Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Romandië 2015
zaterdag 2 mei 2015 om 12:25 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Romandië 2015

Het peloton krijgt vandaag in de Ronde van Romandië een pittige etappe voor de kiezen. Op het menu staan maar liefst vier bergen van eerste categorie. Wie beschikt over de beste klimmersbenen?

De verschillen in het klassement zijn vooralsnog klein, maar daar gaat na vandaag verandering in komen. Op de Champez-Lac – waar de aankomststreep getrokken ligt – wordt een spannende strijd verwacht. Chris Froome heeft dankzij de goede ploegentijdrit van Sky een voorsprong op zijn concurrenten en dus moeten gegadigden voor de eindoverwinning tijd zien terug te pakken.

Het peloton begint om 12:40 aan de wedstrijd. De eerste renner wordt tussen 17:05 en 17:28 op de top van de 14,2 kilometer lange slotklim verwacht. Sporza zendt de koers vanaf 16:15 rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

etappe 5 romandie

Links:
Voorbeschouwing

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
190 Reacties
1 6 7 8
02-05-2015 17:29
Gesink, heel knap. Goed voor klassement.
02-05-2015 17:30
Heerlijke etappe, knap van Pinot! Gesink prima elfde op eigen tempo omhoog gegaan.
02-05-2015 17:30
Iemand die riep dat het super zou zijn als Gesink top10 zou rijden. Ik dacht dat het nooit haalbaar zou zijn, maar wat heeft die het goed ingedeeld!
02-05-2015 17:31
Dun shirtje van Pinot zeg. Lijkt me niet bepaald warm daarboven.
02-05-2015 17:31
Quintana vond ik toch een beetje teleurstellend
02-05-2015 17:31
En nu kijken hoe Gesinks tijdrit loopt.
02-05-2015 17:31
xistnc bewijst weer eens dat hij altijd goed oplet
02-05-2015 17:31
Zakarin, hij kan ook nog eens tijdrijden hè.
02-05-2015 17:31
Dat was Gesink. Net buiten de top tien. Als hij geen last van zijn knie heeft is hij terug!
02-05-2015 17:31
Zakarin gaat de ronde winnen als tijdritkampioen.
02-05-2015 17:32
@Mooiman ik zei het al eerder he haha
02-05-2015 17:33
@Poeksel, mijn edit staat er al een tijdje hoor. Vond hem voor de rest dit jaar eerder teleurstellend, of toch zeker niet op dit niveau.
02-05-2015 17:34
Zonder veel wedstrijdkm hier starten en dan zo mee doen terwijl er meerdere zijn in opbouw naar de Giro. Hulde Gesink.

Ben benieuwd waar alle wf-ers nu zijn die zeiden dat Robert beter met pensioen kon gaan.

Rustig doorbouwen nu en een mooie Tour rijden en in de Vuelta gaat de Condor weer vliegen
02-05-2015 17:34
Zakarin was anders in de tijdrit van het Baskenland maar even snel als Pinot. Goed dus, maar ook niet echt op het niveau van een Froome.
02-05-2015 17:35
Laten we hopen dat Gesink nu toch even heel blijft tot en met de tour, nog een paar procentjes er bij en dan doet hij weer mee vooraan!

Quintana had misschien de rest een beetje onderschat toen hij zo vroeg aanging, Froome op eigen tempo kwam nog heel ver. Pinot en Zakarin toch wel heel sterk hoor :o
1 6 7 8

Om te reageren moet je ingelogd zijn.