Volg hier de koninginnenrit van de Ronde van Romandië 2021
zaterdag 1 mei 2021 om 10:20

Volg hier de koninginnenrit van de Ronde van Romandië 2021

Het peloton in Romandië gaat op voor de koninginnenrit naar skiresort Thyon 2000. Klimmers met een mindere tijdrit moeten hier hun slag slaan met het oog op de slotdag, als de renners tegen de klok moeten rijden. Bespreek hier op WielerFlits de koers!

Gezien de weersvoorspellingen heeft de koersdirectie besloten om de start van de koninginnenrit met twee uur te vervroegen, naar 10.35 uur. Zo hoopt men het geplande parcours van begin tot eind te kunnen afwerken. De renners staat namelijk nogal wat te wachten in de 161,3 kilometer lange bergetappe met start in Sion en finish in skiresort Thyon 2000.

In totaal telt de vierde etappe vijf beklimmingen, waarvan drie van eerste categorie en twee van tweede categorie. Kort na de start ligt de klim van Chamoson, die we nog kennen uit de rit tussen Aigle en Martigny. Daarna wachten de beklimmingen van Anzère en Lens, gevolgd door een lange vallei die het peloton opnieuw naar Sion leidt.

De echte finale begint na 103 kilometer, want dan begint de voorlaatste klim van de dag. De Suen is een klim van eerste categorie met de top op veertig kilometer van de finish. De afdaling gaat in twee trappen naar de voet van de slotklim, naar skiresort Thyon 2000. Deze 21 kilometer lange berg leidt de renners naar 2090 meter boven zeeniveau.

Om 10.35 uur wordt het startsein gegeven voor deze etappe. De renners beginnen tussen 14.11 en 14.29 uur aan de slotklim. De finish wordt verwacht tussen 15.06 en 15.29 uur. De wedstrijd is vanaf 13.30 uur rechtstreeks te volgen via de Eurosport Player en vanaf 14.00 uur op Eurosport 2.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Romandië 2021

Website organisatie
Deelnemers

Deze Nederlanders starten in de Ronde van Romandië
Deze Belgen starten in de Ronde van Romandië

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
236 Reacties
1 2 3 6
01-05-2021 10:41
Vandaag snap ik dat Eurosport uitwijkt naar zender 2, maar morgen ... Het is altijd dat Eurosport een of andere non-sport als motorraces in het weekeinde laat voorgaan. The home of cycling, ik denk het ook, het is meer the shed of cycling.
    01-05-2021 11:34
    eurosport playertje regelen!
    01-05-2021 12:45
    @ piraat Dat is waarschijnlijk waar ES op aanstuurt.
    01-05-2021 12:51
    Gewoon doen. Een van mijn beste aankopen! Bijna elke dag koers :-)
    01-05-2021 13:17
    Nee is tegen mijn principe, het spekken van bedrijven die het uitzendrecht wegkapen van openbare zenders (en dan bedoel ik de Italiaanse wedstrijden).
    01-05-2021 13:27
    Wen er maar aan. Over een paar jaar zitten alle grote koersen achter een paywall.
    01-05-2021 14:26
    Wegkapen van openbare zenders :-) Toch volledig logisch dat een wedstrijd als Romandië, maar ook meerdere Italiaanse wedstrijden niet op een openbare zender te zien zijn. Of wil je dat iedereen in je land mee betaalt aan deze ongein? Vreemde principes...
    01-05-2021 14:32
    Home of motorcycling. Ze zullen afspraken gemaakt hebben dat ze het moeten uitzenden vermoed ik, maar ik snap niet dat ze een kwalificatie boven een koninginnenrit zetten. Mogelijk kijken er meer mensen naar de hoofdrace van de motogp dan naar koers, maar toch niet als het om een kwalificatie gaat?!
01-05-2021 10:42
Dag monsters. Hou het warm jongens
01-05-2021 10:44
Het is wel een brommerklim, naar Thyon 2000. Maar het peloton is moe, ook de INEOS-knechten.
    01-05-2021 10:50
    Dus ze gaan er vandaag niet aan..
    01-05-2021 10:51
    Ligt eraan hoe vroeg de aanvallen beginnen.
01-05-2021 10:59
Op de top van Thyon voorspellen ze 3 graden in de middag en 5mm sneeuw.
01-05-2021 11:10
Dit kan weleens een helse etappe worden met deze weersomstandigheden. Ik verwacht dat Porte of Thomas het wel afmaakt en Kelderman die hopelijk naar de top 5 kan springen.
01-05-2021 11:17
Noch porte noch Thomas vind ik topklimmers... we gaan het zien
    01-05-2021 11:39
    Mwah, goed genoeg om aan te klampen in de INEOS-trein, toch? Zeker met nog een tijdrit voor de boeg zou ik hen toch maar bij de favorieten rekenen, zelfs als ze vandaag wat verliezen op gevleugelde klimmers.
    01-05-2021 11:43
    Dit is niet echt klimmen, maar flink omhoog rijden over goed asfalt. Dat kunnen die prima (mits in vorm).
    01-05-2021 11:46
    Ach gadver, er is nog een tijdrit?
    01-05-2021 11:56
    Een hele mooie zelfs met een kasseiklimmetje!
    01-05-2021 12:18
    Nou toch 3km aan 10 procent, start 5km van het end
    01-05-2021 12:55
    Een tourwinnaar en nummer 3 van de tour geen topklimmer noemen. Hmm.
01-05-2021 11:45
Hopen dat Soler er gewoon aan blijft hangen en het rondje pakt. Mooie coureur die goed tegen dit soort omstandigheden kan en wat mij betreft lekker een ferme stap vooruit zet. Dat Thomas, Porte & Dennis vrij hoog scoren qua 'heb ik helemaal niks mee' sterkt deze wens, het mooist zou zijn als ze met moeilijke gezichten in een groepje van 3 nét achter de feiten en Soler de klim oprijden.
01-05-2021 11:51
Goossens alweer in de ontsnapping, de bergtrui ligt voor hem voor het grijpen.
01-05-2021 12:16
Het is alweer lekker nat daar. Hopelijk blijft iedereen overeind.
    01-05-2021 12:18
    + 1
    01-05-2021 12:34
    Hup Soler!
    01-05-2021 12:36
    @Romāns Vainšteins Hup Kelderman zeker?@Hollandia
    01-05-2021 13:01
    Nee, ik ben niet per sé van hup landgenoot maar veel meer van hup toffe coureur.

    Soler mag van mij Kelderman en Kruijswijk er vierkant afpoeieren vandaag op een manier dat die terugwaaien in het zielig kijkende trio-groepje Thomas, Porte & Dennis en daar aanhaken.
    01-05-2021 13:05
    @Romāns Vainšteins Oké, ik heb dat blijkbaar wat meer dan jou, ik ben altijd voor de Hollandse renners. Anyway, mooie koers hopelijk straks!
01-05-2021 12:38
Dit bericht is verwijderd
    01-05-2021 12:46
    eurosport playertje regelen!
    01-05-2021 12:53
    ES Player, mijn beste aankoop sinds tijden. Voor net 3 euro per maand bijna iedere dag koers kijken, op t moment dat jij dat wilt...
    01-05-2021 13:03
    Ik heb die Player al jaren, ooit ingestapt toen er een leuke aanbieding was, iets van drie tientjes voor een heel jaar. Dubbel en dwars z'n geld waard.
01-05-2021 12:46
Die goosens moet minsten 8 punten pakken op de suen, geen idee hoeveel de eerste er daar krijgt
01-05-2021 12:51
TJV renner gevallen. Wie was het?
    01-05-2021 12:54
    Volgens Sporza Tony
    01-05-2021 12:55
    Astana-renner Ion Izagirre en Tony Martin van Jumbo-Visma. Zonder erg. Beide renners rijden al terug in het peloton.
    01-05-2021 12:56
    Gelukkig. Thanks!
    01-05-2021 13:09
    Tony Martin, je verwacht het niet :|
01-05-2021 13:16
Eens kijken hoeveel slavenarbeid Thomas uit Porte weet te peuren.
01-05-2021 13:17
Tony had zeker even zijn handen van het stuur om aan te geven dat het glad is....
    01-05-2021 14:31
    Glimlachje...
01-05-2021 13:23
Iemand toevallig een livestream ergens gevonden
    01-05-2021 13:26
    https://tiz-cycling-live.io/live.php

    Anders eurosport player regelen.

    Ps.En nee, ik heb geen aandelen bij Eurosport;-)
    01-05-2021 13:41
    Eurosport player is t gewoon waard, ook geen aandelen
    01-05-2021 13:45
    Ik sluit me hier bij aan. Zelfs al wordt het uitgezonden op E1 of E2, dan is de player het alleen al waard door het ontbreken van die irritante breaks.
    01-05-2021 13:55
    Momenteel ook het fijne commentaar van Rob Hatch op het Engelse audiokanaal
    01-05-2021 14:11
    @limal: inderdaad nog een groot voordeel: niet naar het gezwets van Traksel te hoeven luisteren.
    01-05-2021 14:22
    Stop nu met huilen ;-)

    https://cyclingstream.com/live-stream/

    Prima beeld (als je aardig wil zijn klik je op wat add's zodat ze wat inkomsten hebben)
01-05-2021 13:38
Start uitzending mooi gepland zo vlak voor de Suen.
01-05-2021 13:39
Waarom rijden de zwitsers...
    01-05-2021 13:54
    Om de bergtrui van Suter te redden.
01-05-2021 13:53
Busvorming is begonnen, met het lossen van Sagan, Van Emden en Martin.
    01-05-2021 13:55
    En Froome....
    01-05-2021 13:57
    De eerste passagier.
01-05-2021 13:59
Uitkijken voor modderstromen straks in de afdaling.
01-05-2021 14:00
Iemand enig idee waarom de Zwitserse ploeg achter de kopgroep aanrijdt, terwijl daar een mannetje van hen bij rijdt? Opmerkelijk, zeker als je je bedenkt dat die renner een van de betere renners bergop is in die kopgroep.
    01-05-2021 14:02
    Ze zien waarschijnlijk dat Suter het niet redt voor de bergtrui en Pellaud Goossens niet aankan, maar wel rijkelijk laat.
01-05-2021 14:04
Volgens Engelse Eurosport wordt de koers geneutraliseerd in de afdaling.
    01-05-2021 14:05
    Goed nieuws voor Kelderman!
    01-05-2021 14:05
    Lijkt mij heel verstandig
01-05-2021 14:06
Tweet van organisatie "Pour des raisons de sécurité, la descente de Suen va être neutralisé !"
Oftewel idd geneutraliseerd
01-05-2021 14:10
Pellaud voor Goossens op de top.
01-05-2021 14:11
Enkel de eerste 3 km van de afdaling geneutraliseerd blijkbaar
    01-05-2021 14:12
    Jammer voor de Nairo's onder ons.
01-05-2021 14:12
Etenszakje met finalebidonnetjes voor de ineos renners
1 2 3 6

Om te reageren moet je ingelogd zijn.