Volg hier Gent-Wevelgem 2017
zondag 26 maart 2017 om 11:25 Volg in Google

Volg hier Gent-Wevelgem 2017

In Dwars door Vlaanderen en de E3 Harelbeke sprong de koers al ver voor de finish open en menig wielerliefhebber hoopt dat dat ook tijdens Gent-Wevelgem het geval zal zijn. Gaat wereldkampioen Peter Sagan zichzelf opvolgen? Gaan waaiers een rol spelen? Zijn de Nederlanders in staat om mee te doen voor de overwinning? Vragen waarop vandaag een antwoord gaat komen. Volg hier op WielerFlits het verloop van deze voorjaarsklassieker.

Om 11.40 uur worden de renners weggeschoten in Deinze. Onderweg liggen elf hellingen, waarvan de Kemmelberg op twintig kilometer van de streep de laatste is. Tussendoor volgen ook nog meerdere kasseienstroken en sinds dit jaar zijn ook onverharde plugstreets toegevoegd aan het parcours. Gaat dit voor extra spektakel zorgen? Na bijna 250 kilometer koers wordt tussen 17.20 en 17.55 uur de aankomst van de winnaar verwacht.

De kijker kan terecht bij Sporza. De Belgen beginnen de uitzending om 14.00 uur. Karl Vannieuwkerke en Eddy Planckaert zullen dan de voorbeschouwing verzorgen, even later gevolgd door de live-beelden met commentaar van Michel Wuyts en José De Cauwer.

Voorbeschouwing: Gent-Wevelgem 2017

Links
Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
281 Reacties
26-03-2017 17:09
@stoempen op de pedalen,
Onder andere beuken tegen Wijnants in eneco en hij schijnt praatjes te hebben.
26-03-2017 17:09
Ach mooie training dit voor Terpstra. Hij gaat er staan de komende zondagen!
26-03-2017 17:09
Als Terpstra er nu niet meer bij komt dan zijn ze niet heel erg happy bij QSF.
26-03-2017 17:09
Hoe kan je jezelf zo in de vingers snijden. Geef het even lekker cadeau aan die van Avermaet.
26-03-2017 17:09
Ik vind Sagan voor het eerst in zijn hele carriere echt heel irritant. Is belachelijk aan het koersen en overtreed ook nog eens de regels.
26-03-2017 17:09
Ik hoorde ze niet zo hard roepen toen die drie Belgen achter dat peloton met motoren aanreden.
26-03-2017 17:09
Mooi manoeuvre van de sunweg-wagen.. Man man
26-03-2017 17:09
Ik zou als terpstra zijnde nu niet meer rijden. Beide mannen zijn rapper en hij heeft gavira en boonen achter
26-03-2017 17:10
Sagan zette zich in de slipstream van de auto, maar zal niet gestraft worden.
26-03-2017 17:10
Hahaha Wuyts en de Cauwer... heilige boontjes. Wie gaat de motors aan de linkerkant bij Van Avermaet dan uit koers halen. Maar nee, daar hoor ik jullie niet over, want tis een belg.
26-03-2017 17:10
Wat een lulletje rozenwater, die Terpstra.
Mooi dat Sagan dit linkeballen niet liet gebeuren.
26-03-2017 17:10
Ik vind dit mooi van Sagan, De Hollander een loer draaien.
26-03-2017 17:10
Afgelopen kilometers leken Keukeleire en Van Avermaet een beetje van de motor te profiteren. Grappig hoe de sporza commentatoren op die auto reageren.
26-03-2017 17:11
Gat toe Nikki. Gat toe. (Goed advies nu nog)
26-03-2017 17:11
Mooie koers!
26-03-2017 17:12
@GioVisconti: die zitten op 1 min....

Dit lijkt wel op de manier waarop Freire zich ooit eens liet flikken met waaiers in de laatste 20 km.
26-03-2017 17:12
Als Nederlander vind ik het geweldig mooi dat Terpstra gekieperd wordt. Vervelende vent!
26-03-2017 17:12
Gaviria en boonen gaan natuurlijk nooit meer terugkomen..
26-03-2017 17:12
@GioVisconti,
Maar QS rijdt achteraan ook niet mee en het is nog maar 8km.
26-03-2017 17:12
mss omdat die auto van de ploegen zelf is en daar bewust komt rijden ...
26-03-2017 17:12
Agreed @Noud
Dat QS al niet 10km vol rijdt voor Gaviria erachter is wel een blunder.
26-03-2017 17:12
Rijden 2 belgen vooraan zeker? Die commentatoren van sporza werden helemaal gek toen die volgauto van sunweb naast de achtervolgende groep reed. Mag wel objectief blijven hoor
26-03-2017 17:12
Ze komen er niet meer bij. Straks gaan ze voor de derde plek rijden.
26-03-2017 17:13
Wat moet het heerlijk zijn om deze weken wielrenvolger en Belg te zijn.
En QS vist weer achter het net.
26-03-2017 17:13
Vind t vooral dom van sagan, vergooit mss zijn eigen winstkansen

Om te reageren moet je ingelogd zijn.