Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Romandië 2015
zaterdag 2 mei 2015 om 12:25 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Romandië 2015

Het peloton krijgt vandaag in de Ronde van Romandië een pittige etappe voor de kiezen. Op het menu staan maar liefst vier bergen van eerste categorie. Wie beschikt over de beste klimmersbenen?

De verschillen in het klassement zijn vooralsnog klein, maar daar gaat na vandaag verandering in komen. Op de Champez-Lac – waar de aankomststreep getrokken ligt – wordt een spannende strijd verwacht. Chris Froome heeft dankzij de goede ploegentijdrit van Sky een voorsprong op zijn concurrenten en dus moeten gegadigden voor de eindoverwinning tijd zien terug te pakken.

Het peloton begint om 12:40 aan de wedstrijd. De eerste renner wordt tussen 17:05 en 17:28 op de top van de 14,2 kilometer lange slotklim verwacht. Sporza zendt de koers vanaf 16:15 rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

etappe 5 romandie

Links:
Voorbeschouwing

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
190 Reacties
02-05-2015 16:28
@Breekink
Gesink heeft 4x top 7 gereden in een grote ronde en Ten Dam? En zelfs kleinere rondes gewonnen en Ten Dam?
02-05-2015 16:29
Trollalert...
02-05-2015 16:30
Allemaal even zijn opmerking over het zelfbedachte Twitterbericht rapporteren en verder deze troll negeren.
02-05-2015 16:32
Mensen blijven zich ook laten beetnemen he :)
02-05-2015 16:33
Robert breekink is niet serieus te nemen. Wat een onzin!
02-05-2015 16:33
Als ik het goed gezien heb is Gesink nu wel aan het lossen

Edit: fout gezien
02-05-2015 16:34
Misschien zie ik het verkeerd, maar ik zie Rui Costa lossen..?
02-05-2015 16:34
Hij lost met hoeveel man nog in peloton?
02-05-2015 16:34
Jerteg, dat was Ten Dam.
02-05-2015 16:35
Zit er gewoon
02-05-2015 16:35
Aan de houding te zien was het Ten Dam die loste..
02-05-2015 16:35
Volgens is Grmay de Lampre man, Costa eraf? Heb klein schermpje, iemand die het wel ziet?
02-05-2015 16:36
Eerste groep achter Belkov nog 35 man, Gesink harkt bij de laatste 5. Na sommige bochten lijkt hij een gaatje te moeten dichten.

De slotklim moet hem overigens wat beter liggen, hopelijk blijft hij erbij want op dit soort wegen in de afdaling terugkomen is 'niet evident'.
02-05-2015 16:36
Clement volgens mij nog in het peloton
02-05-2015 16:38
@ xistnc

Of, 'een ander paar mouwen'.
02-05-2015 16:38
Een beeld vanuit de lucht zou nu wel fijn zijn..
02-05-2015 16:39
Ik zie 2 man van IAM in het peloton. Dat zullen wel Frank en Pantano zijn.
02-05-2015 16:39
Iemand met de naam Robert Breekink is qua naam al niet serieus te nemen. Een beetje in de categorie de beenpin van Varsseveld. En zo zijn er nog een aantal varianten geweest. Waarschijnlijk allemaal 1 persoon met meerdere accounts.
02-05-2015 16:39
Misschien een stomme vraag maar kan iemand inschatten hoelaat ze ongeveer aankomen?
02-05-2015 16:40
Excuus trouwens, Costa nog gemakkelijk mee.
02-05-2015 16:40
Gesink schuift nu wat meer door naar voren.
02-05-2015 16:40
Gesink zie ik gewoon bij de laatste 10 zitten
02-05-2015 16:41
De kilometeraanduiding van het profiel klopt blijkbaar niet helemaal.
02-05-2015 16:41
Die Zakarin ook, plots overal iemand 'om rekening mee te houden'.
02-05-2015 16:41
Vind het mooi on te zien dat gesink zo nu en dan op de pedalen staat. Had altijd het idee dat Gesink veel op souplesse deed en weinig op doorzettingsvermogen, kwa stijl dan. Nu zie je hem meer stoepen op zijn Bauke.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.