Volg hier de koninginnenrit van de Ronde van Romandië 2021
zaterdag 1 mei 2021 om 10:20

Volg hier de koninginnenrit van de Ronde van Romandië 2021

Het peloton in Romandië gaat op voor de koninginnenrit naar skiresort Thyon 2000. Klimmers met een mindere tijdrit moeten hier hun slag slaan met het oog op de slotdag, als de renners tegen de klok moeten rijden. Bespreek hier op WielerFlits de koers!

Gezien de weersvoorspellingen heeft de koersdirectie besloten om de start van de koninginnenrit met twee uur te vervroegen, naar 10.35 uur. Zo hoopt men het geplande parcours van begin tot eind te kunnen afwerken. De renners staat namelijk nogal wat te wachten in de 161,3 kilometer lange bergetappe met start in Sion en finish in skiresort Thyon 2000.

In totaal telt de vierde etappe vijf beklimmingen, waarvan drie van eerste categorie en twee van tweede categorie. Kort na de start ligt de klim van Chamoson, die we nog kennen uit de rit tussen Aigle en Martigny. Daarna wachten de beklimmingen van Anzère en Lens, gevolgd door een lange vallei die het peloton opnieuw naar Sion leidt.

De echte finale begint na 103 kilometer, want dan begint de voorlaatste klim van de dag. De Suen is een klim van eerste categorie met de top op veertig kilometer van de finish. De afdaling gaat in twee trappen naar de voet van de slotklim, naar skiresort Thyon 2000. Deze 21 kilometer lange berg leidt de renners naar 2090 meter boven zeeniveau.

Om 10.35 uur wordt het startsein gegeven voor deze etappe. De renners beginnen tussen 14.11 en 14.29 uur aan de slotklim. De finish wordt verwacht tussen 15.06 en 15.29 uur. De wedstrijd is vanaf 13.30 uur rechtstreeks te volgen via de Eurosport Player en vanaf 14.00 uur op Eurosport 2.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Romandië 2021

Website organisatie
Deelnemers

Deze Nederlanders starten in de Ronde van Romandië
Deze Belgen starten in de Ronde van Romandië

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
236 Reacties
01-05-2021 14:57
Movistar pacet in het tempo van de koplopers, wel erg opvallend.
01-05-2021 14:58
Traksel slaat maar weer eens wat onzin uit, over het lossen van Porte dit keer. Meteen massale inzetten tegen Porte bij Unibet :-)
01-05-2021 14:58
Deze keer toch happy met Ineos.
01-05-2021 14:58
Interessant hoor dit
01-05-2021 14:58
Tijd aanpassen na finish?
    01-05-2021 15:02
    Is al eens eerder gebeurd na protesten in zelfde situatie. Toen kwam er gewoon correctie op de tijden koplopers. Maar vermoedelijk niet eens nodig aan het einde van de rit.
01-05-2021 14:59
Nu halve minuut eraf , nog 5.15. 2 man ineos nu op kop peloton, maar moet nog harder in peloton.
    01-05-2021 15:01
    Ineos? Nog steeds Movistar hoor.
    01-05-2021 15:02
    Was heel even ineos. Nu weer movistar idd, 4.40.
01-05-2021 15:00
Ze hadden natuurlijk de kopgroep een minuut moeten stilhouden in de vallei, maar dat is nu te laat.
01-05-2021 15:00
Van Wilder draf
    01-05-2021 15:01
    Hirschi zat ook achterin, duimen voor Arensman.
    01-05-2021 15:01
    Met vlak daarvoor Arensman en Leemreize als ik het goed zag.

    Edit: Arensman kan de groep nog volgen.
01-05-2021 15:01
Niet echt kijkbaar zo. Neutralisatie oké, maar dit is echt niks. Ik hoop dat de eindwinst naar iemand gaat die het op het scorebord toegewezen krijgt nu. Een goede les, om de boel volgende keer beter uit te denken en uit te voeren.
    01-05-2021 15:05
    De laatste 9km zijn steil, dan gaat het hard met de voorsprong.
    01-05-2021 15:10
    Helemaal precies krijg je het nooit, maar toch lijkt het me redelijk eenvoudig: zowel de auto voor de kopgroep als de auto voor het peloton rijdt maximaal 40km/u over een vastgestelde afstand. Tijdwinst/verlies is dan hooguit enkele seconden.
01-05-2021 15:02
Eerste voor petilli en intermarche?
01-05-2021 15:05
Cort heeft minuut achter op Soler. In 10 km kan dat opgelost worden.
01-05-2021 15:07
Wat gaan die Movies langzaam, hihi.
01-05-2021 15:07
Een halve minuut per kilometer eraf fietsen, dat moet makkelijk kunnen. Maar dan moet er wel echt gejaagd gaan worden natuurlijk.
01-05-2021 15:08
En daar hebben we Ineos.
01-05-2021 15:09
Kruijswijk Achterin peloton lijkt t
01-05-2021 15:09
Cort is ribbe.
    01-05-2021 15:11
    Vindt dit vermoedelijk wel lekker weer. Is in elk geval de associatie die ik met hem heb.

    Edit: maar hij gaat het niet redden vrees ik.
01-05-2021 15:09
Kruijswijk gaat d'r vermoedelijk zo af lijkt me, Kuss zag d'r nog goed uit
    01-05-2021 15:14
    Kruijswijk is er af zo te zien
01-05-2021 15:10
Wordt weer mooi stukje wielergeschiedenis geschreven vandaag.
01-05-2021 15:13
Ineos brommert sneller dan de Movies.
01-05-2021 15:13
Kruijswijk lijkt er nu al af te zijn, zie m niet meer.
01-05-2021 15:13
Cort voor geel ofniet? Ben inderdaad benieuwd of ze achteraf nog iets gaan zeggen van die neutralisatie..
    01-05-2021 15:14
    Nee, veel paniek om niets.
    01-05-2021 15:14
    Soler alleen, nu gaat het hard, steile stukken komen eraan.
01-05-2021 15:14
Iemand Kelderman in beeld?
    01-05-2021 15:15
    Zit nog een groene helm bij.
    01-05-2021 15:19
    Ja, vrijwel achteraan
01-05-2021 15:14
Er zijn zat bergen die nu pas beginnen. 3:19 nog. Het gaat nu best hard.
01-05-2021 15:17
Soler gaat.
01-05-2021 15:18
Weer eens tactisch ongeduld.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.