Volg hier Gent-Wevelgem 2017
zondag 26 maart 2017 om 11:25 Volg in Google

Volg hier Gent-Wevelgem 2017

In Dwars door Vlaanderen en de E3 Harelbeke sprong de koers al ver voor de finish open en menig wielerliefhebber hoopt dat dat ook tijdens Gent-Wevelgem het geval zal zijn. Gaat wereldkampioen Peter Sagan zichzelf opvolgen? Gaan waaiers een rol spelen? Zijn de Nederlanders in staat om mee te doen voor de overwinning? Vragen waarop vandaag een antwoord gaat komen. Volg hier op WielerFlits het verloop van deze voorjaarsklassieker.

Om 11.40 uur worden de renners weggeschoten in Deinze. Onderweg liggen elf hellingen, waarvan de Kemmelberg op twintig kilometer van de streep de laatste is. Tussendoor volgen ook nog meerdere kasseienstroken en sinds dit jaar zijn ook onverharde plugstreets toegevoegd aan het parcours. Gaat dit voor extra spektakel zorgen? Na bijna 250 kilometer koers wordt tussen 17.20 en 17.55 uur de aankomst van de winnaar verwacht.

De kijker kan terecht bij Sporza. De Belgen beginnen de uitzending om 14.00 uur. Karl Vannieuwkerke en Eddy Planckaert zullen dan de voorbeschouwing verzorgen, even later gevolgd door de live-beelden met commentaar van Michel Wuyts en José De Cauwer.

Voorbeschouwing: Gent-Wevelgem 2017

Links
Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
281 Reacties
26-03-2017 17:03
@janjanssen
Dat is pas onzin
26-03-2017 17:04
@lorenzvdg
Greg doet dat nu 2 jaar, en heeft daarvoor altijd afwachtend gekoerst. Sagan is een rasaanvaller, van Avermaet heeft dat moeten leren.
26-03-2017 17:04
Terpstra is zo dom.
26-03-2017 17:04
Dit bericht is verwijderd
26-03-2017 17:04
@quintenri, weet je moeder wel dat je op internetsites gekke dingen roept?
26-03-2017 17:04
haha, Sagan & Terpstra, zalig
26-03-2017 17:05
Terpstra, wat doe je...
26-03-2017 17:05
Sagan rijdt hier toch als een amateur, pik in dan had je nooit zoveel kracht verspild.
26-03-2017 17:05
Tja, terpstra moet gewoon mee ronddraaien. Anders loop je dit risico, dom
26-03-2017 17:06
Dit bericht is verwijderd
26-03-2017 17:06
Zo gaat het niks worden voor Terpstra.
26-03-2017 17:06
Wat bedoelt de Belg met dat Terpstra niet populair is in t peloton?
26-03-2017 17:06
@janjanssen: Je doelt op de laatste km van de omloop, en dat is volgens mij je enige refferentie. Als er 1 renner meerijdt met Sagan is het Greg wel... Hij geeft zelf aan graag met Sagan mee te willen rijden omdat hij praktisch de enige is die hem kan kloppen na +200km koers.
26-03-2017 17:06
Lachen met Sagan hoor. Keukeleire vanuit het niets opeens top, da's mooi.
26-03-2017 17:07
Ai, dit is toch slecht voor Terpstra. QS doet niet veel met hun overwicht.
26-03-2017 17:07
Terpstra heeft spijt als haren op zijn hoofd.
26-03-2017 17:07
Applaus voor Terpstra en Quickstep. Ze hebben Sagan weer laten verliezen. Dat is echt hun ultieme doel dit voorjaar.
26-03-2017 17:07
Ze zijn gevlogen vooraan
26-03-2017 17:07
Ach Sagan probeert Terpstra hier gewoon een kunstje te flikken omdat hij niet meedraait. Maar dat hij niet meedraait met vier mannen die alle vier sneller zijn terwijl hij Gaviria/Boonen/Trentin in de achtergrond heeft is wel logisch.

Maar het lijkt erop dat Sagan tijdens het kunstje flikken zijn eigen winstkansen ook heeft weggegooid, en dat is mooi stom.
26-03-2017 17:07
Niet te filmen dat linkeballen. Voor wat? Avermaet weer weg..
26-03-2017 17:07
Hoe dom van peeters steels en terpstra, ongeloofelijk...
26-03-2017 17:07
Terpstra dom? Hallo ploegleiding?
26-03-2017 17:07
Dit bericht is verwijderd
26-03-2017 17:08
@lorenzovdg

En nog veel meer koersen.
26-03-2017 17:08
@reusjen: Met zo een opmerking kan het bijna niet anders dan dat jij nog maar max 2 jaar koers kijkt. Opmerking van de dag, bravo! Hij is net rustiger geworden, vroeger won hij nooit omdat hij te aanvallend koerste.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.