Koninginnenrit in Romandië met twee uur vervroegd

vrijdag 30 april 2021 om 14:51
Koninginnenrit in Romandië met twee uur vervroegd

foto: Cor Vos

De zaterdagetappe van de Ronde van Romandië is met twee uur vervroegd wegens de verwachte weersomstandigheden. In plaats van 12.35 uur wordt het peloton om 10.35 uur op gang gebracht voor deze koninginnenrit van Sion naar skiresort Thyon. De finish wordt rond 15.00 uur verwacht.

Deze beslissing is vanochtend door de wedstrijddirectie genomen, na overleg met alle betrokken partijen.

Dit artikel delen:

23 Reacties

Lance4eva 30 april 2021 om 14:55

Er wordt ons een helse etappe dus door de neus geboord!

Yeez 30 april 2021 om 15:03

Je krijgt dezelfde etappe hoor. Of wil jij dat ze met -20 en een halve meter sneeuw naar 2000 meter moeten? Ga dat zelf eens doen

Duh 30 april 2021 om 15:04

Er wordt ons een annulering of inkorting van de etappe bespaard gebleven!
Goede beslissing https://nl.bergfex.com/thyon-4-vallees/wetter/prognose/#day1

Rondje 25 30 april 2021 om 15:04

@Lance4eva. Hoezo, dit is toch gewoon verstandig. Deze etappe is al zwaar genoeg. Voor de renners die aan de Giro meedoen hoeft het toch niet hels te worden. Je hebt dan ook het risico dat er veel zullen afstappen of zelfs helemaal niet meer starten. Wat heb je er dan aan?
Dit is gewoon de enige juiste beslissing.

harryjohan71 30 april 2021 om 15:07

De etappe is zwaar genoeg zonder invloeden van het weer. Beter dit dan halverwege de etappe besluiten dat de klim eruit gaat dan wel het peloton besluit te neutraliseren. Er zit geen renner met Giro ambitie te wachten op een helse etappe door het slechte weer. Dit had er alleen maar voor gezorgd dat nog meer renners niet waren opgestapt uit voorzorg. Verstandig besluit

Lance4eva 30 april 2021 om 15:20

Jongens jongens, ik maak maar een grapje. Kalm aan.

Wheely 30 april 2021 om 15:29

Ja pas op hoor Lance, ze zijn streng vandaag!

Rondje 25 30 april 2021 om 15:34

@Lance4eva. Had je iets beter moeten formuleren dan. Nu lijkt het erop dat je na wat reacties gas terug neemt. Ongeloofwaardig.

Dikke vrouw 30 april 2021 om 15:40

Wat zwam je lance

Yeez 30 april 2021 om 15:40

@lance @wheely dat bleek niet uit de formulering. Na wat “kritiek” het maar snel als grapje bestempelen is idd ongeloofwaardig

Wheely 30 april 2021 om 15:45

Ik gun Lance het voordeel van de twijfel…

(alhoewel dat kan gezien de geschiedenis wel eens een vergissing zijn) :)

Lance4eva 30 april 2021 om 15:49

Wow, nu zit ik in de beklaagdenbank ook nog.

Kelder is de Man 30 april 2021 om 15:56

Dit jurylid gaat mee met Rondje25.. Sorry Lance haha

Olly 30 april 2021 om 16:40

Lance moet worden geband4life voor dit vergrijp/grapje. Dit is ontoelaatbaar hahaha

OT: fijn dat ze dit doen, zo wordt wel de gehele etappe gereden. Maar jammer voor mij dat ik pas vanaf half vier in de gelegenheid ben om te kijken.

Jori 1 mei 2021 om 01:23

Oh jeetje, er zijn weer wat mensen opgelaten door een grapje. Waar zijn de hooivorken en fakkels?

koos1 30 april 2021 om 15:10

Goede beslissing om eerder te starten door de weersomstandigheden. Zwaar balen het nu dus niet live op TV word uitgezonden door de Moto GP op Eurosport.

Tuubke 30 april 2021 om 15:12

Op de Eurosport player is het vast gewoon te zien.

Wheely 30 april 2021 om 15:15

Hopelijk ook op ES2 dan.

Lalsacien 30 april 2021 om 15:46

Op Eurosport 2 zal wel snooker zijn.

Tuubke 1 mei 2021 om 09:31

Vanaf 13.30 uur live op Eurosport Player!

Dikke vrouw 30 april 2021 om 15:40

Dus hopelijk ook 2u vroeger beeld??

FritsvanHoefelen 30 april 2021 om 15:41

Mooi op tijd aan de apres ski