Vuelta 2015: Volg hier de loodzware koninginnenrit
woensdag 2 september 2015 om 13:11 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de loodzware koninginnenrit

Vier cols van de eerste categorie, een van de buitencategorie en een van de tweede categorie. Dat is wat de renners in de relatief korte (138 kilometer), maar loodzware elfde etappe van de Ronde van Spanje te verstouwen krijgen. Lukt het Tom Dumoulin om in het hooggebergte de aanvallen op zijn rode leiderstrui te weerstaan?

Van deze rit – misschien wel de zwaarste ooit in de Vuelta- hoef je als tv-kijker niets te missen. Zowel Eurosport als Sporza zenden de etappe live uit vanaf de start in Andorra la Vella om half 2. Bij de NOS is de koers te volgen via een livestream. De aankomst wordt tussen 17.25 uur en zes uur verwacht. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 11

Livestream NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
419 Reacties
02-09-2015 16:47
Froome heeft in een paar minuten tijd al meer dan anderhalve minuut verloren. Die gaat idd opgeven
02-09-2015 16:47
En zo heeft Froome nog niet bewezen twee grote ronden in één jaar aan te kunnen.

Edit: ik weet natuurlijk niet in hoeverre de valpartij van eerder hem parten speelt.
02-09-2015 16:47
@ditisdavid

In het begin van de etappe gevallen he...
02-09-2015 16:48
Tja. De radartjes van Sky slaan op hol door de regen. Dan krijg je dit.
02-09-2015 16:48
Froome en Roche weg... Dumoulin rijdt nog lekker rondt... gaat straks nog moeilijk worden om Top-10 mis te lopen...
02-09-2015 16:48
@Tutu888: In 2012 dan? 2e in de Tour en 4e in de Vuelta
02-09-2015 16:50
“Dit wordt de eerste echt grote test”, weet de ploegleider van Giant-Alpecin. “We mogen niet verwachten dat Tom grote mannen als Froome en Quintana kan volgen. Dat verwachtten we voor de start van de Vuelta niet van hem en nu nog steeds niet.
Grappig om dit artikel van vanmorgen te lezen nu froome gelost is. Ook al speelt de val flink mee, het gebeurde al eerder deze Vuelta....
02-09-2015 16:50
Op welke km ligt deze top?
02-09-2015 16:51
Froome en Sky hebben zelfs moeite om de Kort te volgen.
02-09-2015 16:51
5 leaders again
Romain Sicard (Europcar), Pawel Poljanski (Tinkoff - Saxo), Jérôme Coppel (IAM Cycling) and Ian Boswell (Team Sky) are back with Mikel Landa (Astana).
Omar Fraile (Caja Rural - Seguras RGA) joins the leaders. Voor de Bollen

Froome zakt langzaam verder weg
Sicard is al even virtuele leider
02-09-2015 16:51
Ach ja, Froome is gewoon leeg en dat is maar goed ook.
02-09-2015 16:51
Op 99 km, dalen tot km 110 en bij km 116 km weer klimmen totdat ze erbij neervallen :)
02-09-2015 16:51
Km100 ongeveer.
02-09-2015 16:52
Gelukkig kan Dumoulin volgen.
Want dit is de zwaarste klim die er is. Op de slotklim zal Dumoulin veel beter kunnen volgen aangezien het meer een machtklim is.
Denk als die niet meer dan 1 minuut verliest. Hij echt topzaken doet voor het klassement!
02-09-2015 16:52
Wat een mooie weg.

Ontopic
Matig koersverloop. Toch een te zware rit? Wel gunstig voor Dumoulin. Als niet-neutrale kijker vind ik het wel leuk zo.
02-09-2015 16:54
@Mollema: de laatste klim is iets korter, maar wel nog erg zwaar hoor, zeker als de mannen harder gaan rijden. Er kan nog met minuten gestrooid worden, zeker weten.
02-09-2015 16:54
Ik denk dat Tom hooguit 2 minuten verliest op een Aru of Majka.... De rest zal misschien nog mee kunnen vallen
02-09-2015 16:55
@retro lex, sicard is geen virtueel leider
02-09-2015 16:55
@Vinnie

Dat klopt. Maar in deze vorm gaat Dumoulin geen minuten verliezen denk ik. Kijk eens hoe soepel en klein hij nog draait.
02-09-2015 16:55
Fraile kan de bergtrui moeilijk meer mislopen, tenzij er nog klassementsrenners zich gaan melden voor deze trui of hij uitvalt.
02-09-2015 16:55
Froome dus harder gevallen dan in eerste instantie gedacht.
02-09-2015 16:55
@mollemarijden:

Je klinkt een beetje als [url=https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/2e/4b/2b/2e4b2be61c7d9709c26d4ecef083413d.jpg]Klukkluk.[/url]

On: Froome zal wel een hongerklopje hebben.
02-09-2015 16:55
Maagproblemen voor froome maybe?
02-09-2015 16:56
Bennett op ongeveer een minuut?

Edit: 2.15 blijkbaar.
02-09-2015 16:56
Woowh Bennett toch nog redelijk goed kan misschien terug komen in de afdaling.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.