Volg hier Gent-Wevelgem 2017
zondag 26 maart 2017 om 11:25 Volg in Google

Volg hier Gent-Wevelgem 2017

In Dwars door Vlaanderen en de E3 Harelbeke sprong de koers al ver voor de finish open en menig wielerliefhebber hoopt dat dat ook tijdens Gent-Wevelgem het geval zal zijn. Gaat wereldkampioen Peter Sagan zichzelf opvolgen? Gaan waaiers een rol spelen? Zijn de Nederlanders in staat om mee te doen voor de overwinning? Vragen waarop vandaag een antwoord gaat komen. Volg hier op WielerFlits het verloop van deze voorjaarsklassieker.

Om 11.40 uur worden de renners weggeschoten in Deinze. Onderweg liggen elf hellingen, waarvan de Kemmelberg op twintig kilometer van de streep de laatste is. Tussendoor volgen ook nog meerdere kasseienstroken en sinds dit jaar zijn ook onverharde plugstreets toegevoegd aan het parcours. Gaat dit voor extra spektakel zorgen? Na bijna 250 kilometer koers wordt tussen 17.20 en 17.55 uur de aankomst van de winnaar verwacht.

De kijker kan terecht bij Sporza. De Belgen beginnen de uitzending om 14.00 uur. Karl Vannieuwkerke en Eddy Planckaert zullen dan de voorbeschouwing verzorgen, even later gevolgd door de live-beelden met commentaar van Michel Wuyts en José De Cauwer.

Voorbeschouwing: Gent-Wevelgem 2017

Links
Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
281 Reacties
1 6 7 8 9 10 12
26-03-2017 16:52
Onbegrijpelijk dat Naesen zoveel kopwerk doet met deze sprinters bij zich. Door die sprinters zal het een leuke finale worden gezien alleen Matthews een man mee heeft...
26-03-2017 16:52
Nou had ik ook niet verwacht dat de geel-zwarte brigade het hier in een keer wel goed zou doen na omloop en E3. Jan Boven had het bij het goede eind. Zal voor de staf ook frustrerend zijn...
26-03-2017 16:52
@AZH, ik begrijp ook niet goed wat je bedoelt.
26-03-2017 16:53
Niemand kan nu toch ontkennen dat Sagan weer niets doet, meezuigt in de wielen.. En als hij straks wint is het de koning, peter se grote... Wat een grap die kerel.
26-03-2017 16:53
Zo dat is een mooie goep zeg! Zooi sprint bij elkaar.
26-03-2017 16:55
Fascinerend, die ploegleiding van Quickstep. Terpstra ga weg.
26-03-2017 16:55
@Quintenri: Ik snap je frustratie als Belg, maar Sagan is nu niet het type dat ik dat kwalijk neem... Hij maakt zo vaak koers. Maar het is idd frustrerend om telkens te lezen dat Greg een wielenzuiger is terwijl hij al jaren de koers draagt en tegelijk Sagan te zien worden verafgod.
26-03-2017 16:55
Alles goed quintenri? Met verkeerde been uit bed gestapt?
26-03-2017 16:57
@quintenri
Als geen andere sprinter schuwt hij het kopwerk niet natuurlijk en hopelijk wint ie weer.
26-03-2017 16:57
HAHAHA Sagan is de man die al 5 jaar overal koers maakt en dan krijg je dit, zielig hoor.
26-03-2017 16:58
Quinteri, let je nu even op? ;)
26-03-2017 16:59
Dit bericht is verwijderd
26-03-2017 16:59
Prachtig hoor.... dit is toch mooier dan E3... steeds tempo-versnellingen etc.
26-03-2017 16:59
@Dekker: GvA doet dat toch ook... Ze verdienen zo een opmerkingen geen van beide.
26-03-2017 17:00
Er heeft weer iemand aan papa's drankkast gezeten, beter voortaan weer ranja drinken, knul.
26-03-2017 17:00
Waarom draait Terpstra hier in godsnaam mee als ze Trentin/Stybar in groep 2 hebben en Boonen/Gaviria in groep 3?
26-03-2017 17:01
@Quintenri, wat een onzin praat jij zeg! Als er iemand áltijd rijdt en koers maakt is het Sagan. Samen met Van Avermaet, trouwens. Je ziet nu ook weer wie het meeste kopwerk doen in dat groepje van vijf.
26-03-2017 17:01
Een idee voor Lotto-Jumbo om Terpstra aan te trekken volgend seizoen? Zo kan Terpstra vaker voor eigen kans gaan.
26-03-2017 17:01
Greg heel sterk
26-03-2017 17:01
Terpstra scherp. Zodra het boven de 200km gaat moet je em nooit uitvlakken.
26-03-2017 17:02
Sagan zorgt weer voor de afscheiding, gaat naar boven de minuut.
26-03-2017 17:02
Nu hoeft Terpstra toch niet meer op kop te komen? QS kan voor Gaviria gaan en dan demmarage Terpstra op 5km voor de streep?
26-03-2017 17:02
@lorenzovdg

Onzin, van Avermaet draait in kleinere groepjes vaak niet mee, vooral niet als Sagan daarbij zit.
26-03-2017 17:02
@quinteri

Gefrusteerde kleuter.
26-03-2017 17:03
Hahahah lekker sagan! Zeg terpstra maar op zijn plek.
1 6 7 8 9 10 12

Om te reageren moet je ingelogd zijn.