Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Romandië 2015
zaterdag 2 mei 2015 om 12:25 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Romandië 2015

Het peloton krijgt vandaag in de Ronde van Romandië een pittige etappe voor de kiezen. Op het menu staan maar liefst vier bergen van eerste categorie. Wie beschikt over de beste klimmersbenen?

De verschillen in het klassement zijn vooralsnog klein, maar daar gaat na vandaag verandering in komen. Op de Champez-Lac – waar de aankomststreep getrokken ligt – wordt een spannende strijd verwacht. Chris Froome heeft dankzij de goede ploegentijdrit van Sky een voorsprong op zijn concurrenten en dus moeten gegadigden voor de eindoverwinning tijd zien terug te pakken.

Het peloton begint om 12:40 aan de wedstrijd. De eerste renner wordt tussen 17:05 en 17:28 op de top van de 14,2 kilometer lange slotklim verwacht. Sporza zendt de koers vanaf 16:15 rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

etappe 5 romandie

Links:
Voorbeschouwing

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
190 Reacties
02-05-2015 16:42
Waarom heeft Ten Dam meer respect bij velen dan Gesink? Ik vind het allebei prima renners, want je rijdt niet zo maar op het hoogste wielerniveau. Maar je kan nu niet zeggen dat Ten Dam minder is gevallen en meer heeft gewonnen.

Zijn sommige mensen zo rancuneus om de hele dag andere mensen af te branden om zichzelf beter te voelen?

Na zo lang geen competitie doet Gesink het hier echt prima.
02-05-2015 16:42
Misschien dat Gesink nog wat extra motivatie krijgt door de overwinning van Hofland vandaag?
02-05-2015 16:43
[quote=Spruch]Waarschijnlijk allemaal 1 persoon met meerdere accounts[/quote]
Nee, dat kan niet want dat mag niet. Daar let el bosco heel scherp op.
02-05-2015 16:43
@Poeksel
Had het nog niet meegekregen, thanks.
Eindelijk de '0' weg..

@xistnc
LOL ;)
02-05-2015 16:44
@nickoz
Dat zal rond half zes zijn.
02-05-2015 16:50
Off:LTJ 1ste overwinning behaald!
@Roberto, welkom terug haha
02-05-2015 16:51
Is Ten Dam alweer terug in het eerste peloton? Zou toch moeten, als ik het hier goed begrijp.

De groep is nog altijd 35-45 man, ik heb de lange gestalte van de Condor gespot. Maar het overzicht is niet geweldig...
02-05-2015 16:52
@xistnc, oow dan ben ik wel blind, dacht dat het Robert was.
02-05-2015 16:54
Ik heb Tony Martin nog nooit op zo'n lichte versnelling zien fietsen, Spilak rijdt ook enorm makkelijk zeg. Quintana zometeen aanvallen?
02-05-2015 16:54
Daan, dimmen. Het is geen shoutbox.
02-05-2015 16:55
Bij Sporza hebben ze de tegenstrijdige informatie ook ontdekt. In het etappe-overzicht wordt zowel gerekend met 162,7 km als 166,1 km als totaalafstand.
Het lijkt dan alsof er nog een paar kilometer volgen na de top.
De GPS lijkt aangepast maar staat ineens wel erg laag met 13 kilometer terwijl de klim nog niet echt begonnen lijkt.
02-05-2015 16:55
@xistnc, het is toch echt Gesink ;).
02-05-2015 16:56
Gesink is de Condor.
02-05-2015 16:56
Het wordt maar chaotisch in beeld gebracht, maar Ten Dam heb ik nog niet kunnen ontdekken. Hij zal er dus wel definitief af zijn..
02-05-2015 16:56
Ja kom laten we lekker vier keer in een minuut reageren!!!!
02-05-2015 16:56
Die kegels zijn ridicuul, maar de renners die vooraan rijden mogen ook weleens een kant van de weg nemen ipv te zigzaggen tot vier keer aan toe
02-05-2015 16:58
[quote]Miller - 2 mei 2015 om 16:56
de renners die vooraan rijden mogen ook weleens een kant van de weg nemen[/quote]
Het is toch geen toertocht? Ze nemen de kortste weg naar de volgende bocht.
02-05-2015 16:58
Froome is echt niet goed hoor.
02-05-2015 16:58
@Mackie, ik zou liever zien dat Mollema meer richting de stijl gaat van Gesink dan andersom. Zou een stuk meer overwinningen opleveren.
02-05-2015 16:58
Gesink is Froome aan het lossen! ;)
02-05-2015 16:58
Froome achteraan
02-05-2015 16:59
Ben ik de enige die hoopt dat zo'n metertje ooit eens defect is en een renner zodanig in de war brengt, omdat hij schrik heeft dat hij aan z'n limiet zit maar niets voelt?
02-05-2015 16:59
Dit hebben we eerder gezien van Froome. Die gaat sterke slotkilometers rijden en een goede uitslag...
02-05-2015 17:00
Dit bericht is verwijderd
02-05-2015 17:00
Klopt xistnc, maar door van links naar rechts te vliegen in zeer flauwe bochten heeft weinig met de kortste weg te maken

Om te reageren moet je ingelogd zijn.