Volg hier Gent-Wevelgem 2017
zondag 26 maart 2017 om 11:25 Volg in Google

Volg hier Gent-Wevelgem 2017

In Dwars door Vlaanderen en de E3 Harelbeke sprong de koers al ver voor de finish open en menig wielerliefhebber hoopt dat dat ook tijdens Gent-Wevelgem het geval zal zijn. Gaat wereldkampioen Peter Sagan zichzelf opvolgen? Gaan waaiers een rol spelen? Zijn de Nederlanders in staat om mee te doen voor de overwinning? Vragen waarop vandaag een antwoord gaat komen. Volg hier op WielerFlits het verloop van deze voorjaarsklassieker.

Om 11.40 uur worden de renners weggeschoten in Deinze. Onderweg liggen elf hellingen, waarvan de Kemmelberg op twintig kilometer van de streep de laatste is. Tussendoor volgen ook nog meerdere kasseienstroken en sinds dit jaar zijn ook onverharde plugstreets toegevoegd aan het parcours. Gaat dit voor extra spektakel zorgen? Na bijna 250 kilometer koers wordt tussen 17.20 en 17.55 uur de aankomst van de winnaar verwacht.

De kijker kan terecht bij Sporza. De Belgen beginnen de uitzending om 14.00 uur. Karl Vannieuwkerke en Eddy Planckaert zullen dan de voorbeschouwing verzorgen, even later gevolgd door de live-beelden met commentaar van Michel Wuyts en José De Cauwer.

Voorbeschouwing: Gent-Wevelgem 2017

Links
Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
281 Reacties
1 5 6 7 8 9 12
26-03-2017 16:34
Zullen we even een spelletje doen? De komende post even niks over Boom zeggen
26-03-2017 16:34
Nu boom er wel vanaf. Man, man, man. Iets met zwaar overschat en een waardeloze ploeg.
26-03-2017 16:34
Zit van Baarle er nog bij?
26-03-2017 16:35
Tankink en van Emden op dit moment gewoon de sterkste tlj in de klassiekers. Lieten het in Milaan san remo al zien, maar zijn geen winnaars helaas
26-03-2017 16:35
Jos en Bram moeten de meubelen weer redden met een verre 'ereplaats', net als in MSR.
26-03-2017 16:35
2 TLJs nog vooraan.
26-03-2017 16:36
Waarom kan Boom niet volgen na die val?? Ik hoop maar dat het pech is.
26-03-2017 16:36
Hofland is er nog.
26-03-2017 16:37
@jochem: Van Baarle heb ik nog niet gezien, wel twee of drie groenhemden.
26-03-2017 16:38
Hofland, Tankink, van Emden, Terpstra, Van Baarle en Langeveld nog aanwezig.
26-03-2017 16:40
Als QS nog met 7 of 8 zit, dan wordt het een groepssprint lijkt me. Laatste 30km tegenwind.
26-03-2017 16:40
Haha Sagan speelt met Greg
26-03-2017 16:42
Benieuwd wat Boom nu weer dwars zit maar na een paar schuivers word je niet beter natuurlijk, misschien ligt het aan de nieuwe velgen.
26-03-2017 16:42
en op de kritische klim zat TLJ weer te ver. Wel mooi om john beton zo goed te zien. Hopelijk kan hij of sagan het afmaken.
26-03-2017 16:43
Terpstra in orde
26-03-2017 16:43
Wel sterk van Terpstra dit. Normaal is hij niet van die steile beklimmingen.
26-03-2017 16:45
TLJ erg zwak in het voorjaar nog. Enorm jammer. Wel een mooi groepje nu.
26-03-2017 16:46
Heel knap dat Andersen mee is.
26-03-2017 16:47
Nou, de winnaar zit vooraan. Die twee Lotto's gaan dat niet dichten tegen 15 hardrijders.
26-03-2017 16:47
Je kan ook niet verwachten van Tankink en van Emden dat ze even mee gaan op de Kemmelberg.
26-03-2017 16:48
Terpstra red de Nederlandse eer
26-03-2017 16:50
Mooi groepje. Na Terpstra zou ik het leuk vinden als Matthews wint.
26-03-2017 16:50
Lotto soudal trouwens nog erger dan TLJ natuurlijk. Die hebben nog meer kwaliteit voor deze races.
26-03-2017 16:50
@AZH: hoe bedoel je Sagan speelt met Greg? Doel je op dat gat dat Greg even liet vallen om QS te laten meerijden?
26-03-2017 16:51
En sagan weer geen meter op kop, ongelooflijk....
1 5 6 7 8 9 12

Om te reageren moet je ingelogd zijn.