2015 17:05
@Jan Blokland

Heb je vorige WK gezien van Nederland? Heb je dat liever?
27-09-2015 17:06
prima wat NL laat zien hoor, die gaan zeker nog een paar keer aanvallen...
27-09-2015 17:06
Mooi om de Nederlanders vooraan te zien!
27-09-2015 17:08
Gesink nu op kop zetten lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Zet dan Ligthart op kop.
27-09-2015 17:09
@rosencrantz waar kan je zien wie al hebben opgegeven?
27-09-2015 17:09
Als je op het eind een klein groepje wil overhouden met bijna alleen maar uitgepierde mannen, i.p.v. een peletonnetje met frisse kerels, lijkt me dit de goede tactiek. Liever laat je dat een ander land regelen, want dan heb je kans dat er wat meer eigen mannen nog bijzitten, maar als je blijft zitten dan weet je zeker dat het niet gebeurt. Een mannetje meesturen in een vlucht die 13min van kalm rijdende Duitsers krijgt, zorgt i.e.g. niet voor een natuurlijke schifting.
27-09-2015 17:10
Gesink best wat intomen, veel te vroeg
27-09-2015 17:13
@ede normaal gezien in de "Tissot-link" bovenaan dit topic, maar niet altijd even snel. Soms meer en snellere (maar juiste?) info via Twitter.

De Duitsers probeerden het ff plat te leggen, als ik van hen was probeerde ik Greipel mee te nemen.
27-09-2015 17:14
De Hollanders hebben een paar rondjes op kop gereden, nu rijdt alleen Van Emden daar nog. Prima keuze van Nederland. Kopgroep binnen bereik, dit vraagt om een flinke snok halfweg koers.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.