Vuelta 2015: Volg hier de loodzware koninginnenrit
woensdag 2 september 2015 om 13:11 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de loodzware koninginnenrit

Vier cols van de eerste categorie, een van de buitencategorie en een van de tweede categorie. Dat is wat de renners in de relatief korte (138 kilometer), maar loodzware elfde etappe van de Ronde van Spanje te verstouwen krijgen. Lukt het Tom Dumoulin om in het hooggebergte de aanvallen op zijn rode leiderstrui te weerstaan?

Van deze rit – misschien wel de zwaarste ooit in de Vuelta- hoef je als tv-kijker niets te missen. Zowel Eurosport als Sporza zenden de etappe live uit vanaf de start in Andorra la Vella om half 2. Bij de NOS is de koers te volgen via een livestream. De aankomst wordt tussen 17.25 uur en zes uur verwacht. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 11

Livestream NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
419 Reacties
1 5 6 7 8 9 17
02-09-2015 16:17
Results atop the Coll de la Rabassa (km 72):

1. Imanol Erviti (Movistar)
2. Omar Fraile (Caja Rural - Seguros RGA)
3. Rubén Plaza (Lampre - Merida)
4 Nelson Oliveira (Lampre - Merida)
5. Jerome Coppel (IAM Cycling)

huidige stand vd bollen
Fraile op 34 pt Plaza nu 2e met 14 pt
02-09-2015 16:18
Valpartij in het peloton Dumoulin opgehouden!!
02-09-2015 16:18
wie viel daar in die bocht?
edit: leek een BMC renner in de gauwigheid
02-09-2015 16:20
Landa gelost.

Tot zover de voorspelling van VBN ;)
02-09-2015 16:22
Hoever is het nog. Het is een beetje lastig volgen vanuit mijn vakantieplaats;)
02-09-2015 16:22
Indien VBN afgelopen zondag had opgelet had hij kunnen zien dat Landa op bijna 14 min binnen was gekomen. Duidelijk niet de Landa van afgelopen juni.
02-09-2015 16:25
gaat allemaal weer op de laatste en na laatste cols gebeuren.je kan beter een rit van 100 km doen met 3 beste klimmen dit is veels te angstaanjagend.
02-09-2015 16:25
Machtig... Lucien!!
02-09-2015 16:25
Is er een manier om dit te volgen vanuit frankrijk via een samsung telefoon? (Zijn er goeie streams?)
02-09-2015 16:28
Als je wifi hebt kan je het volgens via de livestream van de NOS app.. indien geen wifi zeker af te raden. kost je zo 15mb p/m.. Ik zit in de trein, uiteraard is de wifi hier niet sterk genoeg :(
02-09-2015 16:29
Vol verwachting klopte mijn hart, maar het is een erg saaie etappe en dat zal dan wel weer op de laatste berg gebeuren dat het ontploft. Als dat zo is dan hoef je er ook geen 5 bergen voor te doen.
02-09-2015 16:31
Kiryienka zit gewoon te lachen en Movistar en Astana hebben niets geleerd van de Tour.
02-09-2015 16:31
@ peter wint: Niet helemaal mee. Die vier ervoor werken toch vermoeiend. Dus komen straks de sterkste bovendrijven.
02-09-2015 16:32
NOS stream is vanwege geoblokkade in Frankrijk niet te bekijken. Op https://www.procyclinglive.com/livestream/ zijn over het algemeen prima streams te vinden (ook in het Nederlands) zonder deze blokkade.
02-09-2015 16:32
ACTIE! Knees van kop...
02-09-2015 16:32
Kom nergens door met de auto. Start meegemaakt en een passage gezien in Andorra la Vella. Nu La Comella (2) een stuk opgelopen tot de eerste haarspeldbocht. Mooi plekje.
Wel echt super hoe dicht bij je komt bij zo'n start. De renners rijden gewoon om je heen op weg naar de startlijst. Mooie foto's kunnen maken.
02-09-2015 16:33
Bennett gelost -_-
02-09-2015 16:33
In ieder geval enorm gunstig koersverloop voor Dumoulin.
02-09-2015 16:33
Saaie rit zeg. Altijd maar dat Sky, totaal niet leuk om naar te kijken. En dan Purito met z'n geweldige parcours. Houd toch op.
02-09-2015 16:34
Ik kan me nog herinneren dat een SKY train heel hard op kop reed zodat 'iedereen' moest lossen.
Fijn om te zien dat de Sky tegenwoordig het tempo zó drukt zodat zelfs Degenkolb het kan bijhouden.
02-09-2015 16:34
Heeei, Astana leest mee. Ze gaan ineens op kop rijden in het peloton.
02-09-2015 16:34
Saaie etappe, maar wel uitstekend voor Dumoulin.
02-09-2015 16:35
Wie valt daar nou aan jongens? ;)
02-09-2015 16:35
Landa alleen op kop nu.

En de eerste druppels beginnen te vallen, als er maar beeld blijft.

Edit: en ook in het peleton gaat het nu een flink stuk harder, met mannetje van Astana op kop. Uur van de waarheid voor Dumoulin.
02-09-2015 16:37
Dumoulin zit wel al ver.
1 5 6 7 8 9 17

Om te reageren moet je ingelogd zijn.