Vuelta 2015: Volg hier de loodzware koninginnenrit
woensdag 2 september 2015 om 13:11 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de loodzware koninginnenrit

Vier cols van de eerste categorie, een van de buitencategorie en een van de tweede categorie. Dat is wat de renners in de relatief korte (138 kilometer), maar loodzware elfde etappe van de Ronde van Spanje te verstouwen krijgen. Lukt het Tom Dumoulin om in het hooggebergte de aanvallen op zijn rode leiderstrui te weerstaan?

Van deze rit – misschien wel de zwaarste ooit in de Vuelta- hoef je als tv-kijker niets te missen. Zowel Eurosport als Sporza zenden de etappe live uit vanaf de start in Andorra la Vella om half 2. Bij de NOS is de koers te volgen via een livestream. De aankomst wordt tussen 17.25 uur en zes uur verwacht. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 11

Livestream NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
419 Reacties
1 4 5 6 7 8 17
02-09-2015 15:27
@tutu888
Dit soort superhypermegazware etappes baart wel vaker een muis. De oorlog begint altijd toch pas op de slotklim.
02-09-2015 15:32
Grijns, hoorde ik niet iemand aan het begin van de etappe: 'wat fijn zonder Sky trein?...
02-09-2015 15:34
We zijn pas net begonnen op de derde van de zes beklimmingen, pessimistjes. Het komt echt nog wel.
02-09-2015 15:35
@tendam, nog 1 berg te gaan en dan die HC col, daar gaat wel wat gebeuren hoop ik
02-09-2015 15:37
Het is ook nog 73(!) KM he :)
02-09-2015 15:41
Dit is wel voordelig voor Dumoulin, die Skybots. Rijden ze 1 tempo.
02-09-2015 15:43
@RV
De Rabassa toch? KM66 nu, 72 te gaan.
Beixalis-Orino-Rabassa-Gallina-Comella-Cortals
02-09-2015 15:45
Dumoulin heeft als voordeel dat het een soort Froome de tweede is qua stijl. ALs Froome, zijn grootste uitdager op dit moment al zijn mannetjes op kop zet om 1 tempo te rijden dan kan Dumoulin daarvan super mee genieten. Eigenlijk is Froome al zijn truckjes al kwijt als hij Dumoulin wil aanpakken. Kei hard aanvallen op de eerste klim lukte hem niet en de tijdrit gaat hij ook niet pakken. Froome moet nu veranderen in een Contador en aanvallen om tijd te pakken, en dat is niet zijn stijl. Kan nog leuk worden dan.
02-09-2015 15:47
@ NumerSeventeen: alsof de rest een stel figuranten zijn...
02-09-2015 15:50
@bertvb Dat wordt toch niet gezegd. Durf goed te lezen.
02-09-2015 15:53
@Bertvd: integendeel zelfs. Die gaan wel aanvallen. Maar ik vind het alvast leuk om me af te vragen hoe Froome dit gaat aanpakken. Zijn sterkte punten zijn namelijk ongeveer die van Dumoulin.
02-09-2015 15:55
Bennett-Plaza-Landa? Supergroepje...
02-09-2015 15:56
Tom moet al aanvallen id de laatste afdaling met een type a la sanchez, kan al gauw een minuutje opbrengen.
02-09-2015 15:57
Voor laatste natuurlijk, sorry.
02-09-2015 16:01
Bennet!
02-09-2015 16:03
Landa wint de rit, dat is zeker
02-09-2015 16:06
@VBN: dat lijkt mij allerminst zeker.
02-09-2015 16:06
De commentaarlijn van Sporza is toch niet super vandaag. Zou dat door de hoogte komen?
02-09-2015 16:06
Voorlopig is er nog helemaal niets zeker hoor. Ik verwacht 1 van de favorieten vandaag, en dan met name Aru, al dan niet met behulp van Landa
02-09-2015 16:09
Voorsprong vd kopgroep ruim 4 minuten
Sicard is virtueel 2e in het klassement op slechts 40 seconden achter Tom
02-09-2015 16:09
Gewoon lekker kijken en genieten van pro suffering. Alles blijft mogelijk tot dichtbij de meet, des te leuker...
02-09-2015 16:10
Froome heeft alle baat bij samenwerking met Tom, dus Tom heeft er gewoon een trein bij. Hinault en Merckx konden ook zonder de trein overigens.
02-09-2015 16:12
Ook al baart deze rit wellicht een muis, toch moet je blijven vasthouden aan dit soort ritten. Elke grote ronde hoort er eentje te hebben.

Al is het maar om pure klimmers als Quintana en Froome een voordeel te geven ten opzichte van de springveren. Want al die beklimmingen hebben hun invloed op de renners.
02-09-2015 16:13
@ HoofdIsVrij, de commentaarlijn is onderbroken. Wuyts en De Cauwer doen het voorlopig via een telefonische verbinding.
02-09-2015 16:15
Nog twee Lotto's in het peloton. Bennett is echt goed volgens mij.
1 4 5 6 7 8 17

Om te reageren moet je ingelogd zijn.