Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Romandië 2015
zaterdag 2 mei 2015 om 12:25 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Romandië 2015

Het peloton krijgt vandaag in de Ronde van Romandië een pittige etappe voor de kiezen. Op het menu staan maar liefst vier bergen van eerste categorie. Wie beschikt over de beste klimmersbenen?

De verschillen in het klassement zijn vooralsnog klein, maar daar gaat na vandaag verandering in komen. Op de Champez-Lac – waar de aankomststreep getrokken ligt – wordt een spannende strijd verwacht. Chris Froome heeft dankzij de goede ploegentijdrit van Sky een voorsprong op zijn concurrenten en dus moeten gegadigden voor de eindoverwinning tijd zien terug te pakken.

Het peloton begint om 12:40 aan de wedstrijd. De eerste renner wordt tussen 17:05 en 17:28 op de top van de 14,2 kilometer lange slotklim verwacht. Sporza zendt de koers vanaf 16:15 rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

etappe 5 romandie

Links:
Voorbeschouwing

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
190 Reacties
1 2 3 8
02-05-2015 12:40
Froome zal zijn voorsprong wel behouden, en het morgen afmaken in de tijdrit. Verder benieuwd naar gesink!
02-05-2015 12:46
Quintana de rit en froome eindwinaar!
02-05-2015 12:51
Als uran vandaag meekan, zie ik hem morgen ook nog winnen
02-05-2015 12:57
@Bazzz
Niet tegen een Froome in topvorm. Die is nog wat beter als tijdrijder.
02-05-2015 13:06
Zakarin!
02-05-2015 13:08
Jippie, bergen beklimmen!
02-05-2015 13:14
Maar is Froome al in topvorm? Uran zou wel moeten want die gaat naar de Giro
02-05-2015 13:14
Ik hoop voor de verandering Gesink eens in de ontsnapping te zien..
Hij rijd hier toch alleen maar voor de wedstrijdkilometers
02-05-2015 13:22
wat kan gesink? zal hij al met mensen als zakarin meekunnen of is het daar nog te vroeg voor?
02-05-2015 13:37
[b]KoersUpdate[/b] 2 mannen zijn uit het peloton weggesneakt en hebben een voorsprong van 5:30 op het peloton. De 2 vluchter zijn: Maxim Belkov en Bryan Naulleau. Nog 130 kilometers af te leggen.
02-05-2015 14:00
Als je ziet dat Gesink moeite heeft om met de 30 beste bergop te komen, dan zou ik bijzonder weinig vandaag van hem verwachten.
02-05-2015 14:17
#hoofd is vrij
Hoe kan jij dat zien.
02-05-2015 14:19
Hij doelt op de vorige etappes in deze koers. Waar hij wel telkens bij de eerste finishte, maar niet helemaal fris zat op de klim. (wat hij zelf ook aangegeven heeft) Maar het zou mooi zijn dat hij groeit in deze koers en juist steeds beter wordt en vandaag mee kan.
02-05-2015 14:21
@boomstam
Als je de eerste etappe hebt gezien? Gesink werd toen gelost en kwam in de afdaling terug.
02-05-2015 14:22
Ach, hij rijdt, hij doet hardheid op en ze hadden expliciet niet al te grote verwachtingen (en terecht). Ik hoop dat hij gewoon in de top 30 eindigd, dan is het ok. top 20 is goed, top 10: dan doettie het super :)
Als gesink zonder problemen de ronde uitrijd, dan is het geslaagd. Dan houd zn knie het ook, en dat is belangrijk momenteel.

Ik maak mij wat meer zorgen over tendam eerlijk gezegd. Die ziet er minder fris uit terwijl dit toch wel enigzins zn terrein is.
02-05-2015 14:29
@nedcycling
Gesink werd niet gelost, hij zat alleen de hele beklimming ver achterin de groep.
02-05-2015 14:34
ten dam ziet er nooit heel fris uit
02-05-2015 14:36
Ja maar geduurende de ritten ging het voor mijn gevoel steeds beter met hem. Ik denk dat hij top 15 wel kan halen vandaag. Voor Gesink in een normale doen moet dit zeker mogelijk zijn.
02-05-2015 14:37
Ten Dam heeft na z'n valpartij in Catalunya niet op intensiteit kunnen trainen. Die heeft vooral rondgetourt met zo'n 120 hartslagen per minuut. Hopelijk vertilt hij zich nu niet een beetje met het oog op California.

Jammer dat er geen NL'er in de break zit. Het is in de achtergrond eindigen of schitteren en in de achtergrond eindigen (vrij naar "de renner"). Gesink verwacht ik tussen de 15 en 25, Clement hopelijk ook.
02-05-2015 14:54
[i]Edit redactie: Niet anti-supporteren[/i]
02-05-2015 15:25
Ik lees realistische verwachtingen hier. Gesink heeft in het verleden laten zien met weinig wedstrijdritme al een goed niveau te kunnen halen. In de huidige situatie is er een te groot gemis van hardheid sinds het najaar en dus een achterstand om in te halen. De etappe van vandaag past wel bij zijn (klim)talent.
02-05-2015 15:26
Meer dan 9.40 voor kopgroep.. Is het vandaag voor de kopgroep?
02-05-2015 15:32
Grivko is het peloton al aan het uitdunnen. Astana zal wel oorlog gaan maken op de voorlaatste klim. Hopelijk komt die helemaal in de liveuitzending
02-05-2015 15:41
@cyclingparty
Denk het nog steeds niet. Zijn maar met 2 man.
Als het peloton op de voorlaatste klim al oorlog gaat maken/hoog tempo. Dan daalt de voorsprong enorm ramp. Waarschijnlijk worden ze halverwege op de laatste klim al gepakt!
02-05-2015 15:54
Kansloos, de voorsprong is gezakt onder de 5 minuten volgens Sporza
1 2 3 8

Om te reageren moet je ingelogd zijn.