Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Romandië 2015
zaterdag 2 mei 2015 om 12:25 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Romandië 2015

Het peloton krijgt vandaag in de Ronde van Romandië een pittige etappe voor de kiezen. Op het menu staan maar liefst vier bergen van eerste categorie. Wie beschikt over de beste klimmersbenen?

De verschillen in het klassement zijn vooralsnog klein, maar daar gaat na vandaag verandering in komen. Op de Champez-Lac – waar de aankomststreep getrokken ligt – wordt een spannende strijd verwacht. Chris Froome heeft dankzij de goede ploegentijdrit van Sky een voorsprong op zijn concurrenten en dus moeten gegadigden voor de eindoverwinning tijd zien terug te pakken.

Het peloton begint om 12:40 aan de wedstrijd. De eerste renner wordt tussen 17:05 en 17:28 op de top van de 14,2 kilometer lange slotklim verwacht. Sporza zendt de koers vanaf 16:15 rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

etappe 5 romandie

Links:
Voorbeschouwing

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
190 Reacties
02-05-2015 15:55
Albasini is al in de problemen geraakt terwijl Scarponi als eerste van het peloton over de top komt (met daarachter Nibali en Amador). Ik vermoed dat het peloton niet meer zo heel groot is.
02-05-2015 15:57
Het peloton bestaat nog uit zo'n veertig renners, volgens Sporza.
02-05-2015 16:12
[i]Edit redactie: Onzin kan je achterwege laten[/i]
02-05-2015 16:14
Dan maar hopen op Zakarin.
02-05-2015 16:16
Pas vanaf 16:15 uitzenden is ook wel erg laat, veel spektakel hebben we al gemist..
02-05-2015 16:18
Het ziet er goed uit voor Belkov, Gesink is weer terug in het peloton.
02-05-2015 16:19
Gesink en Ten Dam(?) zitten nog samen in het peloton
02-05-2015 16:19
Gesink en Lau
02-05-2015 16:19
Zie 2 ltjs in het pelotonnetje.
02-05-2015 16:19
Ten Dam is wel een renner van het hooggebergte.
02-05-2015 16:19
Lezen is ook een vak.Heb al vermeld dat hij terug is.
02-05-2015 16:20
Ik zie nergens "op Twitter" dat Gesink gelost zou zijn. Ik zie nu 2 LTJ's in het pelotonnetje.
02-05-2015 16:20
Ik zie Gesink nog zitten in het peloton hoor.
02-05-2015 16:20
Het is lachwekkend dat Ten Dam zich opoffert voor Gesink. Ten Dam moet eigen kans gaan. Is een betere rondrenner.
02-05-2015 16:21
@Robert Breekink
Kun je nog even vermelden waar we op Twitter kunnen nalezen dat Gesink was gelost?
02-05-2015 16:21
Hoe zo gelost?
02-05-2015 16:21
Het is lachwekkend dat je dat zegt.
02-05-2015 16:21
Oh wacht, gezien je laatste opmerking weet ik al genoeg. We gaan je niet meer serieus nemen.
02-05-2015 16:22
@Robert Breekink
Inderdaad lachwekkend om te denken dat Ten Dam de betere ronderenner is.

Froome zou wel achter in het peloton hangen.
02-05-2015 16:22
Robert Breekink, wat een onzin informatie.
-edit, zijn volgende reacties rapporteren.
02-05-2015 16:23
[i]Edit redactie: Niet op de man spelen[/i]
02-05-2015 16:24
Dat Ten Dam een betere ronderenner is dan Gesink: staat dat ook op Twitter?
02-05-2015 16:25
Er zitten trouwens drie LTJs in het peloton.
02-05-2015 16:25
@robertbreekink, je laatste paar posts zijn lachwekkend
02-05-2015 16:27
[i]Edit redactie: Niet anti-supporteren[/i]

Om te reageren moet je ingelogd zijn.