Volg hier Gent-Wevelgem 2017
zondag 26 maart 2017 om 11:25 Volg in Google

Volg hier Gent-Wevelgem 2017

In Dwars door Vlaanderen en de E3 Harelbeke sprong de koers al ver voor de finish open en menig wielerliefhebber hoopt dat dat ook tijdens Gent-Wevelgem het geval zal zijn. Gaat wereldkampioen Peter Sagan zichzelf opvolgen? Gaan waaiers een rol spelen? Zijn de Nederlanders in staat om mee te doen voor de overwinning? Vragen waarop vandaag een antwoord gaat komen. Volg hier op WielerFlits het verloop van deze voorjaarsklassieker.

Om 11.40 uur worden de renners weggeschoten in Deinze. Onderweg liggen elf hellingen, waarvan de Kemmelberg op twintig kilometer van de streep de laatste is. Tussendoor volgen ook nog meerdere kasseienstroken en sinds dit jaar zijn ook onverharde plugstreets toegevoegd aan het parcours. Gaat dit voor extra spektakel zorgen? Na bijna 250 kilometer koers wordt tussen 17.20 en 17.55 uur de aankomst van de winnaar verwacht.

De kijker kan terecht bij Sporza. De Belgen beginnen de uitzending om 14.00 uur. Karl Vannieuwkerke en Eddy Planckaert zullen dan de voorbeschouwing verzorgen, even later gevolgd door de live-beelden met commentaar van Michel Wuyts en José De Cauwer.

Voorbeschouwing: Gent-Wevelgem 2017

Links
Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
281 Reacties
26-03-2017 17:13
Ik heb weleens saaiere editie's van Gent-Wevelgem gezien, het is genieten vandaag.
26-03-2017 17:14
Dit bericht is verwijderd
26-03-2017 17:14
@VB44.

Boeit niet. Is allebei koersvervalsing en als volgens de Belgen die motor het wel mag, dan mag uiteraard de Sunweb wagen het ook.
26-03-2017 17:15
Die Andersen is een beetje een blok aan het been nu
26-03-2017 17:16
Niet normaal, wat een finale!
26-03-2017 17:17
Ze komen zeker niet meer terug
26-03-2017 17:17
Het was dom van Sagan niet van Tersptra. Terpstra wint hier toch niet van sagan dus laat Sagan maar werken.
26-03-2017 17:17
Constant een motor 20m voor je werkt ook wel voordelig.
26-03-2017 17:17
Ik heb het idee dat Sagan niet echt goed in zijn vel zit. Van de week weigerde hij interviews te geven en oogt in koers meer gefrustreerd dan anders.
26-03-2017 17:18
Prachtige finale dit, de man van het voorjaar andermaal helemaal in de spits voorin! Komaan Greg!!!!!
26-03-2017 17:18
Nu moet Keukeleire gaan pokeren.
26-03-2017 17:18
Keukeleire moet nu lekker in het wiel blijven zitten, beetje pokeren.
26-03-2017 17:19
Ik snap dat het vrijdag met 1, 2, 3 voor België een mooie dag voor de zuiderburen was, maar zelf geniet ik vele malen meer van de koers vandaag. Wat een spanning... en Belgie 1 en 2 mag van mij hoor... ik geniet van de sport.
26-03-2017 17:19
Hoe kan het verschil nou zo oplopen?
26-03-2017 17:19
Het is over.
26-03-2017 17:19
En Gilbert is bij deze alvast 'de' kopman bij Quickstep voor de RVV
26-03-2017 17:20
Terpstra moet maar demarreren om in ieder geval voor Sagan te eindigen.
26-03-2017 17:21
Keukeleire of Van Avermaet. Ik denk toch dat het Greg wordt al gun ik het Keukeleire ook wel.
26-03-2017 17:21
Waarom heeft QS dat gat laten vallen?
26-03-2017 17:22
topfinale wel
26-03-2017 17:23
Streep niet te zien op tv, lekker suf.
26-03-2017 17:23
Was dit zo slecht voor Sagan? Ik denk dat hij het beu is om telkens in situaties te komen waarin iedereen hem laat rijden. Nu geeft hij een teken dat hij liever verliest dan slijpers laten winnen, en dat niet meewerken met hem in Vlaanderen of Roubaix wel eens tot regelrecht verlies kan leiden.
26-03-2017 17:23
Greg!
26-03-2017 17:23
blunder Terpstra
26-03-2017 17:24
Respect voor van Avermaet.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.