Volg hier de koninginnenrit van de Ronde van Romandië 2021
zaterdag 1 mei 2021 om 10:20

Volg hier de koninginnenrit van de Ronde van Romandië 2021

Het peloton in Romandië gaat op voor de koninginnenrit naar skiresort Thyon 2000. Klimmers met een mindere tijdrit moeten hier hun slag slaan met het oog op de slotdag, als de renners tegen de klok moeten rijden. Bespreek hier op WielerFlits de koers!

Gezien de weersvoorspellingen heeft de koersdirectie besloten om de start van de koninginnenrit met twee uur te vervroegen, naar 10.35 uur. Zo hoopt men het geplande parcours van begin tot eind te kunnen afwerken. De renners staat namelijk nogal wat te wachten in de 161,3 kilometer lange bergetappe met start in Sion en finish in skiresort Thyon 2000.

In totaal telt de vierde etappe vijf beklimmingen, waarvan drie van eerste categorie en twee van tweede categorie. Kort na de start ligt de klim van Chamoson, die we nog kennen uit de rit tussen Aigle en Martigny. Daarna wachten de beklimmingen van Anzère en Lens, gevolgd door een lange vallei die het peloton opnieuw naar Sion leidt.

De echte finale begint na 103 kilometer, want dan begint de voorlaatste klim van de dag. De Suen is een klim van eerste categorie met de top op veertig kilometer van de finish. De afdaling gaat in twee trappen naar de voet van de slotklim, naar skiresort Thyon 2000. Deze 21 kilometer lange berg leidt de renners naar 2090 meter boven zeeniveau.

Om 10.35 uur wordt het startsein gegeven voor deze etappe. De renners beginnen tussen 14.11 en 14.29 uur aan de slotklim. De finish wordt verwacht tussen 15.06 en 15.29 uur. De wedstrijd is vanaf 13.30 uur rechtstreeks te volgen via de Eurosport Player en vanaf 14.00 uur op Eurosport 2.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Romandië 2021

Website organisatie
Deelnemers

Deze Nederlanders starten in de Ronde van Romandië
Deze Belgen starten in de Ronde van Romandië

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
236 Reacties
01-05-2021 14:15
Is het ook bekend welke NL 'ers in het achtervolgende peloton zitten?
01-05-2021 14:17
Vluchters krijgen tijd kado zo
01-05-2021 14:17
Dit is zo koud, afdalen op deze wijze, kletsnat. Zelfs in de zomer niet te harden.
01-05-2021 14:19
Dus het peloton wordt geneutraliseerd, maar de kopgroep niet. Dat is je reinste competitievervalsing.
    01-05-2021 14:21
    De wielersport is even consequent als het Nederlandse coronabeleid. Hotsknotsbegonia.
    01-05-2021 14:33
    Koers vervalsing, noem ik dat.
    01-05-2021 14:44
    Dat is het, vreemd. En oneerlijk inderdaad.
01-05-2021 14:20
2 minuutjes extra gekregen. Anderzijds hebben ze toch geen schijn van een kans
    01-05-2021 14:21
    Dan nog is dit niet de manier, want er zijn ook renners weer aangesloten in het peloton.
    01-05-2021 14:29
    Straks wint Froome nog doordat hij weer heeft kunnen aansluiten!
    01-05-2021 14:31
    De renners die terug zijn komen aansluiten liggen er natuurlijk snel weer af op de slotklim. De top-30 (op zijn minst) van het klassement zal er niet door veranderen.
01-05-2021 14:23
Als je dit degelijk wil dien moet je ze laten stoppen aan de voet en timen
    01-05-2021 14:28
    4 minuten stilstaan wanneer je nat en verkleumd bent, daar zou denk ik (terecht) nog meer commentaar op komen van de renners zelf.
01-05-2021 14:28
Goossens leidt nu het bergklassement.
01-05-2021 14:34
Goosens wint dit rondje nog straks.
    01-05-2021 14:35
    Als er genoeg neutralisaties komen zonder twijfel!
01-05-2021 14:35
De mannen van Ineos zullen moeten gaan rammelen in ieder geval.
01-05-2021 14:36
Nou Cort, uitpakken dit cadeau! 2 minuten gekregen t.o.v. het peloton. Kans op een top 10 eindklassering nu. En misschien wel een kans op de eindoverwinning!
01-05-2021 14:37
Lotto mannen eraf voorin.
01-05-2021 14:40
Ze mogen 1'30" per 5km verliezen. Zp ganna naar de kop en dan zal het hard gaan
    01-05-2021 14:42
    De aerosolen vliegen in de rondte.
    01-05-2021 14:49
    Op zoek naar een uitbraak, solo, klievend door de lucht.
01-05-2021 14:40
Josef toont karakter
01-05-2021 14:42
Als er idd niet getimed is/voorsprong gelijk bij neutralisatie, dan zou dat zeer vreemd zijn....
01-05-2021 14:43
Antwanito zit klaar.
01-05-2021 14:46
Die Wanty renner doet zelfs met dit weer pijn aan de ogen.
01-05-2021 14:46
Toch een beetje een anti-climax als Cort straks de koninginnerit wint...
01-05-2021 14:46
Peloton doet er eerste 3km niks af
    01-05-2021 14:49
    Movistar zegt daarmee tegen Ineos: als jullie willen winnen, ga je d'r voor werken.
    01-05-2021 14:50
    Zou best kunnen, een typisch Movistarretje.
    01-05-2021 14:50
    Of zouden de Zwitserse horloges van slag zijn? De tijdmeting was hier niet altijd even betrouwbaar.
01-05-2021 14:47
Die cort nielsen gaat daalijk gewoon romandië winnen dat zou een stunt zijn
01-05-2021 14:49
Peloton moet er ruim 5 minuten afrijden in 16 km......dan moeten ze serieus gas gaan geven anders cort idd in zetel morgen.
    01-05-2021 14:51
    Gaat nog wel gebeuren, kan nog in de laatste tien.
01-05-2021 14:49
Scott Sunderland heeft er puinhoop van gemaakt
01-05-2021 14:50
Ik ben benieuwd of er ploegen gaan protesteren als ze de kopgroep niet kunnen terugpakken, na de etappe.
    01-05-2021 14:50
    Natuurlijk komt er protest
    01-05-2021 14:55
    Tja, zelfs dan heb je problemen.

    Of tijd opnemen van vlak voor de neutralisatie
    Of de etappe ongeldig verklaren en daarmee de uitslag

    Maar ook deze twee oplossingen zullen protest opleveren.
01-05-2021 14:50
Er zitten daar zoveel ploegen je zou zeggen je laat dit niet gebeuren , zeker ploeg als ineos zou het eerder een schande vinden
    01-05-2021 14:54
    Het is niet de belangrijkste ronde voor Ineos. Niet ziek worden of geblesseerd raken zullen ze het belangrijkst vinden in deze omstandigheden.
01-05-2021 14:52
Nadeel van dit weer is dat het beeld slecht is en bovendien zorgt dat koude weer ervoor dat iedereen kapot zit, wat zorgt voor minder goede demarages
    01-05-2021 15:14
    Dat vind ik prachtig, een minuutje geen beeld en dan plots terugkomen in een aanval, of iemand die ineens achter ligt en niemand weet wat er gebeurd is. Moet natuurlijk niet te vaak gebeuren en dat haperende beeld is wel vervelend :)
01-05-2021 14:56
Ze doen er niks af. Ze hadden sowieso gewonnen
    01-05-2021 15:01
    Mwah. Kan ook zijn dat het peloton er ander nog wel in geloofd had, maar nu denkt, laat maar.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.