Vuelta 2015: Volg hier de loodzware koninginnenrit
woensdag 2 september 2015 om 13:11 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de loodzware koninginnenrit

Vier cols van de eerste categorie, een van de buitencategorie en een van de tweede categorie. Dat is wat de renners in de relatief korte (138 kilometer), maar loodzware elfde etappe van de Ronde van Spanje te verstouwen krijgen. Lukt het Tom Dumoulin om in het hooggebergte de aanvallen op zijn rode leiderstrui te weerstaan?

Van deze rit – misschien wel de zwaarste ooit in de Vuelta- hoef je als tv-kijker niets te missen. Zowel Eurosport als Sporza zenden de etappe live uit vanaf de start in Andorra la Vella om half 2. Bij de NOS is de koers te volgen via een livestream. De aankomst wordt tussen 17.25 uur en zes uur verwacht. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 11

Livestream NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
419 Reacties
02-09-2015 14:17
Vraagje, wat wordt de tijdslimiet. M.i. is het niet de vraag of, maar hoeveel er buiten de tijd binnen komen.
02-09-2015 14:18
@Front-runner.
Dumoulin is gewoon verstandig. Als hij voorin gaat zitten, moet ie zich elkaar keer naar achteren laten zakken voor bidons. Als ie achterin zit, kost het minder energie.
02-09-2015 14:18
Bennet voor een chasse-patatje?
02-09-2015 14:19
@nicktd
Je zou daar haast een mannetje voor aannemen...
02-09-2015 14:19
'Alles' weer bij elkaar
02-09-2015 14:20
Ik zag 1 Lotto jumbo renner alleen wegrijden uit de groep der favorieten op dat vlakkere stuj. Diegene rijdt dus mogelijk solo achter de kopgroep. Was iig iets geels
02-09-2015 14:20
Keizer, Lindeman en Bennett nog in de eerste groep.

Edit: Het is niet Bennett. Bennett is of gelost, of hij rijdt ervoor.

Edit 2: Het is wel Bennett.
02-09-2015 14:20
Froome weer aangesloten bij het peloton met drie Lotto-Jumbo renners en Astana aan de leiding. Dumoulin met één man redelijk vooraan.
02-09-2015 14:21
De val van Froome gaat andere slachtoffers opleveren dan alleen Froome...
02-09-2015 14:22
Terpstra ook nog goed mee.
02-09-2015 14:22
Niet verwacht dat Astana al zo hard zou gaan rijden op kop.
Aru dus plannen voor vandaag.
02-09-2015 14:22
Nu rust terug in het peloton.

Wellicht 2 saaie uurtjes die volgen.
02-09-2015 14:22
Luis Leon sluit aan
02-09-2015 14:23
[b]De leiders[/b]
Nelson Oliveira, Darwin Atapuma, Matteo Montaguti, Javier Moreno, Romain Sicard, Omar Fraile, Pawel Poljanski, Alberto Losada, Mikel Landa, Damien Howson, Jerome Coppel, Cyril Lemoine, Imanol Erviti, Carlos Verona, Rubén Plaza and Ian Boswell
02-09-2015 14:25
@ jerteg: ja, maar heel fris ziet het er niet uit
02-09-2015 14:25
Present!

Het kan nog vele kanten op, het wiel is rond. Goed dat ze netjes op me gewacht hebben.
02-09-2015 14:25
@Purito, zou ik niet doen, gaat zeker interessant blijven. Astana houdt het verschil op 1 minuutje en heeft Landa voorop. Ik geloof nooit dat Aru wacht tot de laatste col.
02-09-2015 14:26
Thanks mannen

Als m'n gevoel over Bennet bewaarheid wordt gaat hij top15/20 rijden met een aanvallende rijstijl. Ik zie veel vermoeidheid in t peloton, en als er 1 fris en gebrand is, is t Bennet wel. Ook netjes van Keizer en Lindeman. Jammer van Roosen, of is hij 1 van de 3 en zit Bennet daar nog voor?

Dumoulin natuurlijk erg knap en erg benieuwd naar!
02-09-2015 14:28
@Jerteg.
Het is Romain Hardy, niet Lemoine. Bennett sluit aan vooraan.
02-09-2015 14:29
@Natrix Maura
Ik blijf zeker zitten. Dit soort ritten moet je gewoon in zijn geheel zien.

Ik verwacht inderdaad ook iets van Aru. Hij moet aanvallen op la Gallina. Dan mat je al heel wat springveren af.
02-09-2015 14:29
@bert vd en maklukzat

Wat bedoel je met goed bedoelende amateur? wat zijn jullie ervaringen of dingen die jullie gehoord hebben ben namelijk door hem benaderd! alvast bedankt!
02-09-2015 14:29
Bennett, Cherel en Goncalves komen bij de kopgroep.
02-09-2015 14:31
51 seconden voor de kopgroep.
02-09-2015 14:32
Volgens mij was het nummer 195 (Teunissen) achter in het peloton.
02-09-2015 14:34
NOS livestream doet het niet op mijn telefoon, tablet en mijn 2 laptops. Doet die het bij jullie wel gewoon?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.