Vuelta 2015: Volg hier de loodzware koninginnenrit
woensdag 2 september 2015 om 13:11 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de loodzware koninginnenrit

Vier cols van de eerste categorie, een van de buitencategorie en een van de tweede categorie. Dat is wat de renners in de relatief korte (138 kilometer), maar loodzware elfde etappe van de Ronde van Spanje te verstouwen krijgen. Lukt het Tom Dumoulin om in het hooggebergte de aanvallen op zijn rode leiderstrui te weerstaan?

Van deze rit – misschien wel de zwaarste ooit in de Vuelta- hoef je als tv-kijker niets te missen. Zowel Eurosport als Sporza zenden de etappe live uit vanaf de start in Andorra la Vella om half 2. Bij de NOS is de koers te volgen via een livestream. De aankomst wordt tussen 17.25 uur en zes uur verwacht. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 11

Livestream NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
419 Reacties
1 3 4 5 6 7 17
02-09-2015 14:35
@ pingdo: moet je even de NOS app installeren. Dan doet hij het wel. Ik had hetzelfde.
02-09-2015 14:36
Bij mij werkt het prima.
02-09-2015 14:38
Pas over (iets meer dan..?) 2 uur voor de tv :(.

Zoals ik gisteren inderdaad ook al schreef; als Aru wilt winnen deze Vuelta moet ie er vroeg aan beginnen. Met zijn ploeg de boel afmatten en dan zelf niet te lang wachten. Gisteren gaf ik Aru twee sterren meer dan de rest en ik denk echt dat ie gaat uitpakken. Hij moet ook echt wel.
02-09-2015 14:39
Ik ga hem opnemen, de vorige 2x leidde dat tot etappe overwinningen van Lindeman en Dumoulin. Verder nog geen etappe opgenomen. Als er geen oorlog wordt gemaakt verwacht ik een klein verlies voor Tom, als ze vol doortrekken tot de laatste berg verwacht ik dat de wat oudere "taaie" renners zoals een Valverde/Rodriguez het gaan uitmaken.

Off topic: Zolang als ik mijn trainingsfiets heb zit er een ovaalblad op. Ik had het pas door toen ik een nieuwe fiets heb gekocht. Ik heb er geen voordeel van gehad, had op de oude fiets zelfs vaker last van mijn knieën, maar het frame was ook net iets te klein. Ik snap het idee erachter maar ik weet alleen niet hoe ik er voordeel van moet hebben.
02-09-2015 14:41
@stefanba
Ik zou dat "goed bedoelende" weglaten. Die vent die leeft zo verschrikkelijk in zijn eigen wereldje, die gaat over lijken om zijn doelen te bereiken.
02-09-2015 14:42
NOS-stream doet het wel maar het commentaar is bagguh en het beeld niet veel beter dan: http://bvls2016.sc/stream4.html , hier is wel het probleem dat regelmatig het wel en wee omtrent de Belgische WK-selectie voorbij komt…

En Maas van Beek is niet helemaal jofel in zijn knar maar wel een liefhebber en fanaat pur sang.
02-09-2015 14:42
@JJW
Hoe kan je nou niet doorhebben dat er een ovaal blad op zit?
02-09-2015 14:43
Leuke strategie, de boel afmatten en leeg zijn ad laatste klim, doet beter verstandig, is geen diesel.
02-09-2015 14:47
Geen grote voorsprong nog. Zoals het nu gaat, gaat een der favorieten met de eer strijken.
02-09-2015 15:04
Voorkeur? Sporza, NOS of Eurosport?
02-09-2015 15:06
Results atop the Coll d'Ordino (km 32):

1. Rubén Plaza (Lampre - Merida)
2. Omar Fraile (Caja Rural - Seguros RGA)
3. Carlos Verona (Etixx - Quick Step)
4. José Gonçalves (Caja Rural - Seguros RGA)
5. Matteo Montaguti (AG2R - La Mondiale)
02-09-2015 15:07
TLJ geeft op twitter aan dat Bennet is aangesloten bij de kopgroep.
02-09-2015 15:09
@BasBelgie

Dat is puur subjectief. Mijn voorkeur ligt bij Sporza. Het huidige koersverloop speelt vooralsnog in de kaarten van Dumoulin.
02-09-2015 15:10
@mattje: dat is al een tijdje het geval
02-09-2015 15:11
Het gaat nu wel ongeveer serieus worden. Zou Aru het met Landa vooruit al aandurven om op de Comella te gaan? In ieder geval wel een stukje ertussen waar je wat kan met een vooruitgeschoven man.
02-09-2015 15:12
Van mij mag Schotte de vuelta trouwens wel eens overnemen van Wuyts.
02-09-2015 15:15
Voor de "zwaarste etappe aller tijden" is het nog vrij rustig. Het volgtopic gaat over ovalen bladen en de aloude discussie NOS/Sporza/Eurosport wordt maar weer eens gestart.

On: Ik heb zo'n vermoeden dat de reputatie van deze etappe een verlammende werking heeft. Ik zie Aru ook niet zo snel nu al wegspringen.
02-09-2015 15:20
Ziet er nog heel relaxed uit voor een loodzware etappe.
02-09-2015 15:21
Denk dat Landa juist voorin zit om Aru bij te staan wanneer die gaat op een van de aankomende cols.
02-09-2015 15:22
@xistnc

ik ben blij dat zowel bennett, lotto NL en heel wat andere renners/ploegen niet lijken te beseffen dat ze beter niet in een kopgroep zitten vandaag. Als het voor hun al zo moeilijk is om dat te begrijpen, was de post van wielrenner gisteren nu ook weer niet zo raar! Of wat?!?
02-09-2015 15:23
Heeft Dumoulin eigenlijk een ploegmaat bij zich voor de bidonnen, de gelletjes en de jasjes? En zo ja, wie is dat dan?
02-09-2015 15:24
Relaxed, het is maar hoe je het bekijkt, 5 van die pukkels over is sowieso alles behalve relaxed. Het is niet zo dat 95% nog stijf staat van EPO en kan blijven gaan berg op, berg af. Hoe langer of hoe zwaarder de etappe, hoe langer er gewacht wordt. Zelfde afstand met 2 cols van buitencategorie levert meer vuurwerk op dan dit, groot deel wil gewoon op tijd binnen komen en de toppers willen zichzelf niet te snel naar de kloten fietsen. Ik had niet anders verwacht. Over een uurtje nog eens inschakelen, wellicht dat er dan wat licht vuurwerk ontstoken wordt.
02-09-2015 15:24
Craddock en De Kort @tuubke
02-09-2015 15:27
@ jerteg Dank je! Craddock is ook eigenlijk wel logisch, ja. Van De Kort vind ik het wel heel knap dat hij hier nog bij zit.
02-09-2015 15:27
De nos is niks!!! Anno 2015 zijn ze nog niet in staat om degelijke video's met HD kwaliteit op hun site te zetten.
1 3 4 5 6 7 17

Om te reageren moet je ingelogd zijn.