Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Romandië 2015
zaterdag 2 mei 2015 om 12:25 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Romandië 2015

Het peloton krijgt vandaag in de Ronde van Romandië een pittige etappe voor de kiezen. Op het menu staan maar liefst vier bergen van eerste categorie. Wie beschikt over de beste klimmersbenen?

De verschillen in het klassement zijn vooralsnog klein, maar daar gaat na vandaag verandering in komen. Op de Champez-Lac – waar de aankomststreep getrokken ligt – wordt een spannende strijd verwacht. Chris Froome heeft dankzij de goede ploegentijdrit van Sky een voorsprong op zijn concurrenten en dus moeten gegadigden voor de eindoverwinning tijd zien terug te pakken.

Het peloton begint om 12:40 aan de wedstrijd. De eerste renner wordt tussen 17:05 en 17:28 op de top van de 14,2 kilometer lange slotklim verwacht. Sporza zendt de koers vanaf 16:15 rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

etappe 5 romandie

Links:
Voorbeschouwing

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
190 Reacties
02-05-2015 17:00
Nee, ik hoop dat ook. En zeker bij die robotrenners ala Froome.
02-05-2015 17:00
Froome bungelt weer achteraan
02-05-2015 17:01
Wel jammer dat Froome niet meer full retard gaat op een kilometer of 8 van de streep, maar nu vaak vanuit de achtergrond komt.
02-05-2015 17:01
Movistar doet een Sky-tje. Gewoon op kop beuken.
02-05-2015 17:01
@klootje kriekeljon, deels mee eens ja, maar het zou gewoon aan de renners moeten zijn om op een moment als dit de aanval te openen en Froome achteraan te laten panikeren.
02-05-2015 17:02
Alleen Gesink in de eerste groep en geen van Giant. Zeker weten dat aan het eind van het seizoen de bezem door de klassementsrenners gaat bij Giant.
02-05-2015 17:03
Ze gaan Froome slopen. Kom op Gesink. Eigen tempo omhoog.
02-05-2015 17:05
Gesink haalt renner voor renner in zo te zien...
02-05-2015 17:05
Hahaha Quintana/Movistar faalt hard in de Sky-taktiek..
02-05-2015 17:06
Gesink doet het best netjes, voor het klassement natuurlijk niet interessant, maar toch...
02-05-2015 17:06
Het begint!
02-05-2015 17:06
Gesink met eigen tempo kan nog de top 20/15 in klassement.
02-05-2015 17:06
Gesink zal op eigen tempo nog een heel eind komen vandaag. Chapeau!
02-05-2015 17:06
Erg vreemd dat Froome daar nu nog zit, als het enkel omwille van het metertje zou zijn zat hij al lang terug van voor. Slechte dag, of niet goed genoeg lijkt me.
02-05-2015 17:07
Quintana gaat!
02-05-2015 17:07
Als Gesink eigen tempo gaat rijden, kan die top 10 halen.

Gesink lost Costa.
02-05-2015 17:07
Quintana met groots gemak.
02-05-2015 17:08
Gesink valt me zeker niet tegen!
02-05-2015 17:08
Dag Froome, daar ga je dan met je metertje, als je wel hebt gezien dat Quintana versnelde..
Nibali oogt zeer sterk!
02-05-2015 17:08
Costa eraf, helemaal kapot.
02-05-2015 17:08
Gesink langer dan Costa
02-05-2015 17:08
Gesink rijdt erg sterk hoor
02-05-2015 17:08
De Condor vliegt ze op eigen tempo allemaal voorbij in de achtergrond.
02-05-2015 17:09
Heerlijke rit zeg, Gesink nog in de tweede groep, op het tandvlees
02-05-2015 17:09
Groep van 30 gesplitst in 2x15, Gesink zit halverwege de tweede groep.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.