WK 2015: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen
zondag 27 september 2015 om 14:30 Volg in Google

WK 2015: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen

De slotdag van het WK Wielrennen 2015 is aangebroken, en nadat alle categorieën hebben gestreden om hun goud, gaan vandaag de elite heren op jacht naar de regenboogtrui. Nederland mikt op Niki Terpstra, maar op dit terrein in Richmond is een duidelijke favoriet aanwijzen onmogelijk. Het zal een groot deel van de wedstrijd regenen. Wie volgt Michal Kwiatkowski op en pakt de regenboogtrui? Volg het verloop van de wedstrijd op WielerFlits.

De start van het WK is om 15.00 uur Nederlandse tijd. Zestien rondjes op het lokale parcours door Richmond later – in totaal 261,4 kilometer – zal net na de klok van 21.30 uur gefinisht worden.

Meerdere tv-kanalen zullen de koers live uitzenden. De NOS komt om 14.55 uur met een livestream op haar website en zal vanaf 20.10 uur uitzenden op NPO2. Sporza is er vanaf 15.00 uur al bij op afwisselend Eén en Canvas. Op de YouTube-stream van de UCI is vanaf 14.30 uur al beeld.

Noot: Er is zes uur tijdsverschil met Richmond (15.00 uur in Nederland, is 09.00 uur in Richmond)

Links:
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Weekendinterview: Niki Terpstra (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Livestream (NOS.nl)

Live Timing (Tissot)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
496 Reacties
27-09-2015 16:04
Mollema, Boom, Terpstra en Dumoulin zitten in het peloton verscholen. Zouden dat de speerpunten zijn?
27-09-2015 16:06
Vooralsnog is me deze tactiek van NL volkomen onduidelijk. Had dan Ligthart of zo meegestuurd met de kopgroep. Dit lijkt op straftraining voor JvE, waar alle landen van profiteren
27-09-2015 16:07
Prima dat Nederland dit doet. Jongens als Van Emden, Van Baarle en Ligthart kunnen ook 200 km anoniem meepeddelen, eten halen voor de kopmannen en dan afstappen of op 10 minuten binnen komen, maar zo doen ze ook nog een beetje mee aan de koers en helpen ze misschien de kopmannen nog door het zwaar te maken voor de sprinters.

Mee gaan in de vroege ontsnapping, tien minuten krijgen en heel langzaam teruggehaald worden door de concurrentie heeft natuurlijk helemaal geen waarde.
27-09-2015 16:11
@ krypton : helemaal akkoord. Elk WK zijn er zelfs helpers in grote teams die nooit iets hebben kunnen doen voor hun kopman. Aangezien de kopmannen bij NL geen sprinters zijn, gaat het goed zo
27-09-2015 16:11
precies !
27-09-2015 16:11
@Krypton. Dit is gewoon dom. Had dan iemand meegestuurd. Let maar op. Als het er op aan komt zijn de Nederlanders uitgeteld. Dat is nog nooit anders geweest op een WK. Ben je in het begin in beeld, speel je op het laatst niet meer mee.
27-09-2015 16:13
Tja.... wat je hiervan vind ligt ook beetje aan voor wie je supportert.
27-09-2015 16:15
@Blokland zullen we na de koers oordelen of e.e.a. het predikaat 'dom' verdient. Had dan dit, had dan dat... We zullen zien. Mooi dit! Oranje voorop!

PS: "Dat is nog nooit anders geweest op een WK (...)" Feitelijk onjuist ; )
27-09-2015 16:15
@Jan Blokland
Kom eens met een argument waarom het nuttig zou zijn om iemand mee te sturen in de immer volkomen kansloze vroege ontsnapping op het WK?

En alleen de jongens die in de finale toch al niet mee zouden kunnen doen maken nu de koers hard voor NL.
27-09-2015 16:21
Wie is die Nederlander helemaal achteraan?
27-09-2015 16:21
Wie is de Nederlander die constant bij de laatste 10 rijdt?
27-09-2015 16:22
Laatste Nederlander was Langeveld, Dumoulin zat ook wat van achteren.
27-09-2015 16:22
Van Baarle of Langeveld
27-09-2015 16:26
Gesnik in de problemen, Langeveld inderdaad de laatste NL man.
27-09-2015 16:26
Die Gesink heeft een lelijke bril op zeg.
27-09-2015 16:26
Ja, neem rustig de tijd joh.

Sjonge jonge.
27-09-2015 16:28
Tijd om Van Emden een rondje te sparen.
27-09-2015 16:28
Wie ging daar samen met die Costaricaan op de grond? Rood shirt.
27-09-2015 16:29
Gesink is vergeten zijn fiets na te lopen, van Emden peddelt lekker door en de staf zit te slapen. Dat kan beter!
27-09-2015 16:29
Kan Gesink geen rondje wachten?
27-09-2015 16:30
Wat is er aan de hand met Gesink?
27-09-2015 16:31
de enige manier om de koers hard te maken is om vroeg te beginnen met het gas erop en dan maar zien wat er gaat gebeuren. Ik kan me wel vinden in de tactiek van de Nederlanders. je hebt die knechten toch ook meegenomen dus moet je ze ook maar gaan gebruiken
27-09-2015 16:32
Problemen met afstelling van z'n fiets.
27-09-2015 16:35
Valgren Andersen, een Deen volgens mij maar volgens José de Cauwer een Noor.
27-09-2015 16:36
Dit bericht is verwijderd

Om te reageren moet je ingelogd zijn.