WK 2015: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen
zondag 27 september 2015 om 14:30 Volg in Google

WK 2015: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen

De slotdag van het WK Wielrennen 2015 is aangebroken, en nadat alle categorieën hebben gestreden om hun goud, gaan vandaag de elite heren op jacht naar de regenboogtrui. Nederland mikt op Niki Terpstra, maar op dit terrein in Richmond is een duidelijke favoriet aanwijzen onmogelijk. Het zal een groot deel van de wedstrijd regenen. Wie volgt Michal Kwiatkowski op en pakt de regenboogtrui? Volg het verloop van de wedstrijd op WielerFlits.

De start van het WK is om 15.00 uur Nederlandse tijd. Zestien rondjes op het lokale parcours door Richmond later – in totaal 261,4 kilometer – zal net na de klok van 21.30 uur gefinisht worden.

Meerdere tv-kanalen zullen de koers live uitzenden. De NOS komt om 14.55 uur met een livestream op haar website en zal vanaf 20.10 uur uitzenden op NPO2. Sporza is er vanaf 15.00 uur al bij op afwisselend Eén en Canvas. Op de YouTube-stream van de UCI is vanaf 14.30 uur al beeld.

Noot: Er is zes uur tijdsverschil met Richmond (15.00 uur in Nederland, is 09.00 uur in Richmond)

Links:
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Weekendinterview: Niki Terpstra (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Livestream (NOS.nl)

Live Timing (Tissot)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
496 Reacties
27-09-2015 15:30
Kleine klimmetje lijkt een beetje op een Patersbergje.
27-09-2015 15:31
Jos op kop
27-09-2015 15:33
Nederlanders op kop lekker door het gootje, de rest er over de kasseien achteraan. Slim gedaan.
27-09-2015 15:36
Peleton wordt al flink afgemat door de koplopers, tijd voor Bauke en Robert om de zaak recht te trekken.
27-09-2015 15:36
Peloton toch in 2 stukken.
27-09-2015 15:37
Peleton nu al in 2 stukken. Lekker bezig Nederland
27-09-2015 15:39
Als je wat dieper in de finale zit dan moet je het peloton (met een paar landen) toch wel makkelijk uit elkaar kunnen rijden.
27-09-2015 15:41
Wie heeft de Nederlanders betaald?
27-09-2015 15:42
Dit bericht is verwijderd
27-09-2015 15:42
Wat een belachelijk slechte tactiek van Nederland. Gelukkig is Terpstra een renner die het alleen ook kan afmaken, want nu rijden ze zichzelf gewoon kapot.
27-09-2015 15:43
Vorig jaar vond iedereen de Polen dom door het initiatief te nemen.
27-09-2015 15:44
Ik snap er ook vrij weinig van. Nl heeft niet de absolute favorieten, waarom moeten wij de kastanjes uit het vuur halen
27-09-2015 15:44
In peloton 2 oa Matthews, Sagan en Stybar. Ze zullen wel wat landen zenuwachtig maken.
27-09-2015 15:46
Ik niet hoor, dus je kunt niet zeggen iedereen.
27-09-2015 15:47
Nederland heeft nu al meer in beeld gereden dan vorige jaar gedurende het hele wk. Prima om te zien.
27-09-2015 15:47
Polen lukte dit ook. Als we ze niet zien zeiken jullie daar weer over.
27-09-2015 15:48
Van Emden nu op kop?
27-09-2015 15:48
We moesten toch de wedstrijd hard maken?
27-09-2015 15:48
Had toch beter geweest 1 man in de kopgroep te hebben i.p.v. op kop van het peleton te gaan rijden. Laat andere landen de kastanjes uit het vuur halen. Straks zien we geen oranje meer vooraan wanneer het er op aankomt.
27-09-2015 15:48
Mooi! 'We' zijn in beeld. Koers hardmaken. Grinta. Kennelijk ziet een enkeling liever een onzichtbaar clubje kanslozen. Hulde. PS: De Polen vorig jaar. Weet je nog?
27-09-2015 15:49
Ik snap niet dat andere landen dan niet helpen om volgas op kop te rijden.
Met 90+ man moet je toch een gat kunnen slaan dat groot genoeg is en heb je al 100 man kansloos gemaakt
27-09-2015 15:51
Ik zou zeggen nog een keer als NL doorplanken tot aan de doorkomst en dan even rustig aan.
27-09-2015 15:53
@bazz
Na 40km al vol gas gaan rijden wil zeggen dat je nog 220km vol gas moet rijden, niet te doen.
27-09-2015 15:56
Sagan Matthew en co. er weer gewoon bij. Was toch ff leuk.
27-09-2015 15:58
NL doet dat goed, uitdunning nodig, maar niet té geweldig

Om te reageren moet je ingelogd zijn.